اگر ماه به نیمی از فاصله فعلی خود از زمین برسد چه اتفاقی می افتد؟



اگر ماه نیمی از فاصله فعلی از زمین باشد چه اتفاقی می افتد؟ فوران های آتشفشانی ، سیل و زمین لرزه دور نیستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از لایو ساینسنیل کامنز ، فیزیکدان دانشگاه ماین گفت: “در حقیقت ، سیل دور از هدف نیست.” مشهورترین اثر ماه بر روی زمین جزر و مد است و اگر ماه نیمی از فاصله فعلی از زمین باشد ، نیروی جزر و مد هشت برابر می شود. در نتیجه ، برخی از جزایر خشکی در بیشتر روزها زیر آب بوده و مناطق ساحلی پرجمعیت خالی از سکنه شده اند.

وی افزود: افزایش شدت جزر و مد تنها نتیجه نزدیک شدن ماه به زمین نیست. ماه روی زمین زمین نیز تأثیر می گذارد و اگر به طور تصادفی به زمین نزدیک شود ، امواج شدید انرژی به زمین برخورد می کند.

یاسمین اسکارلت ، آتشفشان شناس دانشگاه کویین مری در لندن گفت: “گرانش ناگهانی” روی پوسته زمین تأثیر می گذارد و باعث ایجاد زمین لرزه ها و فوران های آتشفشانی بیشتری می شود. “

به عنوان مثال مشتری (Io) را در نظر بگیرید ، آتشفشانی که از نظر آتشفشانی فعال ترین عضو منظومه شمسی است.

علاوه بر آنچه برای پوسته زمین اتفاق می افتد ، سرعت چرخش زمین با گذشت زمان کاهش می یابد. در حالی که ماه اقیانوس ها را به سمت خود می کشد ، اصطکاک بین آب ها و کف اقیانوس چرخش زمین را کند می کند. به گفته کامینز ، امروز چرخش زمین در حدود یک هزارم ثانیه در قرن کاهش می یابد و اگر ماه در فاصله ای برابر با نیمی از فاصله فعلی از زمین باشد ، سرعت زمین حتی سریعتر کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید  بیانیه اتحادیه روزنامه نگاران در اعتراض به طرح حفاظت از فضای مجازی

اگر موفق شویم از زمین لرزه های ناگهانی ، فوران های آتشفشانی ، شبانه روز طولانی و جزر و مد های سنگین جان سالم به در ببریم ، شاهد کسوفهای مکرر خواهیم بود. از آنجا که ماه قسمت اعظم آسمان را پوشانده است ، احتمال عبور از مقابل خورشید بیشتر است. ظاهر ماه در آسمان شبیه به ظاهر فعلی آن خواهد بود ، فقط کمی بزرگتر.

چه اتفاقی خواهد افتاد اگر ماه به آرامی و نه ناگهانی به زمین نزدیک شود؟

به گفته اسکارلت ، تغییرات جزر و مد کره زمین کند است. شبها و روزهای طولانی می توانند جو زمین را تغییر دهند و باعث تغییراتی در تکامل موجودات زنده شوند.

آیا امکان نزدیک شدن ماه به زمین وجود دارد؟

پاسخ گمانه زنی است ، اما کامینز می گوید اگر یک سیاره بزرگ در زمان و مکان مناسب در نزدیکی ماه و زمین قرار گیرد ، می تواند ماه را به زمین منتقل کند. حتی اگر این اتفاق بیفتد ، ماه ها به نیمی از فاصله فعلی خود از زمین می رسند و اثرات آن بلافاصله روی زمین احساس نمی شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید