اگر این قسمت از موز را بخورید، در عرض 2 ساعت خواهید مرد!



به گزارش سلام نو به نقل از نمناک; فرقی نمی کند به فروشگاه بروید یا فروشگاه محلی، اما همیشه در نظر داشته باشید که محصولاتی که خریداری می کنید به خصوص میوه ها و سبزیجات را بررسی کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید و در صورت اطلاع از آلودگی ، به فروشنده اطلاع دهید. . شاید نشنیده باشید که موز در عرض دو ساعت باعث مرگ انسان می شود، پس همیشه لکه های موز را جدی بگیرید.

اگر موز در معرض ترشحات عنکبوت خطرناکی به نام عنکبوت موزی قرار گیرد سمی می شود. این گونه از عنکبوت از موز تغذیه می کند و تار می بافد که یک نقطه سیاه روی موز ایجاد می کند که سمی است و فرد به محض خوردن یک موز آلوده تنها دو ساعت فرصت دارد تا توسط پزشک معالجه شود وگرنه می میرد.

این نوع عنکبوت از موز تغذیه می کند، بنابراین با بافتن نخ روی موز، لکه های سیاه و برجسته ای روی آن ایجاد می کند. این لکه سیاه روی موز حاوی سم خطرناکی است که اگر خورده شود و به موقع درمان نشود، تنها دو ساعت به انسان فرصت زنده ماندن می دهد.

این عنکبوت که به عنوان عنکبوت سرگردان برزیلی شناخته می شود، در موز تخم می گذارد و تا زمان بیرون آمدن جوان در موز می ماند. در صورت مصرف موز آلوده به این حشره، فرد دچار درد شدید، ناتوانی، خستگی و ضعف، اختلالات تنفسی و ترشح شدید بزاق می شود و پادزهر این سم باید در اسرع وقت به بدن بیمار تزریق شود.

بیشتر بخوانید  بابا امان قدیمی ترین تفرجگاه کشور در بجنورد است

اما تاکنون گزارشی از نیش انسان از این حشره در ایران گزارش نشده است. زیرا منشأ این عنکبوت از مناطق گرمسیری آمریکای جنوبی و مرکزی به ویژه برزیل است و این خطرات فقط مردم آن منطقه را تهدید می کند. سهم صادرات موز در جهان تنها 0.2 درصد است. بیشتر موز برزیلی در این کشور مصرف می شود.

بیشتر گزارش ها به مصرف موز آلوده توسط کودکان اشاره دارد. اما تنها 0.5 تا 1 درصد بیماران شرایط حاد و بحرانی دارند.

این سم مهلک فوایدی نیز دارد. نتایج تحقیقات دانشمندان آمریکایی و برزیلی منتشر شده در مجله پزشکی نشان می دهد که سم عنکبوت سرگردان برزیلی می تواند اختلال نعوظ مرتبط با افزایش سن را با اثری 20 دقیقه ای درمان کند. این درمان به ویژه برای مردانی که تحت تأثیر داروهایی مانند سیلدنافیل نیستند مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید