اگر اومیکرون دارید، با این علائم یک بیماری جدی خواهید داشت



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تب شدید رو به رشد و مقاوم به درمان، تنگی نفس، افزایش ضربان قلب، کاهش تحمل غذایی، اسهال و کاهش اشباع اکسیژن خون برخی از علائم است. «بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب به وضعیت جدی پیشرفت می کند و نیاز به معاینه و مراقبت دارد.

دکتر ایوب توکلیان خاطرنشان کرد: سویه آمیکرون بر خلاف تصور رایج، ویروس ضعیفی نیست و می تواند باعث بدبختی و مرگ شود و بر اساس این باور، به اقدامات بهداشتی پایبند نیستند.

وی ادامه داد: حتی در روزهایی که در اوج هستیم و روند ابتلا و بستری شدن در بیمارستان رو به افزایش است، مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

توکلیان گفت: علت کاهش مرگ و میر و بستری شدن در سویه آمیکرون نسبت به پیک قبلی افزایش واکسیناسیون در جامعه نسبت به پیک قبلی است اما این ویروس ضعیف نیست. و نیازی به بستری شدن ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مردم مراقب باشند در صورت مشاهده علائم مشکوک به امیکرون حتما به پزشک مراجعه کنند اما نه لزوماً در مرحله اول؛ به بیمارستان بروید؛ یعنی اگر علائمی مانند گلودرد، آبریزش بینی، تب، عطسه، سرفه، اسهال و تنگی نفس با علائم خفیف دارید، باید در کلینیک ها و جراحی ها به پزشک مراجعه کنید.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی ادامه داد: مراجعه به پزشک باید به موقع انجام شود، زیرا در صورت تاخیر ممکن است بیماران بستری شوند یا داروهای خاصی مصرف کنند یا نیاز به اکسیژن داشته باشند و به موقع درمان نشوند.

بیشتر بخوانید  ماجرای اختلال در حرکت قطارهای خط ۱ مترو تهران چه بود؟

توکلیان گفت: از عموم مردم تقاضا داریم در صورت خفیف بودن علائم بیماری به اورژانس بیمارستان مراجعه نکنند، اما در صورت داشتن درجه حرارت بالا، ضربان قلب سریع، کاهش اشباع اکسیژن و عدم تحمل غذایی حتما به اورژانس مراجعه کنند. بیمارستان بستری شود.»

وی بیان کرد: در هر صورت بیماران باید به موقع با پزشک مشورت کنند و وقت طلایی را هدر ندهند، همچنین مصرف دارو و تجویز دارو باید بر اساس پروتکل های علمی باشد و مردم اقدامات بهداشتی را رعایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید