اگر ناخن نداشتیم چه اتفاقی برای بدن ما می افتاد؟



کارهای زیادی با ناخن‌هایمان انجام می‌دهیم، از خاراندن تا شکستن برچسب. اما همه ما گاهی به این فکر می کردیم که اگر اصلاً ناخن نداشته باشیم چه اتفاقی می افتد. جالب است که بدون ناخن اتفاقات زیادی برای بدن ما می افتاد و توانایی های ما شکلی کاملاً متفاوت به خود می گرفت. بله، اما BT برای من هم نیست.

مهارت های حرکتی ظریف شما با چالش بزرگی روبرو خواهد شد

ما می توانیم با ناخن خود بخار کنیم، بالا برویم و سوراخ کنیم. اما ناخن برای مهارت های حرکتی ظریف ضروری است. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می توانید صفحات یک کتاب را جدا کنید یا یک شی کوچک مانند سوزن بردارید؟ همه اینها به این دلیل است که مردم ناخن دارند.

ما می توانیم چیزهای بزرگ را با دست خود برداریم و چیزهای کوچک را انتخاب کنیم. ناخن ها ممکن است چندان معنی نداشته باشند، اما در زیر آنها پوسته سفت و سختی از شبکه پیچیده ای از اعصاب وجود دارد.

ممکن است از روابط اجتماعی محروم شوید

رشد و توسعه هنر ناخن به این دلیل به وجود آمد که ناخن‌هایمان کوچک‌تر و کوچک‌تر می‌شد و می‌توانستیم آرایش خود و دیگران را تا حد امکان آسان کنیم. این به ما اجازه داد تا ارتباطات اجتماعی بیشتری داشته باشیم.

به گفته متخصصان، مراقبت از ناخن دیگر تنها جنبه زیبایی ندارد، بلکه راهی برای بیان احساسات و نظرات شماست. این ساده ترین راه برای ایجاد یک رابطه قوی با افرادی است که به خوبی نمی شناسید یا برای تقویت پیوندی که از قبل دارید.

بیشتر بخوانید  آخرین اخبار جنگ در افغانستان؛ هشدار کرزی به قیام ملی علیه طالبان

سلامتی شما ممکن است دچار مشکل شود

یکی از دلایلی که ما ناخن داریم این است که ویروس ها و باکتری ها را در بدن خود نگه داریم. به همین دلیل، اگر مردم ناخن نداشتند، همه ما بیمارتر می شدیم. اما از طرف دیگر آلودگی کمتری زیر ناخن ما جمع می شود که می تواند منجر به عفونت های مختلف شود.

شما از عضوی محروم شده اید که در مورد سلامتی حرف های زیادی برای گفتن دارد

ناخن ها ما را نسبت به برخی مشکلات جسمانی آگاه می کنند. بدون آنها، تشخیص فوری بیماری برای ما دشوارتر خواهد بود. به عنوان مثال، کندن ناخن ها می تواند نشانه کمبود آهن باشد. یا ظاهر شدن خطوط افقی روی ناخن ها ممکن است نشان دهنده کمبود روی باشد.

نسبت به جراحات حساس تر شده اید

نوک انگشتان نسبت به صدمات بسیار حساس هستند. همه ما در جایی با آنها تجربیاتی داشته ایم و این را به خوبی می دانیم. با این حال، وجود ناخن های محافظ روی انگشتان، آسیب پذیری آنها را کمتر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید