اکوسیستم تحقیق با تزریق سرمایه از بخش خصوصی تثبیت می شود



معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه 16 محصول در زمینه سلول های بنیادی و پزشکی ترمیمی با اشاره به توسعه تحقیقات در کشور بر حفظ زنجیره تأکید کرد و یادآور شد: اکوسیستم تحقیق با تزریق تثبیت می شود سرمایه بخش خصوصی.

به گزارش ایسنا ، سورنا ستاری در این مراسم با اشاره به شکل گیری اکوسیستم تحقیقاتی جدید در کشور اظهار داشت: باید تلاش کنیم این اکوسیستم را تثبیت کرده و سرمایه های بخش خصوصی را به این سمت هدایت کنیم تا این اقدام به سرعت انجام شود. “ما محصول را با پول بخش دولتی در بخش تحقیقات دریافت نمی كنیم. تولید نتیجه سرمایه گذاری از بخش خصوصی است. پول دولت در این زمینه منجر به توسعه زیرساخت ها و آموزش كار می شود ، نه تولید محصول

رئیس مرکز علوم و توسعه سلول های بنیادی افزود: دانشگاه ها باید روی درآمدزایی از فروش فناوری و محصولات به شرکت های دانش بنیان خود تمرکز کنند. تشکیل مناطق و پارک های نوآوری در اطراف دانشگاه ها نوید خوبی در زمینه توسعه فناوری ، علمی و فناوری در کشور می دهد. حفظ قدرت دانش هنر ماست. ما باید سعی کنیم تعداد و فروش شرکت های دانش بنیان را افزایش دهیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید زنجیره زیست محیطی فناوری ها و نوآوری ها در کشور تکمیل شود ، اظهار داشت: ایجاد یک زنجیره تولید ضروری است که اقلام را به کالاهای موجود در کشور تبدیل کند. دانشگاه ها و سایر اجزای این اکوسیستم باید در کنار هم قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید  خداپرست: اگر والیبال سرمربی هم نداشت همین نتایج را می گرفت/ داورزنی باید برود

به گفته معاون علمی “آمنیودیسک” یک پانسمان غشا am آمنیوتیک انسانی مبتنی بر بیولوژیک است “،” محصولات پوستی “،” کیت های استخراج اگزوزومی “و” کیت های MULTIPLEX “از جمله محصولات ارائه شده امروز هستند. این اکتشافات به منظور معرفی آخرین پیشرفتهای سلولهای بنیادی و داروهای ترمیمی صورت گرفته است تا پس از ارائه این فرصتها ، بازارهای داخلی و جهانی این محصولات را بپذیرند. در حال حاضر 600 محصول در زمینه سلولهای بنیادی و داروهای ترمیمی در کشور ارائه می شود که 16 مورد از آنها امروز ارائه شده است. محصولی که می تواند بازار گسترده ای در کشور داشته باشد و گامی بزرگ در درمان بیماری ها باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید