اگه خورش مرغ تان خوشمزه نمیشه این بار روش پختت رو عوض کن


مرغ یکی از محبوب ترین غذاهایی است که به روش های مختلف سرو می شود. مرغ ترش در نقاط مختلف شمال فرق می کند و هرکسی این غذای خوشمزه را به روش خود و با مواد مختلف تهیه می کند. مواد اصلی این غذا مرغ و رب انار است که البته آجیل نیز جزء اصلی این غذا محسوب می شود.
اما گاهی این غذا بدون آجیل تهیه می شود. اکثر غذاهایی که طعم ملایم یا ترش شیرین دارند، بسته به مزاج و مزه، می توانند ترش یا شیرین تر باشند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ لواش با ما همراه باشید.
مرغ ترش یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار گیلانی است که با روش ها و مواد مختلفی طبخ می شود.

مواد لازم: لواش مرغ ترش و خوش طعم

2 پورت بزرگ
روغن به میزان لازم
مرغ 4 عدد
زعفران را در نصف پیمانه بپزید
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
اسموتی چند جزئی
رب انار 1 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق مرباخوری
آب پرتقال یا آب لیموی تازه 2 قاشق غذاخوری
کمی شکر برای طعم دادن


 مرغ لواش

طرز تهیه مرغ لواش

برای تهیه مرغ لذیذ با طعم لواش در ابتدای کار پیاز را شسته و پوست گرفته و ریز خرد می کنیم. تابه را با کمی روغن روی آتش بگذارید تا داغ شود. سپس پیاز را اضافه کنید.
در این مرحله پیاز را خوب تفت دهید تا طلایی شود. نصف لیوان آب اضافه کنید و دوباره تفت دهید. وقتی آب پیاز گرفته شد دوباره کمی آب اضافه کنید و دوباره تفت دهید تا پیاز کاملا کاراملی و طرح دار شود.
حالا تکه های مرغ را به همراه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زعفران پخته شده به پیازهای کاراملی شده اضافه کنید و حدود نیم ساعت بگذارید تا دو طرف مرغ با حرارت ملایم بپزند تا طلایی شوند.

بیشتر بخوانید  دلمه کلم با مرغ

بسته به طعم چند دانه آلو، چند تکه اسموتی را در کنار مرغ سرخ شده قرار دهید. سپس رب انار را به همراه رب گوجه فرنگی، آب پرتقال یا آب لیموی تازه و کمی شکر در نصف لیوان آب جوش بریزید.
در این مرحله مواد را در آب جوش مخلوط می کنیم تا کاملا در آب جوش حل شوند. حالا مخلوط آب جوش و مواد را اضافه کنید و 20 دقیقه دیگر بگذارید تا مرغ ها خوش طعم و آب شوند و داخل روغن بیفتند.

حالا مرغ لواش آماده است. در این دستور از یک ظرف آلو سیاه با طعمی لطیف استفاده کردیم. اما می توانید از ترکیب چند طعم لواشک به دلخواه استفاده کنید. سپس در ظرف مناسبی در کنار گربه شمالی سرو کنید.


دیدگاهتان را بنویسید