اگر ایران به توافق هسته ای بازنگردد، فشار اقتصادی ادامه خواهد داشت



به گزارش سلام نو، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در یادداشتی برای یکی از روزنامه های آمریکایی علت سفر خود به عربستان را تشریح کرد و در آن به سخنرانی علیه ایران پرداخت.

رئیس جمهور دموکرات ایالات متحده که در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2020 مدعی شده بود که حاکمان عربستان سعودی را در قتل جمال خاشقجی مسئول خواهد دانست، دلیل سفر به ریاض و دیدار با ملک سلمان شاه و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را توضیح داد. . سلمان یادداشتی منتشر کرد.

یادداشت جو بایدن با عنوان «چرا به عربستان می روم» در «واشنگتن پست» منتشر شد.

او ابتدا نوشت: «هفته آینده به خاورمیانه سفر خواهم کرد تا فصل جدید و امیدوارکننده‌تری از تعامل آمریکا را در آنجا آغاز کنم. این سفر در زمان حساسی برای منطقه انجام خواهد شد و منافع مهم ایالات متحده را پیش خواهد برد.»

به گفته بایدن، «خاورمیانه امن‌تر و یکپارچه‌تر از بسیاری جهات به نفع آمریکایی‌ها است. آبراه‌های آن برای تجارت جهانی و زنجیره‌های تامینی که ما به آنها تکیه می‌کنیم ضروری هستند. منابع انرژی آن برای کاهش تأثیر منابع جهانی جنگ روسیه در اوکراین حیاتی است و منطقه ای که از طریق دیپلماسی و همکاری گرد هم می آید، به جای اینکه خود را از طریق درگیری از هم بپاشد، کمتر به افزایش افراط گرایی خشونت آمیز منجر شود که ما را تهدید می کند. وطن یا جنگ‌های جدیدی که می‌تواند بار جدیدی را بر دوش پرسنل نظامی ایالات متحده و خانواده‌هایشان بگذارد.»

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: اجتناب از آن سناریو برای من اهمیت زیادی دارد. من برای رسیدن به اهدافمان با دیپلماسی از جمله دیدارهای رودررو برخورد خواهم کرد.»

بیشتر بخوانید  17000 خانواده در صف فرزندخواندگی در نازی آباد پیدا شدند

وی سپس با انتقاد از مواضع دولت جمهوری خواه دونالد ترامپ تصریح کرد: خاورمیانه ای که من از آن بازدید خواهم کرد، از خاورمیانه ای که 18 ماه پیش دولت من به ارث برده بود، باثبات تر و امن تر است.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید