اگر برای صبحانه مهمان داشتید این نیمرو را درست کنید



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: نیمرو یک غذای ساده و خوشمزه است. این غذا بیشتر مورد استفاده دانشجویان و مجردها قرار می گیرد و خیلی سریع تهیه می شود. این غذا در وعده های غذایی مختلف مصرف می شود.

مواد لازم برای تهیه نیم تخم مرغ

فلفل قرمز 1 عدد

روغن زیتون 1 قاشق

2 عدد تخم مرغ

بنابراین

مواد داخلی:

1 عدد کدو سبز متوسط

روغن زیتون 1 قاشق

1 دسته کوچک شوید

2 قاشق غذاخوری پنیر رنده شده

طرز تهیه نصف تخم مرغ

برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا فلفل را از وسط نصف کرده و دانه ها را جدا کرده و فلفل را با کمی روغن زیتون مالیده و به مدت 10 دقیقه در فر با دمای 250 درجه قرار می دهیم و با پوست به صورت مکعبی خرد می کنیم و سرخ می کنیم. در روغن زیتون به مدت 2 تا 3 دقیقه، سپس شوید و پنیر سفید را اضافه کنید، به ازای هر فلفل 1 عدد تخم مرغ شکسته و فلفل را در فر بگذارید و بپزید، سپس گرم یا ولرم سرو کنید.

کالری شوید واقعاً بسیار کم است. یعنی حدود 43 کالری در هر 100 گرم. در این مقدار کم کالری مواد مغذی زیادی وجود دارد. شوید سرشار از ویتامین A و ویتامین C است. تقریبا هر 30 گرم از این سبزی معطر، 43 درصد از ویتامین A مورد نیاز روزانه و 40 درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه بدن را تامین می کند. اما داستان شوید معطر و مغذی به همین جا ختم نمی شود. این گیاه همچنین حاوی مقادیری ویتامین B6، کلسیم، آهن، منیزیم و فولات است.

بیشتر بخوانید  پنهان سازی جزئیات دولت آمریکا در مورد گزارش ترور خاشقجی - اخبار آسیای غربی - اخبار بین المللی تسنیم

آنها به خواص تبدیل می شوند

علاوه بر موادی مانند ویتامین ها و مواد طبیعی، ترکیبات دیگری نیز دارد که خاصیت ضد میکروبی دارند. شوید حاوی هر دو رنگ زرد و مونوترپن است که اسانس و طعم شوید را تشکیل می دهد. در واقع بوی شوید به دلیل وجود این مونوترپن هاست که به آنها لیمونن، کارون و آنتوفوران می گویند. مواد ذکر شده دارای خواص شیمیایی یا ضد سرطانی هستند.

شوید به دلیل وجود 3 مونوترپن ذکر شده (لیمونن، کارون، آنتوفران) خاصیت ضد سرطانی دارد. مونوترپن ها، آنزیم هایی به نام گلوتاتیون اس. آنها بر ترانسفراز (گلوتاتیون-S-ترانسفراز) تأثیر می گذارند و با تحریک این آنزیم ها از تشکیل سرطان در بدن جلوگیری می کنند. گلوتاتیون به طور کلی یک آنتی اکسیدان موثر است و مونوترپن ها به بهبود فعالیت آنزیمی آن کمک می کنند. شوید علاوه بر مونوترپن ها و… حاوی آنتی اکسیدان های قوی برای مبارزه با سرطان است و توانایی بدن را برای مبارزه با سرطان دو چندان می کند.

مزایا و معایب

مونوترپن ها و زرده قوی موجود در شوید به نام های ویسینین و کامفرول به مولکول های آنتی اکسیدانی کمک می کنند. آنها به مولکول های اکسید کننده خطرناک در سلول ها متصل می شوند و نبرد شدیدی بین مولکول های اکسید کننده و مواد مفید موجود در شوید وجود دارد. مولکول های اکسیداتیو باعث بروز مشکلات و بیماری های مختلفی در بدن می شوند. سرطان و انواع دیابت از جمله بیماری هایی هستند که این مولکول ها در آن نقش دارند. آنتی اکسیدان ها اولین خط دفاعی بدن در برابر این رادیکال های آزاد خطرناک هستند و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را در بدن کاهش می دهند.

بیشتر بخوانید  بیش از 300 نفر در سیل و طوفان های اخیر در سیستان و بلوچستان کمک کردند - اخبار از سیستان و بلوچستان - اخبار از استانهای تسنیم

رگ های شوید می توانند کلسترول را کاهش دهند. مطالعه ای در این زمینه بر روی موش ها انجام شد و مشخص شد که مصرف عصاره شوید و قرص در موش های دارای کلسترول بالا تاثیر مثبتی بر پروفایل لیپیدی آنها دارد. علاوه بر این، اثرات شوید بر روی آنزیم های کبدی، بیان ژن و فعالیت کلی آنزیم نیز اثرات مثبتی را نشان داده است.


دیدگاهتان را بنویسید