اگر اینجوری صورتت رو میشوری یک عمر اشتباه کردی!



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: روال روزانه مراقبت از پوست شما به احتمال زیاد با شستن صورت شروع می شود و با شستن صورت در پایان روز به پایان می رسد. اگرچه ممکن است شستن و پاکسازی صورت اصلاً کار پیچیده ای به نظر نرسد، اما عادات غلط شستشوی صورت می تواند منجر به بسیاری از مشکلات پوستی از جمله سوزش، پوست چرب و جوش شود.

1- از محصولات نامناسب استفاده کنید

این یک پاک کننده راحت است که آلودگی، آرایش و سلول های مرده پوست را کاملا پاک می کند و آنقدر قوی و ملایم نیست که چربی طبیعی و سلول های سالم پوست را نیز از بین ببرد. پاک کننده ای را انتخاب کنید که نه آنقدر ملایم باشد که مجبور شوید آن را به طور مکرر روی سطح پوست خود استفاده کنید و نه آنقدر قوی که بعد از یک بار استفاده پوست شما قرمز و خشک شود.

2- پوست خود را بیش از حد می شویید

به طور کلی باید صورت خود را یک یا دو بار در روز بشوییم. شستشوی بیش از این منجر به تحریک پوست و تولید بیش از حد چربی در پوست می شود. اگر روز را بدون آرایش و ضد آفتاب گذراندید و عرق نکردید، آخر شب از پاک کننده استفاده نکنید و فقط صورت خود را با آب ساده بشویید. هر از چند گاهی به پوست خود استراحت دهید تا سالم بماند.

3- به اشتباه صورت خود را با آب با دمای نامناسب می شویید

بیشتر بخوانید  خاطره سیلی خوردن واقعی بیتا فرهی در فیلم هامون | خسرو شکیبایی خیلی کتکم زد! + ویدئو

عقیده ای وجود دارد که آب گرم منافذ صورت را باز می کند و آب سرد آنها را می بندد. درست است که منافذ پوست قابلیت باز و بسته شدن را ندارند. آب گرم بهترین گزینه برای پاکسازی ملایم پوست است. آب خیلی داغ می تواند باعث خشکی بیش از حد پوست شود.

4- پوست خود را بیش از آنچه باید لایه برداری می کنید

در حالی که لایه برداری یک روش سالم برای از بین بردن سلول های مرده پوست است، اما بهتر است اغلب لایه برداری نکنید. لایه برداری حداکثر دو بار در هفته برای از بین بردن سلول های مرده پوست کافی است و در نتیجه دیگر پوست را تحریک نمی کند.

5- تمام صورت خود را نمی شویید

در دنیایی که زمان محدود است و با سرعت بالا حرکت می کند، همه چیز با عجله انجام می شود. هنگامی که صورت خود را می شویید، می توانید نقاطی مانند خط فک، خط مو و بینی باقی بمانید و ناخالصی ها در آن مکان ها باقی می مانند و منجر به مسدود شدن منافذ و خشکی پوست می شوند.

6- صورت خود را به درستی با حوله خشک نکنید

هنگام استفاده از حوله؛ مهمترین چیز این است که آن را روی پوست نمالید. اگرچه این کار ممکن است راحت‌تر و آرامش‌بخش‌تر باشد، اما روی پوست شما می‌کشد و الاستین پوستتان را در معرض خطر قرار می‌دهد. همچنین مهم است که هرگز حوله خود را با کسی به اشتراک نگذارید تا از گسترش باکتری جلوگیری شود.

7- بعد از شستشو از مرطوب کننده استفاده نکنید

یک سوال رایج این است که آیا پوست خود را خشک نگه داریم یا مرطوب؟ برای به حداکثر رساندن جذب رطوبت، استفاده از مرطوب کننده بلافاصله پس از پاکسازی در حالی که پوست هنوز کمی مرطوب است، مهم است.

بیشتر بخوانید  توزیع رایگان 51 آبگرمکن خورشیدی در لرستان

8- قبل از شستن صورت، آرایش خود را پاک نمی کنید

درست است که شستن صورت با پاک کننده به پاک کردن آرایش و سایر ذرات گرد و غبار از روی پوست شما کمک می کند، اما همچنان پاک کردن آرایش قبل از شستن صورت با پاک کننده بسیار مفید است. در این صورت، پاک کننده می تواند به عمق منافذ پوست شما نفوذ کند، بدون اینکه آرایش آن را مسدود کند.

ابتدا آرایش خود را با یک پاک کننده آرایش خانگی پاک کنید. می توانید از روغن نارگیل، روغن زیتون یا شیر به عنوان پاک کننده آرایش طبیعی استفاده کنید. یک پد پنبه ای را به هر یک از این مواد آغشته کنید و به آرامی تمام مواد آرایشی باقیمانده به خصوص آرایش چشم را پاک کنید و هرگز با آرایش نخوابید. این می تواند آسیب قابل توجهی به پوست شما وارد کند.

9- صورت خود را با دست های کثیف می شویید

بسیاری از افراد بدون شستن دست های خود صورت خود را پاک می کنند. اگر می خواهید پوستی سالم و بدون عیب داشته باشید؛ دست از این کار بردار وقتی صورت خود را با دست های کثیف می شویید؛ آلودگی دست ها به صورت منتقل می شود و کار شما را دو چندان می کند. بنابراین قبل از شستن صورت، دست های خود را به خوبی با آب و صابون بشویید.

10- از یک دستمال کثیف برای خشک کردن صورت خود استفاده کنید

همیشه از دستمال تمیز استفاده کنید. دستمال مرطوب های تجاری به سرعت کثیف می شوند و استفاده مجدد از آنها می تواند ذرات کثیفی و کثیفی را دوباره روی پوست شما بازگرداند. این به نوبه خود می تواند منجر به مشکلاتی مانند آکنه، جوش و لک شود. دستمالی را که هر روز استفاده می کنید پس از استفاده بشویید. برای شستن دستمال و خشک کردن آن در آفتاب از مواد شوینده ملایم استفاده کنید همچنین از نگهداری آن در حمام خودداری کنید. آن را در جای خشک و تمیز نگهداری کنید و آن را با دیگران به اشتراک نگذارید.

بیشتر بخوانید  ۴۵ مدل بسیار زیبا و دلنشین گوشواره آفتابگردونی ۱۴۰۲ | یه آسمون با هزار خورشید روی گوش‌های تو

11- شستن صورت بلافاصله بعد از ماسک

برخی از ماسک های میوه ای که مشکلی روی پوست ایجاد نمی کنند، باید چند دقیقه بعد از زمان تنظیم شده شسته شوند و حتی ماسک را از روی صورت پاک کنید. به گفته بسیاری از متخصصان پوست، شستن صورت بلافاصله بعد از ماسک های میوه و ورقه ای درست نیست.

12- هنگام شستن بیش از حد مالش می دهید و می پوشید

بسیاری از ما معتقدیم که مالیدن بیشتر صورت هنگام شستن صورت باعث تمیزی و شادابی پوست می شود در حالی که این عادت کاملاً نادرست و یک باور اشتباه است. اگر این کار را بیش از 20-30 ثانیه انجام دهید، نتیجه برعکس خواهد بود.


دیدگاهتان را بنویسید