اگر این علائم را دارید اختلال خواب دارید



آنچه دیگران می خوانند:


طبق اخبار شما: یک مطالعه جدید نشان می دهد که اگر در به خواب رفتن یا بیدار شدن مشکل دارید، صبح خیلی زود از خواب بیدار می شوید یا سایر علائم بی خوابی را دارید، ممکن است در معرض افزایش خطر سکته باشید. این مطالعه نشان می دهد که این خطر معمولا در افراد مسن بیشتر است.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که اگر در به خواب رفتن یا بیدار شدن مشکل دارید، صبح خیلی زود از خواب بیدار می شوید یا سایر علائم بی خوابی را دارید، ممکن است در معرض افزایش خطر سکته باشید. این مطالعه نشان می دهد که این خطر معمولا در افراد مسن بیشتر است.

تحقیقات اخیر نشان می دهد افرادی که یک یا چند علامت بی خوابی دارند در مقایسه با افراد بدون علائم 16 درصد بیشتر در معرض خطر سکته مغزی هستند. این مطالعه شامل بیش از 31000 شرکت کننده با میانگین سنی 61 سال بود که قبل از شروع مطالعه سابقه سکته مغزی نداشتند و به طور متوسط ​​9 سال تحت نظر بودند. از شرکت کنندگان پرسیده شد که هر چند وقت یک بار در به خواب رفتن مشکل دارند، آیا در طول شب به طور منظم از خواب بیدار می شوند، آیا در بیدار شدن خیلی زود از خواب مشکل دارند و نمی توانند دوباره به خواب بروند، و چقدر در صبح خواب آلود هستند.

بیشتر بخوانید  رسانه روس: حوثی‌ها با موفقیت یک موشک هایپرسونیک آزمایش کردند

بر اساس پاسخ های شرکت کنندگان و سایر اطلاعات موجود، محققان به این نتیجه رسیدند که افرادی که علائم بی خوابی، به ویژه بی خوابی شدید داشتند، در طول مطالعه بیشتر در معرض سکته مغزی بودند. در طی این مطالعه متغیرهایی مانند مصرف الکل، مصرف سیگار و میزان فعالیت بدنی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

پس از کنترل عوامل موثر در خطر سکته مغزی، محققان دریافتند افرادی که دارای پنج تا هشت علامت اختلال بی خوابی هستند، در مقایسه با افراد بدون بی خوابی، 51 درصد بیشتر در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند. افراد با یک تا چهار علامت نیز در مقایسه با افرادی که هیچ علائم بی خوابی نداشتند، 16 درصد بیشتر در معرض خطر سکته مغزی بودند.

علائم بی خوابی شامل اشکال در به خواب رفتن، بیدار شدن در طول شب، بیدار شدن خیلی زود در صبح، احساس خواب آلودگی در طول روز، اضطراب، افسردگی و تحریک پذیری، مشکلات حافظه و تمرکز است.

خواب ناکافی و بی کیفیت می تواند فشار خون طبیعی را در طول خواب شبانه مختل کند و منجر به فشار خون بالا شود. فشار خون بالا یک عامل خطر مهم برای سکته مغزی و بیماری های قلبی عروقی است. بی خوابی و سایر اختلالات خواب نیز بر سیستم گردش خون تأثیر منفی می گذارد. مطالعات دیگر همچنین ارتباط بین خواب ناکافی و اختلالاتی مانند دیابت، بیماری قلبی و زوال عقل را گزارش کرده اند.

نتایج کلی تحقیقات نشان می دهد که بهبود کیفیت خواب از طریق درمان می تواند به کاهش این خطر کمک کند. درمان و درمان بی خوابی در سنین پایین یک راه موثر برای پیشگیری از سکته در سنین بالا است. به گفته متخصصان، رعایت بهداشت خواب، رژیم غذایی سالم و ورزش منظم راه های کلیدی برای کاهش تاثیر منفی اختلالات خواب، کاهش خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی عروقی است.

بیشتر بخوانید  فال روزانه واقعی چهارشنبه ۵ مهر | فال روزانه متولدین هر ماه | طالعت بسیار روشن است

داشتن حدود هفت ساعت خواب کامل در شبانه روز با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

به گفته کارشناسان، گاهی اوقات افراد برای مدت طولانی با اختلال خواب دست و پنجه نرم می کنند، اما فکر می کنند این طبیعی است. اگر اینطور نیست، باید به دنبال درمان این مشکل باشید.

راه های زیادی برای مدیریت علائم بی خوابی وجود دارد. از جمله دارو، اما متخصصان معمولا توصیه می کنند ابتدا یک گزینه غیر دارویی را امتحان کنید. گاهی مراجعه به روانشناس یا امتحان رفتار درمانی شناختی در درمان اختلالات خواب موثر است.


دیدگاهتان را بنویسید