مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اگر از خوردن سالادهای تکراری خسته شدی، بیا اینجا | طرز تهیه سالاد عدس خوشمزه مخصوص لاغری بی دردسر! + ویدئو

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سالاد یکی از انواع غذاهای محبوب و پرطرفدار در سراسر جهان است که به دلیل تنوع و طعم و مزه‌های مختلف، می‌تواند مورد پسند همه افراد قرار بگیرد. برای اطلاع از طرز تهیه سالاد عدس با ما در ادامه همراه باشید. سالادها معمولاً به عنوان پیش‌غذا یا میان‌وعده سرو می‌شوند، اما می‌توانند به عنوان یک وعده غذایی کامل نیز استفاده شوند.

یکی از خوشمزه‌ترین و سالم‌ترین سالادها، سالاد عدس و پیازچه است. این سالاد به دلیل داشتن عدس، منبع خوبی از پروتئین و فیبر است و به همین دلیل، برای افرادی که رژیم غذایی گیاهی دارند، بسیار مناسب است. همچنین، عدس سرشار از آهن است و برای افرادی که گوشت و مرغ نمی‌خورند، یک منبع عالی برای تامین آهن محسوب می‌شود.

مواد لازم:

* عدس پخته شده: 200 گرم

* گوجه: 2 عدد

* خیار: 2 عدد

* پیاز قرمز: 1 عدد

* پیازچه خرد شده: 3 قاشق غذاخوری

* پنیر فتا: 2 قاشق غذاخوری

* زیتون بی هسته: 1/2 پیمانه

* روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

* جعفری ساطوری شده: 3 قاشق غذاخوری

* سرکه بالزامیک یا آب لیموترش: 2 قاشق غذاخوری

* نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز تهیه:

1. ابتدا عدس را 2 ساعت قبل خیس کنید و بگذارید تا نفخش گرفته شود. سپس عدس را به همراه آب گرم داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا پخته شود، اما نباید خیلی له شود. سپس عدس را آبکشی کنید و بگذارید تا خنک شود.

2. گوجه و خیار را خوب شسته و به صورت نگینی درشت یا ریز بنا به سلیقه خود خرد کنید. پیاز قرمز را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید. زیتون بی هسته را خوب شسته و سپس از وسط به دو نیم کنید. پنیر را هم خرد کنید.

بیشتر بخوانید  ستاره استقلال در یک قدمی سپاهان ؛ بمب نقل و انتقالات منفجر می شود؟

3. داخل یک کاسه بزرگ عدس را به همراه سبزیجات خرد شده و پینر و جعفری ساطوری شده بریزید. سپس روغن زیتون و سرکه و نمک و فلفل سیاه را به سالاد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند.

4. اگر دوست دارید سالاد را به صورت غیر رژیمی تهیه کنید، می‌توانید داخل یک کاسه مقداری ماست و مایونز و آب لیموترش و ادویه و نمک را اضافه کنید و روی سالاد ریخته و خوب هم بزنید. سپس برای 1 ساعت سالاد را داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

نکات:

* ریز یا درشت بودن عدس فرقی ندارد.

* می‌توانید از کلم بنفش یا هویج و یا قارچ نیز در تهیه این سالاد استفاده کنید.

* بهتر است عدس را در آب گرم خیس کنید.

نوش جان!

سالاد عدس و پیازچه یک سالاد خوشمزه و سالم است که می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل یا پیش‌غذا یا میان‌وعده سرو شود. این سالاد سرشار از پروتئین و فیبر است و برای افرادی که رژیم غذایی گیاهی دارند، بسیار مناسب است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *