اگر چاق هستید از همین امروز فکر کنید


برای کاهش وزنی که در تعطیلات به دست آورده ایم، چه رژیم غذایی را تحمل کنیم؟

اگر چاق هستید از همین امروز فکر کنید

جام علم البته این روزها به روی ورزش و فعالیت بدنی بسته بود. یعنی آنقدر دیدیم و بازدید کردیم که دیگر مجال حرکت نداشت و همان چند قدمی پیاده روی تا سرکار جایش را به لیز خوردن جلوی تلویزیون و تخمه شکستن داد. به همین دلیل است که واقعاً شروع دوباره و حرکت دوباره سخت تر از قبل است.

مراقب سلامتی خود باشید

چاقی و چاقی نه تنها ظاهر شما را از بین می برد. او کارهای زیادی انجام می دهد که به دلیل مرموز بودن و دور از چشم بودن معمولاً جدی گرفته نمی شوند. اگرچه می تواند خطرناک و مشکل ساز باشد.

میترا زراتی، کارشناس ارشد تغذیه در گفتگو با جام جم گفت: هر فردی که بیمار است یا مشکل خاصی مانند فشار خون یا چربی خون دارد و دیابتی ها باید بعد از تعطیلات سال نو برای بررسی وضعیت سلامت خود آزمایش کامل خون بدهند. بسیاری از افرادی که این مشکلات را دارند معمولا بعد از تعطیلات ناراحت می شوند و به گفته این متخصص تغذیه، تری گلیسیرید، کلسترول یا قند خون بالا می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. با کنترل به موقع و آزمایش خون می توان آنها را شناسایی و برطرف کرد.

قندها تری گلیسیرید را نیز افزایش می دهند

بسیاری از مردم می گویند ما غذاهای چرب و چرب نمی خوریم. پس چرا نگران افزایش چربی خون باشیم؟ غافل از اینکه نه تنها چربی های موجود در رژیم غذایی باعث افزایش تری گلیسیرید خون می شوند، بلکه قندها و شیرینی های موجود در برنامه غذایی روزانه هر فرد نیز باعث افزایش تری گلیسیرید می شود.

بیشتر بخوانید  چه کسی به سمعک نیاز دارد؟

این متخصص تغذیه هشدار می دهد: کسانی که فکر می کنند چون تری گلیسیرید خونشان بالاست نباید زیاد چربی بخورند و در مقابل حداقل در دو هفته اخیر اگر انواع شیرینی مصرف کردند باید بدانند که شیرینی ها چاق می شوند. در می تواند چربی خون را افزایش دهد.بنابراین افزایش چربی خون بعد از تعطیلات بسیار معمول و طبیعی است.

شما باید زودتر وزن کم کنید

چاقی بعد از عید مشکل شایعی است که تقریبا همه افراد را درگیر می کند. به همین دلیل پیر و جوان، پیر و جوان، زن و مرد بعد از تعطیلات، رژیمی برای کاهش وزن اندیشیدند تا خواه ناخواه هر چه زودتر چند کیلوگرم وزن کم کنند. زمان.

گروهی از افراد با تنبلی دائمی امروز و فردا برای کاهش وزن تلاش می کنند و این امر به تاخیر می افتد که زراتی هشدار می دهد: اگر در تعطیلات سال نو چاق شده اید، باید هر چه زودتر برای کاهش وزن تلاش کنید و فکر کنید. اکنون. زیرا اگر این وزن اضافی مدتی با شما بماند و به تدریج افزایش یابد، چربی پیرتر شده و خلاصی از شر آن بسیار سخت تر می شود.

البته کسانی که تصمیم می گیرند برای کاهش وزن ناهار یا شام نخورند، باید نظر این متخصص تغذیه را بدانند که می گوید حذف وعده های غذایی بعد از عید نوروز اصلا موثر نیست و نمی تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

بنابراین توصیه می شود به جای حذف وعده های غذایی بیشتر ورزش کنید و تا جایی که می توانید فعالیت خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید  خواص سیاه دانه

او می گوید: اگر در تعطیلات سال نو استراحت کردید، خوابیدید یا تحرک کمتری داشتید، این روزها تحرک بیشتری داشته باشید و حداقل یک ماه ورزش را به برنامه خود اضافه کنید تا سریعتر و راحت تر وزن کم کنید. جواب منفی. .

به گفته زراثی، با کمک ورزش افراد می توانند به طور متوسط ​​در هفته از نیم کیلوگرم تا ۷۵۰ گرم وزن کم کنند که اگر این برنامه ورزشی یک ماه طول بکشد، حدود سه کیلوگرم وزن کم می کنید، بنابراین اگر در عرض دو هفته وزن اضافه کنید. فعالیت بدنی و البته بدون حذف وعده های غذایی اصلی و بدون مصرف شیرینی جات و مصرف کالری زیاد، می توانید حداقل وزن قبلی خود را افزایش دهید.

وی گفت: افراد دیابتی باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند زیرا افزایش وزن و چاقی در افراد دیابتی باعث کاهش اثر داروها در کاهش قند خون و در نتیجه افزایش قند خون می شود.

وی گفت: بیماران به ویژه مبتلایان به دیابت، فشار خون یا بیماری های قلبی عروقی باید به تدریج و خیلی آرام ورزش را بعد از عید به برنامه روزانه خود اضافه کنند. به عنوان مثال، 35 تا 45 دقیقه پیاده روی در روز اغلب می تواند مفید و سالم باشد. البته نباید فراموش کرد که بیماران باید با نظر پزشک خود ورزش مناسب را انتخاب کنند.

تجارت یک ورزش نیست

متأسفانه بسیاری از مردم فکر می کنند کاری که در طول روز انجام می دهند ورزش است. آنها اغلب متقاعد شده اند که بدنشان در شرایط خوبی است و معتقد نیستند که فعالیت های کاری ورزش نیست.

بیشتر بخوانید  اطلاعات دارویی کامل پرگابایوکس

زراتی خاطرنشان کرد: حتی کسانی که شغلشان به فعالیت بدنی بستگی دارد مانند باغبانی یا خانه دار نباید به ورزش و فعالیت بدنی تکیه کنند، زیرا بدن انسان بسیار باهوش است و خیلی سریع خودنمایی می کند. به فعالیت های روزانه که مدام تکرار می شوند.

به گفته این متخصص تغذیه، ورزش به مواردی اطلاق می شود که ضربان قلب فرد افزایش می یابد و چنین شرایطی در فعالیت هایی مانند پیاده روی، پیاده روی و دوچرخه سواری ایجاد خواهد شد.


دیدگاهتان را بنویسید