اگر همکارتان پرحرف است و زیاد حرف می زند، باید اینطور با او رفتار کنید


چگونه با همکاران پرحرف رفتار کنیم

همه ما در طول روزهای کاری با همکارانی مواجه شدیم که بدون توجه به قوانین و شرایط شرکت، با حرف زدن زیاد و به تاخیر انداختن مکالمات و گفتگوهای شفاهی، در کار ما دخالت می کردند. فرقی نمی کند که این افراد در مورد مسائل کاری یا شخصی صحبت می کنند. آنها همیشه راهی برای پرحرفی پیدا می کنند. البته اکثر این کارمندان از آزاردهنده رفتار خود آگاه نیستند و به این کار ادامه می دهند و فکر می کنند که شما به صحبت های آنها علاقه مند هستید. با این حال، برای کنار آمدن با این افراد و نشان دادن اینکه پرحرفی آنها خسته کننده است، نیاز به تکنیک خاص شما دارد.
افراد پرحرف دسته بندی های مختلفی دارند. نحوه برخورد با این افراد نیز به این طبقه بندی بستگی دارد و در انتخاب روش باید دقت کرد.

1- صرف نظر از عرف اجتماعی

این نوع افراد شروع به صحبت در مورد مسائل مربوط به کار می کنند. برای شروع گفتگو موضوعی را انتخاب می کنند که در زمینه کاری شما مهم است. زمانی اتفاقات ناخوشایند می افتد که یک مکالمه کاری به پایان می رسد و مخاطب مکالمه را تمام نمی کند و وقت شما را روی موضوعات مختلف می گیرد. این مکالمات اضافی گاهی اوقات لذت بخش هستند. اما زمانی که برای انجام یک کار در شرایط سختی قرار می گیرید، طولانی شدن مکالمه شما را آزار می دهد.

احتمالا برای برخورد با این افراد از روش های غیرمستقیم مختلفی استفاده کرده اید. نگاه کردن به ساعت، تلاش برای قطع مکالمه، انحراف از موضوع و بسیاری روش های دیگر برای این افراد مفید است. در واقع آنها خواسته یا ناخواسته متوجه هنجار اجتماعی نمی شوند و تلاش شما در هر صورت بی فایده است.
راه حل برخورد با این افراد رویکرد مستقیم است. باید با احترام به آنها یادآوری کنید که کارهایی دارید که باید انجام دهید و در فرصتی دیگر به گفتگوی غیرضروری ادامه خواهید داد. حتی اگر ناراحت باشند، چاره ای ندارید. مطمئن باشید اگر ناخواسته گفتگو را به تعویق بیندازند، از حرف شما ناراحت نخواهند شد.

بیشتر بخوانید  چگونه رفیق فرزندم باشم؟


برخورد با همکاران پرحرف

2- تجدیدنظرخواه و ذینفع

برخی از کارمندان همیشه از شرایط کاری ناراضی هستند. هر اتفاق کوچک شرکت برای آنها یک بحران است و کسب و کارشان را به خطر می اندازد. آنها از هر مشکل کوچکی برای مکالمات طولانی و شکایت استفاده می کنند. آشنایی با این افراد و به رسمیت شناختن دغدغه های آنها انرژی و گفتگوی آنها را افزایش می دهد.
برای مقابله با این افراد کافی است انرژی و اکسیژن لازم را از آنها دریافت کنید. انرژی آنها توسط تایید جذب می شود. اگر در ابتدای موضوع ذکر کنید که از کار لذت می برید و مشکل به هیچ وجه شما را آزار نمی دهد، مخاطب را خلع سلاح خواهید کرد.

3- تنها و نیازمند دوست

همه ما در زندگی نیاز به ارتباط و گفتگو داریم. برخی از همکاران ما به دلیل شرایط کاری یا خانوادگی فرصت گفتگو با همسالان خود را ندارند. این شرکت به دنبال دوستانی است که بتوانند هر از گاهی با آنها صحبت کنند. به خاطر داشته باشید که دوستی با این دوستان نیاز به توجه زیادی دارد. ابتدا باید آنها را بپذیرید. زیرا شما به یک دوست و یک دوست نیاز دارید. از طرفی ممکن است روزی تنها باشید و به این همکار نیاز داشته باشید.


چگونه با همکاران پرحرف رفتار کنیم

برای مشغول نگه داشتن این دوستان در حین کار، بهتر است زمانی را برای صحبت با آنها اختصاص دهید. قبل از شروع گفتگو، به موقع به خود یادآوری کنید و بگویید که بعد از یک جلسه دوستانه، کار مهمی برای انجام دادن دارید. او حتی به این دوست توضیح داد که هیچ نگرانی خاصی ندارد.
نکته اصلی این است که گاهی اوقات باید به رفتار خود توجه کنید. گاهی اوقات افراد متوجه طولانی شدن مکالمه خود نمی شوند. گاهی اوقات می توانید نقش یک همکار پرحرف را بازی کنید. در این مواقع بهتر است از همکاران بخواهید در صورت صحبت طولانی مدت به شما هشدار دهند. در آخر، به یاد داشته باشید که بدترین راه برای برخورد با افراد پرحرف، قطع بی‌رحمانه صحبت کردن آنهاست.

بیشتر بخوانید  تربیت دختر سخت است یا پسر ؟ بررسی تفاوت بین تربیت دختر و پسرها

باید بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید