اگر کیفیت عکاسی کودک برایتان مهم است، این موارد را رعایت کنید



عکاسی کودک


وقتی که از کیفیت عکاسی کودک صحبت می‌کنیم، بسیاری از خانواده ها یاد حسرت های شان می افتند که می توانستند عکس های زیبا تر و بهتری بگیرند. گاهی لحظه رفتن به مدرسه، گاهی لحظه برگشتن از مهد کودک، گاهی لحظه راه رفتن و گاهی هم لحظه افتادن!


هر کدام از لحظات زندگی کودک برای خانواده ها جذاب است و دوست دارند که این لحظات را ثبت کنند. اما نداشتن دوربین مناسب و یا نداشتن تجربه کافی آنها را از این لحظه شیرین دور می‌کند. ولی ما در اینجا چند توصیه ساده برای شما داریم:


اگر کیفیت عکاسی کودک برایتان مهم است، این موارد را رعایت کنید


دوربین اصلی ترین ابزار شما در عکاسی کودک


وقتی که گوشی هوشمند با دوربین ۲۰ و ۳۰ مگاپیکسل هست، چرا پول مفت برای خرید دوربین عکاسی بدهیم؟ وقتی خودمان میتوانیم عکاسی کنیم، چرا به سراغ آتلیه کودک برویم؟


این دو سوال خیلی اشتباه هستند. اگر به عنوان خانواده به دنبال عکاسی کودک حرفه ای و با کیفیت هستید، داشتن دوربین عکاسی حرفه ای لازم و ضروری است. این دوربین ها صرفاً برای عکاسی طراحی شده اند و قدرت مانور بیشتری به شما میدهند. دوربین گوشی هوشمند برای ثبت لحظات خاص مناسب است، اما برای عکاسی حرفه ای ساخته نشده است.


انتخاب زمان مناسب


منظور ما از زمان مناسب، بهترین لحظاتی است که ما از کودکانمان به خاطر داریم. مثلا تصور کنید که کودک دختر شما خیلی آرام خوابیده و دوست دارید که معصومیت او را به تصویر بکشید. حالا کودک پسر خود را با یک کوله‌پشتی نسبتاً بزرگ، کفش و لباس جدید و با چهره خنده رو هنگام رفتن به مدرسه تصور کنید!

بیشتر بخوانید  تعاونی های کار و رفاه اجتماعی شهرستان بوئین زهرا استان قزوین


عکاسی کودک صرفاً تصویری نیست که شما فقط یک کودک در میان تصویر داشته باشید، بلکه باید برای عکاسی خود بهانه درست حسابی داشته باشید تا در نهایت یک عکس جذاب و دوست داشتنی بگیرید.


انتخاب نور مناسب


عکاسی یک هنر است که بخشی از آن استفاده از نور مناسب است. مطمئناً شما هیچ وقت به مانند عکاس آتلیه کودک نمی توانید به شکل حرفه‌ای از نور استفاده کنید. اما حداقل می توانید تاثیر منفی نور روی عکاسی را به حداقل برسانید. همه ما عادت کرده ایم که نور را پشت سر خودمان قرار دهیم و نوعی کنتراست ایجاد کنیم.


اما می‌توانید عکاسی کودک در منزل را در همان ساعات ابتدایی روز یا در یک ساعت مانده به غروب آفتاب انجام دهید که خورشید هنوز نور کافی و درخشان ندارد و به زیبایی تصویر شما کمک می‌کند.


اگر کیفیت عکاسی کودک برایتان مهم است، این موارد را رعایت کنید


انتخاب مکان مناسب


اگر در بند های قبلی زمان مناسب را انتخاب کرده‌اید، مطمئناً مکان مناسب هم برای آن دارید. این مکان می‌تواند درب حیاط مدرسه هنگام ورود کودک به آن، درب حیاط مهد کودک هنگام خروج کودک از آن، هنگام پیاده شدن از سرویس مهد کودک، هنگام خوابیدن در تخت خواب یا حتی هنگام حضور در آتلیه عکاسی کودکان باشد.


فقط باید جایی را انتخاب کنید که با ایده اصلی شما همخوانی داشته باشد و یک عکس جذاب و دوست داشتنی خلق کنید.


عکس کودکتان چاپ کنید


متاسفانه با ظهور دوربین های دیجیتال تمایل به چاپ عکس به حداقل رسیده است. اما چاپ عکس کودکان از این جهت اهمیت دارد که شما میتوانید کیفیت آن را به شکل واقعی ببینید. وقتی که شما عکس را روی یک برگ پیاده می کنید، امکان قضاوت کردن آن را دارید و می توانید در مورد نقاط قوت و ضعف آن صحبت کنید.

بیشتر بخوانید  شعب بانک گردشگری در قزوین به همراه آدرس و تلفن


حتی می توانید عکس چاپ شده را به عکاس های حرفه ای و حتی سایر اعضای خانواده نشان دهید و از آنها بخواهید که در مورد روند عکاسی نظر دهند. این روند به مرور زمان منجر به یادگیری بیشتر شما و بالا بردن کیفیت عکاسی می شود. البته اگر این کار را به آتلیه کودک بسپارید قطعا می توانید عکس هایی زیباتر با چاپ بهتر داشته باشید


اگر کیفیت عکاسی کودک برایتان مهم است، این موارد را رعایت کنید


عکاسی کودک در آتلیه


با وجود اینکه همه ما به شکل های مختلف دوست داریم که عکاسی کودک را خودمان انجام دهیم و لحظات خاص را خلق کنیم، اما گاهی رفتن به آتلیه کودک نه تنها راه کار بدی نیست، بلکه در این مسیر به ما کمک می کند تا موارد بیشتری هم یاد بگیریم. به هر حال عکاسی کودک در آتلیه این امکان را به شما می دهد که اصول اولیه عکاسی را یاد بگیرید و حتی ایده های مختلف برای عکاسی را ببینید.


ما در استودیو عکاسی کودک بامبو شرایط عالی برای شما فراهم کرده ایم تا هم شما و هم فرزندتان در فضایی دل انگیز از لحظات عکاسی لذت ببرید


فضای آتلیه به شما یاد می دهد که چه موقعیت هایی را برای عکاسی انتخاب کنید، کودکتان را در چه وضعیتی قرار دهید و نحوه رفتار شما با کودک در هنگام عکاسی به چه صورت باشد. همه این موارد در کیفیت کار نهایی شما تاثیرگذار و در نهایت از کیفیت عکس راضی خواهید بود.


دیدگاهتان را بنویسید