مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اگر زن از شوهر بزرگتر باشد چه مشکلاتی پیش می آید؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ روانشناسان معتقدند موفقیت در ازدواج به میزان پختگی و تجربه طرفین بستگی دارد و ربطی به اختلاف سنی آنها ندارد.
این جمله را زیاد شنیده ایم، «سن رشد فکری است که مهم است، نه سن در ثبت.» سن نشاط احساسی است که یک فرد نسبت به سن خود دارد، برای مثال، یک مرد 40 ساله همان احساس یک پسر بیست ساله، و شرطی که اگر دیگران دقیقاً همین عقیده را داشته باشند، این احساس درست خواهد بود. در شرایط سنی عاطفی – عقلانی، زمانی می توان فردی را بالغ دانست که وابستگی بیمارگونه و شدید به خانواده نداشته باشد و راه حل مشکلات را بلد باشد، مثلاً وقتی مشکل اقتصادی پیش می آید، به دنبال راه درآمد دیگری باشد. و در هر زمینه ای می تواند با مسائل مختلف برخورد کند به جای بحث و دعوا و روش های کودکانه، روش مذاکره را در پیش بگیرد.

اگرچه نمی توان سن تقویمی را در زمینه ازدواج ملاک قرار داد، اما بهتر است پسران بین 20 تا 30 سال حدود 3 تا 7 سال از همسر خود بزرگتر باشند.

جالب است که طبق آمار قضایی در این نوع ازدواج که سن زن از مرد بیشتر است، آمار طلاق کمتر است.

ازدواج

سمیرا درویشی، روانشناس بالینی; وی درباره اینکه آیا تفاوت سنی در ازدواج مهم است یا خیر، تصریح کرد: بحث اختلاف سنی در ازدواج موضوع مهمی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده و از پشیمانی از این کار می ترسند; یادمان باشد وقتی کسی را از صمیم قلب دوست داریم، سن ما و طرف مقابل خیلی مهم نیست، اما این واقعیت وجود دارد که گاهی اوقات تفاوت سنی واقعا مهم می شود.

بیشتر بخوانید  گزارش هواشناسی 16 اسفند 1393 / این استان ها منتظر بارندگی هستند

این روانشناس بالینی تصریح کرد: در دوران نوجوانی تلاش برای ازدواج با فردی که میانسال است چندان ایده جالبی به نظر نمی رسد. تجربیات زندگی نوجوانان هنوز کودکانه است، اما یک فرد میانسال فردی بالغ و با تجربه است و در زندگی فراز و نشیب هایی را پشت سر گذاشته است، این تفاوت ها می تواند چالش بزرگی را در یک رابطه ایجاد کند که گاهی غیرقابل جبران است و شما می توانید. برنگرد پس اشتباه نکن..

درویشی ادامه داد: موفقیت یک ازدواج به میزان پختگی و تجربه طرفین بستگی دارد. واقعیت این است که وقتی صحبت از عشق و ازدواج می شود، تفاوت سنی خیلی مهم نیست، اما تجربه به ما می گوید که هر چه اختلاف سنی بین دو طرف کمتر باشد، شانس داشتن یک عشق پایدار بیشتر است.

مشکلات رایج اختلاف سنی در زوجین وقتی زن از شوهر بزرگتر باشد

وی افزود: عشق حسی است که بر همه چیز غلبه می کند، چه اختلاف سنی یک سال، هفت سال یا بیشتر، سوالی است که با عشق رقابت می کند اما در بیشتر موارد از این رقابت کنار گذاشته شد. نکته اینه که ببینی واقعا عاشق هستی یا نه، نه اینکه ببینی اونی که دوستش داری چند سالشه، عاشق بودن خیلی مهمتر از اختلاف سنی دو طرفه.

ازدواج

این روانشناس بالینی تصریح کرد: به یک مثال خوب متوسل می شویم. مهدی و مهسا زوجی هستند که 15 سال اختلاف سنی دارند، هر دو طلاق گرفته اند و ازدواج های بسیار بدی داشتند، خوشبختانه همدیگر را پیدا کردند و همدیگر را دوست داشتند. آنها به زندگی امیدوارتر شده اند و به ساختن آینده ای عاشقانه فکر می کنند.

درویشی ادامه داد: این دو نفر نه تنها عاشق هم هستند، بلکه به ارزش احترام گذاشتن، اعتماد به یکدیگر، صداقت و ارزش قائل بودن پی برده اند. اولش کمی در مورد اختلاف سنی مردد بودند، اما دیگر اینطور نیست، حالا فقط به عشقشان فکر می کنند و بس، دیگر سنشان مهم نیست، شیفتگی و عشق به هم از همه چیز پیشی می گیرد.

بیشتر بخوانید  اطلاعیه مهم برای بازنشستگان درباره وام ضروری -

این روانشناس بالینی تصریح کرد: در اکثر ازدواج ها زمانی موفقیت آمیزتر است که اختلاف سنی دو طرف کمتر از 10 سال باشد اما زمانی که اختلاف سنی بیش از 10 سال باشد احتمال موفقیت ازدواج به تدریج کاهش می یابد به عبارت دیگر اگر اختلاف سنی بین دو طرف کمتر باشد. هرچه احتمال موفقیت این رابطه بیشتر باشد، زندگی خود را بهتر مدیریت می کنند و از زندگی مشترکشان لذت می برند، اما وقتی اختلاف سنی زیاد است، فردی که سن کمتری دارد، شیطنت های خودش را دارد که طرف مقابل نمی تواند این شیطنت ها را به عنوان یک دوست تحمل کند. نتیجه زندگی . کم کم سرد می شود.

درویشی ادامه داد: عشق جادویی است که همه دوست دارند در زندگی تجربه کنند. عشق در زندگی بسیار مهمتر از اختلاف سنی است زیرا سن یک موضوع نسبی است و مهمتر از آن سن بسیار کمتر از عشق در یک رابطه مهم است، عشق نامحدود است پس عاشق باشید و برای همیشه کنار هم بمانید.

وی گفت: وقتی 2 زوج جوان تصمیم به زندگی مشترک می گیرند به دلیل احساس جوانی انعطاف بیشتری در زندگی دارند. فرد در سنین پایین تر به دلیل وجود حس جوانی و شادابی امکان تغییرات زیادی را دارد اما افرادی که سن بالاتری دارند فضای کمتری برای تغییر باقی می ماند.

این روانشناس بالینی خاطرنشان کرد: زمانی که دو جوان با هم ازدواج می کنند برای رسیدن به سازگاری تلاش می کنند و به نظر یکدیگر توجه و تنظیم می کنند تا همدیگر را خشنود کنند و در نتیجه رضایت دیگری را به دست آورند. این در حالی است که با افزایش سن، انعطاف فرد کاهش می یابد و این مشکل در زندگی مشترک است.

بیشتر بخوانید  علت فوت و مرگ دکتر فرزانه کیانی راد

سارا گلستانی مشاور خانواده در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ وی تصریح کرد: در یک رابطه تفاهم از یکدیگر مهمتر از هر چیزی است و زوجین باید درک درستی از یکدیگر در رابطه داشته باشند، در گذشته رسم بر این بود که مردان از زنان بزرگتر باشند زیرا دیرتر به بلوغ می رسند و این امر بلوغ منجر به این شد که آنها مراحل رشد کمتری نسبت به زنان دارند.

متاهل با مرد مطلقه

این مشاور خانواده ادامه داد: در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که به عصر اطلاعات معروف است و بسیاری از مسائل با گذشته متفاوت است. بنابراین رشد و بلوغ سایر افراد ارتباط چندانی با سن آنها ندارد و تنها سن افراد زیر 18 سال مهم است زیرا آنها سال های رشد کافی نداشته اند اما پس از 18 سالگی تجربیات برای درک رشد فکری فرد باید مورد توجه قرار گیرد.

گلستانی یادآور شد: دیگر تفاوت سنی ملاک اصلی ازدواج نیست، به خصوص اگر افراد بالای 30 سال سن داشته باشند و همدیگر را درک کنند، این موضوع دیگر در زندگی مهم نیست و بستگی به درک زندگی طرفین دارد، اگر زن بزرگتر است مشکلی نیست فقط نباید در تفاهم تفاوتی داشته باشند. / باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *