اگر دندان درد دارید، این داروهای گیاهی درد شما را درمان می کند


8 داروی گیاهی دندان درد برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگر با ما همراه باشید مجله دلگر.

8 داروی گیاهی برای دندان درد

8 داروی گیاهی برای دندان درد

دندان درد یکی از شایع ترین بیماری هایی است که هر فردی به آن مبتلا است و شروع این درد بدون علائم هشداردهنده که در صورت عدم درمان به موقع باید دندان کشیده شود بسیار ناراحت کننده است.

معمولا دندان درد پوسیدگی به دلیل مصرف بیش از حد شکلات، شیرینی، نوشیدنی های شیرین و هر نوع شیرینی دیگری ایجاد می شود، بنابراین کنترل این درد بسیار مهم است، زیرا در صورت عدم درمان می تواند منجر به بیماری های لثه و سایر عفونت های دندانی شود.

شما نمی توانید هیچ دردی را با او مقایسه کنید. وقتی این اتفاق می‌افتد، تمرکز، آرامش و هوشیاری شما را از کار می‌اندازد و هیچ کاری برای شما باقی نمی‌گذارد. دندان درد; همان دردی که بعید است بارها و بارها تو را عذاب داده باشد و روز آرامت را تاریک کرده باشد.

8 داروی گیاهی برای دندان درد

اگر همیشه انواع مسکن ها و داروهای بی حس کننده را برای تسکین دندان دردهای گاه به گاه در کابینت آشپزخانه خود نگه می دارید، این مقاله را بخوانید.

ما دستور العمل های طبیعی، ارزان و بی ضرر برای تسکین درد داریم. پس از ترس به این دستور العمل ها و تمام داروهای مضر اعتماد کنید دندان درد آنچه در خانه دارید دور بریزید.

8 داروی گیاهی برای دندان درد

پزشکی شماره یک

روغن گل میخک
میخک، داروی گیاهی برای تسکین دندان درد است. یک مسکن طبیعی در این گیاه وجود دارد که در صورت استفاده صحیح به تسکین درد کمک می کند.

اگر لثه یا بافت زبان شما حساس است، ریختن روغن روی ناحیه دردناک می تواند وضعیت شما را بدتر کند، بنابراین برای به دست آوردن نتیجه دلخواه از این روش استفاده کنید:

دو قطره روغن میخک را روی یک تکه پنبه بریزید و آن را پشت دندان هایتان بگذارید تا درد بند بیاید. اما می توانید راه طبیعی را نیز طی کنید. کافی است دانه میخک را بجوید تا روغن آن خارج شود.

بیشتر بخوانید  از سرطان دهان چه می دانید + علل و راه های درمان

می توانید میخک را به مدت نیم ساعت یا تا زمانی که درد از بین برود در دهان نگه دارید.

8 داروی گیاهی برای دندان درد

داروی شماره دو

سس زنجبیل و فلفل
زنجبیل و فلفل هر دو مسکن هستند. می توانید هر یک از این دو ادویه را جداگانه استفاده کنید، زیرا هر دوی این مسکن ها پیامی برای تسکین درد در مغز دارند. اما برای نتیجه بهتر می توانید مخلوطی از این دو ادویه تهیه کنید. با روش زیر کمک بگیرید:

به مقدار مساوی از این دو ادویه را با آب مخلوط کنید و سس درست کنید. یک گلوله پنبه کوچک درست کنید و آن را در سس فرو کنید.

سپس آن را درست روی دندان هایتان بگذارید (جایی که لثه ها و زبانتان با هم تماس ندارند) و تا زمانی که درد فروکش نکند یا حداقل تا زمانی که می توانید آن را بپوشید، پنبه را از دهانتان خارج نکنید.

8 داروی گیاهی برای دندان درد

داروی شماره سه

محلول نمکی
نمک یک ضد عفونی کننده قوی است. بنابراین اگر دندان درد اگر عفونت دارید، استفاده از نمک می تواند به هر طریق دیگری شما را آرام کند. آب نمک اطراف دندان ها را ضد عفونی می کند و مایعاتی که باعث التهاب می شوند را از بین می برد.

هر زمان که نیاز داشتید می توانید از این روش درمانی به شرح زیر استفاده کنید:

یک قاشق چای خوری نمک را در یک فنجان آب جوش حل کنید تا یک درمان فوق العاده درست کنید. این محلول التهاب را کاهش می دهد و آلودگی باقیمانده را از دهان خارج می کند. آن را به مدت 30 ثانیه در دهان خود بچرخانید، سپس بازدم کنید.

اگر حوصله درست کردن آب نمک ندارید، از داروخانه سرم فیزیولوژیک بخرید و چند روز با محلول سرم غرغره کنید.

8 داروی گیاهی برای دندان درد

داروی شماره چهار

نعنا پخته شده

چای نعنا عطر خوبی دارد و می توان از آن به عنوان یک بی حس کننده خوب استفاده کرد. البته فقط چای نعناع نیست که درد شما را تسکین می دهد، بلکه چای سیاه نیز دارای خواص ضد التهابی است و با کاهش تورم می تواند به کاهش درد کمک کند. برای گرفتن بهترین نتیجه از این دو نوشیدنی، موارد زیر را انجام دهید:

بیشتر بخوانید  مصرف شیر خشک نیدو ( NIDO ) از چه سنی مناسب است؟

یک قاشق چایخوری نعناع خشک را در یک فنجان آب جوش بریزید و 20 دقیقه صبر کنید تا بپزد. وقتی نوشیدنی خنک شد، آن را در دهان خود بچرخانید و سپس بیرون بریزید.

اگر نعناع در دسترس ندارید و می‌خواهید از چای سیاه استفاده کنید، یک چای کیسه‌ای را خیس کنید و روی محل درد قرار دهید یا چای سیاه درست کنید و پس از سرد شدن آن را چندین بار در دهان بشویید.

8 داروی گیاهی برای دندان درد

داروی شماره پنج

آب اکسیژنه

اگر دندان درد شما با بوی بد دهان و حتی تب همراه بوده اید، بهترین راه برای کاهش این مشکل استفاده از آب همراه با اکسیژن است. اما، مانند تمام درمان‌های طبیعی، این یک روش موقتی است و فقط پزشک را آرام نگه می‌دارد و عفونت دندان را تا روز ویزیت کاهش می‌دهد. اگر چاره ای جز تسکین درد در خانه ندارید، از این روش استفاده کنید:

برای از بین بردن باکتری ها و کاهش ناراحتی، با کمی آب اکسیژن 3 درصد بشویید.

از این محلول فقط برای شستشو استفاده کنید و پس از چرخاندن آن در دهان محلول را بشویید. سپس دهان خود را چندین بار با آب ساده بشویید.

8 داروی گیاهی برای دندان درد

داروی شماره شش

یخ

مهم نیست دندان درد برای اذیت کردن یا عذاب پای شما؛ یخ همیشه یک مسکن خوب موقتی بوده است. اگر می خواهید تا زمانی که به مطب دندانپزشکی نرسیده اید، راست بمانید، از این روش استفاده کنید:

چند اونس یخ را در یک کیسه پلاستیکی بریزید، پارچه نازکی را روی کیسه بپیچید و آن را به مدت 15 دقیقه روی صورت قرار دهید تا دندان های شما بی حس شود. دندان درد در محدوده خود اجازه دهید.

بیشتر بخوانید  بهترین راه درمان سر درد بعد از بیدار شدن از خواب در منزل

قدیمی ها می گفتند اگر دستان خود را با یخ ماساژ دهید، دندان درد آرام خواهید شد. آنها ادعا کردند که وقتی یخ را بین انگشت اشاره و شست خود قرار می دهید، اعصاب انگشت شما پیام سردی را به مغز شما ارسال می کند و پیام تسکین درد به دندان شما می رسد.

8 داروی گیاهی برای دندان درد

داروی شماره هفت

سمغ مر

شیره درخت می تواند مر یا صمغ باشد دندان درد آرام باشید، پس اگر تا به امروز نام او را نشنیده اید، برای تهیه آن به عطرساز محلی خود بروید. این آدامس باعث کاهش التهاب در دهان و از بین بردن باکتری ها می شود. اگر عطرساز خوبی می شناسید که این آدامس را در خود دارد، پس از تهیه آن به صورت زیر از آن استفاده کنید:

یک قاشق چای خوری پودر مر را در دو فنجان آب به مدت 30 دقیقه بجوشانید و اجازه دهید محلول خنک شود. سپس برای هر بار مصرف یک قاشق چایخوری از این دارو را با یک فنجان آب بریزید و روزی 5 تا 6 بار غرغره این محلول را ادامه دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

8 داروی گیاهی برای دندان درد

داروی شماره هشت

سیر
مصرف سیر نه تنها سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند. این داروی طبیعی علاوه بر اینکه اجازه نمی دهد هیچ بیماری به سراغ شما بیاید و درد بیهوده ای به شما بدهد، مسکن خوبی است. دندان درد آن هم به حساب می آید. برای به دست آوردن بهترین نتایج از سیر درمانی، این توصیه را دنبال کنید:

یک حبه سیر را روی دندان های خود بگذارید و آن را بجوید. درد شما چند دقیقه پس از جویدن سیر کاهش می یابد. بنابراین، اگر بلافاصله نتیجه را مشاهده نکردید، به جویدن سیر خودداری کنید.

این گیاه نه تنها درد را تسکین می دهد، بلکه با مصرف منظم خود دندان ها را تقویت می کند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


دیدگاهتان را بنویسید