مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اگر اخیراً پیوند مو انجام داده اید، مجاز به مصرف این ماده غذایی هستید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


پس از کاشت مو، تغذیه مناسب از جمله مواد مورد نیاز برای رشد مو و همچنین پرهیز از مصرف مواد غذایی مضر ضروری است. در این مقاله سعی داریم به یک سوال مهم پاسخ دهیم: بعد از کاشت مو چه بخوریم؟ یا تغذیه مناسب بعد از کاشت مو چیست؟ دارند. مراقبت های تغذیه ای پس از کاشت مو بسیار مهم است.

زمانی که فولیکول های مو از بانک مو برداشته و در قسمت جلوی سر کاشته می شوند به دلیل ضعف و حساسیت نیاز به مراقبت و تقویت دارند با این تفاوت که امکان ترمیم و کاشت مجدد وجود ندارد.

تغذیه و تغذیه مناسب پس از کاشت مو برای تحریک فولیکول های تازه کاشته شده و رشد آنها ضروری است. همچنین برای جلوگیری از شوک کاشت مو می توان روی تغذیه مناسب حساب کرد. ممکن است مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی برای این رژیم ضروری باشد.

خیلی ها هستند که از انواع غذاها و تنقلات خوششان نمی آید، اما باید بدانید که سلامتی تازه روییده مانند موهای دیگر به رژیم غذایی سالم شما بستگی دارد. پس برای تقویت مو و سلامت آن به کمک مواد مغذی نیاز دارید و چاره ای جز مصرف آنها ندارید.


رژیم غذایی سالم بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو چه بخوریم؟

غذاهای زیادی وجود دارند که مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو را تامین می کنند. مهمترین نیازهای مو برای تقویت و رشد، پروتئین، آهن، روی و ویتامین ها است که در بسیاری از انواع سبزیجات، لبنیات، حبوبات، گوشت و سایر دسته های غذایی یافت می شود.
مصرف اسفناج، کلم بروکلی، گوجه فرنگی، فلفل و سیب زمینی ممکن است برای افرادی که کاشت مو انجام داده اند، به دلیل حجم زیاد مواد لازم مناسب باشد. ماهی حاوی انواع روغن ها و مواد مغذی مناسب برای رشد و تقویت فولیکول های مو است.
از دیگر غذاهای مفید برای تقویت و تقویت مو، حبوبات و مغزها هستند. غذاهای غنی از پروتئین، ویتامین B6، روی، آهن، منیزیم و کلسیم منابع غنی و عالی برای رشد سالم موهای تازه رشد کرده و سایر موها هستند.

بیشتر بخوانید  چند ایده برای اتاق خواب

مکمل هایی وجود دارند که می توانند جایگزین غذای مذکور شده و مواد لازم را تامین کنند. این مکمل ها برای افرادی مناسب است که به هر دلیلی نمی توانند این ماده غذایی را مصرف کنند. اما توجه به این نکته ضروری است که یک رژیم غذایی مناسب و طبیعی نه تنها می تواند سلامت موها را بهبود بخشد، بلکه سلامت عمومی ارگانیسم را نیز بهبود می بخشد و از بروز مشکلات و بیماری ها جلوگیری می کند. بر این اساس، عادات غذایی خود را تغییر دهید و به سراغ غذاهایی بروید که برای سلامتی شما مفید هستند.

غذای مضر برای موهای کاشته شده


مراقبت از مو بعد از مراقبت

در این میان غذاها و خوراکی هایی هستند که نه تنها مواد مغذی و نیاز بدن را تامین نمی کنند، بلکه به بدن و مهمتر از آن موهای تازه کاشته شده آسیب می رسانند. تغییر عادات غذایی باید قبل از عمل کاشت مو شروع شود که در توصیه های قبل از کاشت مو به آن پرداخته شده است.

غذاهایی که آسیب می رسانند و از رشد مو جلوگیری می کنند باید با کاشت مو قطع شوند و از رژیم غذایی حذف شوند یا حداقل در هفته های اول کاشت، گرچه این عادات کنار گذاشته شده اند.غذا و اصلاح آن می تواند مشکل باشد.

باید بخوانید:

اولین دسته از غذاهایی که برای حفظ سلامت موهایتان باید از رژیم غذایی خود حذف کنید، فست فودها هستند. فست فود یک غذای فرآوری نشده و ناسالم است که علاوه بر آسیب جدی به موهای شما، می تواند مشکلات متعددی برای سلامتی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید  آیا مام ها برای پوست ضرر دارند؟


مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو

انواع نوشیدنی ها، چه رژیمی و چه غیر رژیمی، حاوی مواد مصنوعی هستند که برای شما مضر است و باید از خوردن آنها خودداری کنید. به جای مصرف این نوشیدنی مضر می توانید از آب میوه های طبیعی و مفید استفاده کنید.
مصرف قند و شیرین کننده برای جلوگیری از جذب پروتئین های مورد نیاز مو و همچنین جلوگیری از رشد مو توصیه نمی شود.
نشاسته ماده دیگری است که منع مصرف دارد و باعث ریزش مو می شود. نان سفید، کیک ها با نشاسته پردازش و تصفیه می شوند.
غذاهای چرب همیشه برای حفظ سلامت انسان ممنوع است. غذاهای سرخ شده و چرب بعد از کاشت مو در روند رشد مو اختلال ایجاد می کند.
مصرف مشروبات الکلی بعد از کاشت مو نشانه تغذیه ناکافی و نامناسب برای رشد مو است. مصرف الکل روی، ماده ای که برای رشد مو لازم است را کاهش می دهد. آنها همچنین باعث خشکی و شکنندگی مو می شوند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *