اکنون کاهش قیمت طلا بعید است


به گزارش سایت طلا،قیمت طلا در معاملات امروز هم به روند صعودی خود ادامه داد. پایین آمدن نرخ سود خزانه‌داری آمریکا و افزایش اطمینان نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور در ماه سپتامبر از قیمت طلا حمایت کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 13 دلار افزایش به 2431 دلار رسید. طلا یک کاهش قیمت 0.6 درصدی را طی یک هفته گذشته ثبت کرد. این فلز گرانبها 3 درصد در روز دوشنبه کاهش قیمت داشت.

گزارش بیش از حد انتظار هفتگی بیکاری در صبح پنج شنبه، خوش بینی مجددی را به بازارهای سهام و فلزات گرانبها آورد و طلا را به مرز 2430 دلار در طول پنج شنبه و جمعه رساند.

تحلیلگران عقیده دارند دورنمای طلا در میان مدت مثبت است و هرگونه کاهش قیمت این فلز گرانبها به خاطر عوامل زیربنایی اقتصاد کلان کوتاه مدت خواهد بود.

گزارش بهتر از حد انتظار اشتغال در آمریکا نگرانی در مورد رکود اقتصاد در این کشور را آرام کرده و از قیمت طلا حمایت کرده است. به علاوه فدرال رزرو آمریکا در این هفته از کاهش قریب وقوع نرخ بهره خبر داده است.

دلار در روز جمعه در برابر سایر ارزهای اصلی از بالاترین سطح یک هفته‌ای خود نزول کرد، زیرا معامله‌گران بازار مشاغل ایالات‌متحده و چشم‌انداز رکود اقتصادی آن را را مورد توجه قرار دادند.

شاخص دلار 0.1 درصد پایین آمده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید  آخرین روز سال قیمت طلا و سکه صعودی ماند

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که اکثر کارشناسان صنعت پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌ها در هفته آینده تغییر کند، در حالی که اکثر معامله‌گران خرده‌فروشی انتظار دارند که فلز زرد افزایش یابد.

سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا بیش از پیش اطمینان پیدا کرده‌اند که تورم به اندازه کافی برای آغاز روند کاهش نرخ بهره پایین آمده است.

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر معطوف به شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا شده که قرار است هفته آینده منتشر شود و مسیر سیاست‌گذاری فدرال رزرو را مشخص کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.07 درصد کاهش به 27 دلار و 59 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 1.20 درصدی 925 دلار و 47 سنت معامله می‌شود.

این هفته، 10 تحلیلگر در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند و اکثریت وال استریت اکنون انتظار دارند که طلا در یک الگوی تثبیت قرار گیرد زیرا احساسات نزولی کاملاً تبخیر شده است. شش کارشناس یا 60 درصد انتظار دارند قیمت طلا در هفته پیش رو روندی منفی داشته باشد، در حالی که 40 درصد باقی مانده معتقدند طلا هفته آینده افزایش بیشتری خواهد داشت. هیچ یک کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش بینی نکرد.

در همین حال، 210 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق ریخته شد که اکثر سرمایه گذاران چشم انداز صعودی خود را حفظ کردند. 130 تاجر خرده‌فروشی یا 62 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 45 یا 21 درصد دیگر انتظار داشتند که فلز زرد کاهش یابد، در حالی که 35 پاسخ دهندگان که 17 درصد باقی مانده را نشان می دهند، شاهد تثبیت قیمت ها در هفته پیش رو بودند.

بیشتر بخوانید  تاثیر شگفت انگیز داشتن شوهر خوب بر چهره سحر دولتشاهی!+ عکس

نکات مهم هفته آینده شامل انتشار روز سه‌شنبه PPI ایالات متحده برای ژوئیه، به دنبال آن CPI ایالات متحده برای ژوئیه در روز چهارشنبه، خرده‌فروشی ژوئیه و مطالبات هفتگی بیکاری در روز پنج‌شنبه، و شروع مسکن و مجوزهای ساختمانی ایالات متحده برای ماه جولای در صبح جمعه، و به دنبال آن دانشگاه مقدماتی نظرسنجی احساسات مصرف کننده در میشیگان برای ماه اوت.

بازارها همچنین به شاخص های تولیدی امپایر استیت و فیلی فدرال رزرو برای ماه آگوست توجه خواهند کرد که قرار است صبح پنجشنبه منتشر شود. و با توجه به تمرکز روی چشم انداز کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر، سرمایه گذاران فلزات گرانبها نیز توجه زیادی به لیست سخنرانان هفته آینده فدرال رزرو خواهند داشت.


دیدگاهتان را بنویسید