ایالات متحده آمریکا: موضع چین در مورد تحقیق در مورد منشا Covid-19 “خطرناک” است



روز جمعه ، پس از آنكه چین مرحله دوم تحقیقات سازمان بهداشت جهانی در مورد منشا Covid-19 را رد كرد ، ایالات متحده پكن را به “ممانعت” از مطالعه منشا Covid-19 متهم كرد.

به گزارش ایسنا ، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری گفت که ایالات متحده متعهد به مرحله دوم برنامه سازمان بهداشت جهانی است که متعهد به ارائه تحقیقات و رهبری علمی ، شفاف و مداخله مدار است. از متخصصان

ساکی در مورد تصمیم پکن گفت: “ما قطعاً دوباره شاهد اظهارات جمهوری خلق چین در مورد رد مرحله دوم مطالعه سازمان بهداشت جهانی بوده ایم. ما عمیقا ناامید هستیم. موقعیت آنها غیرمسئولانه و به وضوح خطرناک است.

وی گفت: ایالات متحده همچنین می خواهد چین دسترسی بسیار مورد نیاز به داده ها و نمونه ها را فراهم کند.

وی گفت: “این برای جلوگیری از همه گیری بعدی حیاتی است.” این مربوط به نجات جان انسانها در آینده است و زمان مانعی برای ایجاد نیست.

تصمیم چین در رد مرحله دوم این مطالعه پس از آن است که این نظریه مبنی بر نشت ویروس از آزمایشگاه در پیشنهادی از سازمان بهداشت جهانی گنجانده شده است.

ژیان با استناد به زانگ ایشین ، نایب رئیس کمیسیون ملی بهداشت چین گفت که پکن از مشاهده نشت ویروس از آزمایشگاه به عنوان یک هدف تحقیق در مرحله دوم تحقیقات تعجب کرد. وی گفت: “از برخی جهات ، برنامه سازمان بهداشت جهانی برای مرحله بعدی تحقیق در مورد ریشه ویروس کرونا به عقل سلیم احترام نمی گذارد و پشت علم است.” پذیرش چنین طرحی غیرممکن است.

بیشتر بخوانید  پوتین صاحب یک دختر شده است

در همین حال ، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی از پکن خواست که شفاف باشد و از همکاری استقبال کند.

وی گفت: “ما این را مدیون میلیون ها رنج دیده و میلیون ها کشته هستیم که بدانیم چه اتفاقی افتاده است.”

ایشین گفت: “هیچكدام از كارمندان یا پژوهشگران در موسسه ویروسی ووهان قبل از اولین موارد مستند آلودگی Covid-19 به ویروس کرونا آلوده نشده اند.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید