اگر به دنبال صمیمیت بیشتر در خانواده هستید این را پیشنهاد می کنیم


چگونه صمیمیت را در خانواده افزایش دهیم؟

هر سه بعد صمیمیت در خانواده ضروری است. به خصوص در روابط بین والدین و فرزندان، تقویت این رابطه بسیار مهم و تعیین کننده است و حتی تأثیر مادر بر پسر خانواده. زیرا میزان این نزدیکی، نحوه زندگی و آینده فرزندان ما را تعیین می کند.
با افزایش صمیمیت بین اعضای خانواده، نشاط و آرامش خانواده نیز افزایش می یابد. از طرفی تمرکز و مدیریت صحیح مشکلات احتمالی را ایجاد می کند. بنابراین ایجاد صمیمیت در تحکیم بنیان خانواده نقش اساسی دارد و در مشاوره خانواده به آن اهمیت زیادی داده می شود.

عوامل ایجاد صمیمیت در خانواده چیست؟


1. اولین مسئله برای ایجاد صمیمیت، داشتن مهارت های مورد نیاز برای برقراری ارتباط صحیح است.

این بدان معنی است که شما باید بدانید که چگونه با کسی ارتباط برقرار کنید تا طرف مقابل با شما راحت باشد و بتواند احساسات خود را به خوبی بیان کند. یکی از مشکلات اساسی در خانواده ها و بین زوجین و همچنین بین والدین و فرزندان، کمبود نشاط در بین اعضاست و همین امر می تواند مشکلات زیادی را در خانواده ها ایجاد کند.
فردی که نمی تواند به راحتی احساسات خود را در خانواده ابراز کند و از لحاظ عاطفی و فکری مورد حمایت قرار نمی گیرد، این حمایت را در خارج از خانواده جستجو می کند و برای جلب آن حمایت آسیب های زیادی خواهد دید. در واقع بسیاری از اختلافات خانوادگی، طلاق، بزهکاری کودکان و نوجوانان و همچنین مشکلات روانی افراد ریشه در محیط خانواده دارد. خانواده ای که سرد و بی عاطفه باشد و جسم و روح و روان اعضای خود را سیر نکند عامل بروز ناهنجاری های مختلف خواهد بود.


صمیمیت در خانواده


2. اعضای خانواده سعی کنند با محبت و عدالت با یکدیگر رفتار کنند

اعضای خانواده باید در محیط خانواده اعتماد ایجاد کنند و از مشکلات نترسند و مشکلات خود را با گفتگو و تبادل نظر حل کنند. قبل از هر چیز باید این نوع پیوند عمیق بین زوجین ایجاد شود تا به سایر اعضای خانواده سرایت کند. اعضای خانواده باید از القاب خوب برای یکدیگر استفاده کنند تا با مهربانی و محبت با یکدیگر رفتار کنند.


3. اصول نقد و انتقاد را بشناسید و از آنها به درستی استفاده کنید

بیشتر بخوانید  معشوق یا معشوقه خود را چگونه فراموش کنیم؟

اعضای خانواده باید تا حد امکان از مشاجره خودداری کنند. ابراز عشق و محبت شرط هر زندگی زناشویی است. تأثیری که ابراز عشق در زندگی دارد با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست. با ابراز عشق به یکدیگر می توانید آرامش و شادی کافی را در خانواده به دست آورید.

راه های افزایش صمیمیت در خانواده چیست؟

راه های زیادی برای افزایش صمیمیت در خانواده وجود دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم.

یکی از این راه حل ها استفاده از کلماتی مانند لطفا، متشکرم و لطفا است. در واقع، محبت آمیز صحبت کردن، صمیمیت بین اعضای خانواده را افزایش می دهد.

راه حل دیگر تشکر از یکدیگر برای کارهای ساده و روزمره است. این ممکن است ساده به نظر برسد، اما می تواند صمیمیت عمیقی بین اعضا ایجاد کند.

خانواده باید محل امنی برای اعضا باشد تا حتی اسرار خود را با یکدیگر در میان بگذارند و از افشای آن نترسند. اگر اسرار خود را به اشتراک می گذارید، بدانید که ارتباط عمیقی دارید. این پیوند عمیق باعث ایجاد آرامش و در نهایت شادی در خانواده می شود.

گاهی اوقات می توانید خاطرات خود را با هم مرور کنید و از شنیدن آنها لذت ببرید و همچنین برای یکدیگر خاطره بسازید. سعی کنید در کارهایتان از هم پیروی کنید و همدیگر را تشویق کنید. سعی کنید از رفتارهای نامناسب و کلمات زشت پرهیز کنید زیرا این رفتارها ناخودآگاه باعث ایجاد احساسات بد در افراد و کاهش صمیمیت می شود.


  • توجه و عشق

همسرتان را کاملاً دوست بدارید تا با پرکردن کاسه محبت خود این محبت را به فرزندانش هدیه کند. سعی کنید به همه اعضای خانواده خود توجه کنید و از نیازهای آنها آگاه باشید. مطمئن شوید که برای صحبت با یکدیگر وقت می گذارید. خود فرآیند گفتگو می تواند عاملی برای افزایش صمیمیت باشد.


تقویت صمیمیت در خانواده


  • در تصمیم گیری شرکت کنید

در مورد مسائل خانه و خانواده خود تصمیم نگیرید، بلکه سعی کنید تا حد امکان مشورت کنید. حتی کودکان را نیز در این تصمیم گیری ها مشارکت دهید. سعی کنید با چیزهای کوچک و مجانی همسرتان را خوشحال کنید.


  • به علایق و سلایق یکدیگر احترام بگذارید

همیشه برای تفریح ​​و سفر وقت بگذارید. زیرا ناخودآگاه زمان زیادی را با هم می گذرانید و بسیاری از ناراحتی ها و سوء تفاهم ها از بین می رود. به علایق یکدیگر احترام بگذارید و به آنها توجه کنید. زمانی که اختلافی پیش می آید سعی کنید هر چه زودتر آن را حل کنید زیرا اگر حل نشد منسوخ می شود و اثری در رابطه می گذارد. در نهایت عشق کلامی می تواند در هر زمانی موثر باشد. سپس آن را نادیده نگیرید.


نقش صمیمیت در خانواده چیست؟

صمیمیت نقش بسیار مهمی در زندگی دارد و مهمترین عامل تحکیم خانواده است. هر چه صمیمیت بین اعضای خانواده بیشتر باشد، خانواده شما قوی تر می شود. صمیمیت و ارتباط عمیق بین اعضا چیزی نیست که یک شبه به وجود بیاید یا از ابتدا وجود داشته باشد. در عوض، برای ایجاد آن وقت بگذارید و مهارت های مورد نیاز خود را بیاموزید. عوامل زیادی در ایجاد این نوع اتصال عمیق نقش دارند، مانند:

  • داشتن شناخت متقابل
  • شادی ها و غم ها را به اشتراک بگذارید
  • شادی و خاطره ایجاد کنید
  • بیان افکار و احساسات
  • آنها به یکدیگر کمک می کنند
  • داشتن منابع مشترک با یکدیگر

به عنوان یک قاعده، برای هر فردی بسیار ارزشمند است که اطرافیان او را دوست داشته باشند و درک کنند.
پذیرش توسط اعضای خانواده باعث می شود فرد احساس ارزشمندی کند و عزت نفس را افزایش می دهد.
همانطور که عزت نفس رشد می کند، هیچ کس به دنبال راه های غیر متعارف برای اثبات خود نیست، زیرا آنها آنچه را که نیاز دارند از خانواده و اعضا دریافت می کنند. وقتی کسی مشکل شما را مشکل خود می بیند و به شما کمک می کند با آن کنار بیایید و آن را حل کنید احساس خوبی دارید. تجمع این احساسات خوب نسبت به یکدیگر باعث ایجاد آرامش و در نهایت نشاط در خانواده و تعمیق صمیمیت بین اعضا می شود. خانواده باید به گونه ای تنظیم شود که او مدام از احساسات و مسائل مربوط به خانواده صحبت کند.


محبت و صمیمیت در خانواده


چه گفتگویی باعث ایجاد صمیمیت در خانواده می شود؟

گفتگو یکی از مهم ترین عوامل ایجاد صمیمیت است و می توان گفت مهمترین قسمت آن است. گفتگوی مهربانانه با اعضا بسیار مهم است. گاهی برای اینکه اعضای خانواده احساس خوبی داشته باشند باید ابراز محبت کرد. خوب بودن نیز بسیار مهم است. در صورت وجود صمیمیت و ارتباط عاطفی عمیق بین اعضا، بسیاری از مشکلات و ناهنجاری ها در خانواده و زندگی آینده فرزندان از بین می رود.

فرزندان با وجود محبت، صمیمیت و حمایتی که از خانواده خود دریافت می کنند و امنیتی که در آنجا دارند، مطمئناً در زندگی شخصی خود موفقیت چشمگیری خواهند داشت و دیگر مشکلات مشترک زیادی بین نوجوانان و جوانان نخواهند داشت. صمیمیت همچنین باعث بهبود و تقویت تعهد بین زوجین می شود. این تعهد به فرزندان منتقل می شود. یک فرد فداکار به اعضای خانواده خود اعتماد کامل دارد و از راهنمایی و حمایت آنها نهایت استفاده را می کند. در نهایت آرامش کامل بین اعضای خانواده برقرار است. این آرامش و تعهد بر اهداف، خواسته ها و برنامه های اعضای خانواده تأثیر می گذارد و آنها را در مسیر درست هدایت می کند.


عدم صمیمیت و دوری اعضای خانواده

اگر در زندگی و بین اعضای خانواده صمیمیت و رابطه عمیق جسمی، روحی و عاطفی وجود نداشته باشد، اعضای خانواده به ویژه کودکان در مواجهه با مشکلات و مشکلات مستاصل می شوند و ممکن است به دنبال راه های نامتعارف و نسنجیده برای حل مشکلات خود باشند. زمانی که انسان در خانواده جایی نداشته باشد به دنبال مکانی می گردد تا شخصیت خود را بیابد و اثبات کند و در نتیجه از محیط خانواده بیشتر و بیشتر می شود.

زمانی که صمیمیت و احترام در خانواده وجود داشته باشد، کودکان ناخودآگاه جذب کانون خانواده می شوند و برای حل چالش ها از والدین کمک می گیرند. به این ترتیب والدین می توانند بهترین نوع آموزش را برای فرزندان خود داشته باشند. ذهن بچه ها از ابتدا بسیار پاک و عاری از هر خوبی و بدی است. اگر والدین این ذهن پاک را با تربیت مناسب، صمیمیت و احترام پر کنند، در آینده فرزندان موفق و با اعتماد به نفس این فرصت را خواهند داشت که از وجود آنها لذت ببرند.


بیشتر بخوانید  با شوهر بچه ننه چطور رفتار کنیم؟!

دیدگاهتان را بنویسید