اگر از پاشنه پا رنج می برید ادامه مطلب را بخوانید


پاشنه

این متخصص فیزیوتراپی معتقد بود که ایستادن طولانی مدت باعث ایجاد خار پاشنه به خصوص در افراد چاق می شود و به افراد توصیه کرد از اعمال فشار به این ناحیه خودداری کنند.

دکتر ابراهیم عباسی گفت: خار پاشنه یک برآمدگی استخوانی است که می تواند باعث ایجاد درد در ناحیه پاشنه شود، اما این خار برخلاف بسیاری از افراد اغلب بدون درد است اما به دلیل التهابی که در کف پا ایجاد می شود، درد را احساس می کند.

وی در این خصوص ادامه داد: حتی در برخی موارد چنین خاری در تصویر رادیوگرافی دیده نمی شود اما پاشنه پا به دلیل التهاب در پوشش پا دردناک است. این درد معمولا پس از استراحت طولانی و پس از بیدار شدن از خواب شدیدتر می شود. وزن پای آسیب دیده، راه رفتن و دویدن می تواند ناراحتی بیمار را بدتر کند.

این متخصص فیزیوتراپی علت اصلی خار پاشنه را فشار مداوم به پاشنه پا دانست و افزود: علت این عارضه در افراد چاق با کف پای صاف یا خانم هایی که کفش پاشنه بلند می پوشند فشار وارده به این ناحیه است. پا.

دکتر عباسی افزود: همچنین ایستادن های طولانی مدت و فعالیت هایی که باعث فشار زیاد و مکرر پاشنه پا می شود در ایجاد خار پاشنه موثر است.

این متخصص گفت: علائم و مشکلات اکثر بیماران طعمه پاشنه پا با درمان های فیزیوتراپی قابل رفع و بهبود است.

این متخصص فیزیوتراپی تجهیزات و تکنیک های جدید و موثری که در اختیار فیزیوتراپیست ها قرار دارد را در درمان این بیماران بسیار موثر دانست و گفت: علاوه بر تجهیزات فیزیوتراپی، تمریناتی برای کشش یا تقویت برخی عضلات اطراف مچ پا تجویز می شود که به پاشنه پا فشار وارد می کند. کمتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید  خواص بی نظیر فلفل پاپریکا برای سلامتی + طرز تهیه پودر paprika

عباسی افزود: برای جلوگیری از ایجاد و تشدید علائم، علاوه بر تمامی این روش ها، بیماران می توانند از پدهای مخصوص مانند پدهای ژله ای استفاده کنند.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت پیشگیری از خار پاشنه خاطرنشان کرد: همه افراد باید از ایستادن طولانی مدت خودداری کنند و همیشه در نظر داشته باشند که هر عاملی که به پاشنه پا فشار بیاورد می تواند منجر به خار پاشنه پا شود.

منبع: سیمرغ


دیدگاهتان را بنویسید