مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اکیپ های امدادی کمک به گیلان در برف گیر کردند

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


اکیپ های امدادی کمک به گیلان در برف مانده اند

خانم غلامی پارسا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این مطلب افزود: از شش صبح اتوبوسی که سوار آن بودیم در نزدیکی امام‌زاده هاشم به دلیل برف سنگین و مسدود شدن راه متوقف شد.

حدود دو ساعت پیش به همراه دیگر مسافران از اتوبوس پیاده شده و پیاده به سمت پلیس راه رشت در حرکت هستیم.

این مسافر ادامه داد: برف خیلی سنگین است و به غیر از یک خودروی امدادی که در میان مسافران نان و پتو توزیع کرد نیروی دیگری حضور ندارد.

وی افزود: مردم پشت سر هم در برف در حرکت هستند و ارتفاع برف از ۸۰ سانتی‌متر بیشتر است.

بارش برف سنگین در گیلان در حالی باعث غافلگیری مدیریت بحران استان و مسدود شدن اکثر راه‌های اصلی و فرعی، در راه ماندن مسافران، قطعی برق، آب، گاز، اینترنت و مشکلات بسیار دیگر شده که بارش چنین برفی پیش‌بینی شده بود.

بارش برف در شهر رشت به ۵۰ سانتی‌متر و در ارتفاعات به دو متر رسیده است.

بارش برف و برف‌روبی نشدن در لاهیجان و لنگرود و شهرستان‌های دیگر به گونه‌ای است که امکان خروج خودروها از خانه‌ها وجود ندارد.

بارش برف در استان گیلان که از روز گذشته آغاز شده و تاکنون به شدت ادامه دارد مشکلات بسیار زیادی برای مردم ایجاد کرده است.

کولاک برف‌روبی را با مشکل مواجه کرده است

فرماندار شهرستان لنگرود با اشاره به کم‌سابقه بودن بارش چنین برفی قطع برق را تائید و اظهار کرد: از ساعات اولیه صبح به تمام پست‌های برق شهرستان رفتیم اما برق لنگرود از مرکز استان یعنی شهر رشت تغذیه می‌شود که پیگیری‌ها برای وصل برق در حال انجام است.

بیشتر بخوانید  فولکس واگن الکتریک گلف

سیروس شفقی با بیان اینکه از ابتدای بارش برف با توجه به امکانات موجود در حال برف‌روبی هستیم، گفت: به دلیل وجود کولاک به محض برف‌روبی مجدد برف روی زمین می‌نشیند.

وی از کمبود دستگاه‌ها و ماشین‌آلات برف‌روبی خبر دارد و تاکید کرد: از ساعات اولیه تمام دستگاه‌ها و نیروهای موجود پای کار هستند و درخواست دستگاه‌های کمکی کرده‌ایم.

فرماندار لنگرود از مسدود بودن راه‌های فرعی و راه‌های اصلی ارتفاعات شهرستان مانند اطاقور خبر داد و تصریح کرد: در حال تلاش برای بازگشایی راه‌های اصلی هستیم به محض تحقق این امر برای بازگشایی راه‌های فرعی هم اقدام می‌کنیم.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *