اکثر پله برقی های تهران در اثر تحریم ها آسیب دیده اند!



به گزارش سلام نو به نقل از انتخابات، سخنگوی شورای شهر تهران با بیان علت خرابی پله برقی های شهر تهران گفت: زمانی که در سطح شهر تردد می کنیم اکثر این پله برقی ها خاموش نیستند بلکه به طور کامل خراب شده اند. به طور کلی می توان گفت که وضعیت پله برقی ها به دلیل نبود قطعات یدکی و تحریم ها مشکلات زیادی را ایجاد کرده و هزینه های بالایی نیز دارند. «اما از آنجایی که بحث تعمیر پله برقی در سازمان زیباسازی مطرح است، دوستان پذیرفتند که در مدت زمان کوتاهی تعمیر را انجام دهند.

چندی پیش مهدی قربانی معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران گفته بود که از 501 پله برقی شهر تهران تنها 10 درصد یعنی حدود 50 پل ایمن و قابل دسترسی شهروندان است. وی همچنین از برنامه ریزی چهار ماهه سازمان زیباسازی برای تامین و آزادسازی پله های عابر پیاده در پایتخت خبر داد.

علیرضا نادعلیدار درباره خرابی راه پله در تهران گفت: «این موضوعی ملموس برای همه ماست. هنگام تردد در سطح شهر، اکثر این پله برقی ها خاموش نیستند، بلکه کاملاً خراب هستند. این موضوع جدیدی نیست و رهبری جدید هم همین وضعیت را از رهبری قبلی گرفته است. «البته مدیریت قبلی هم باید اطلاع دهد که چرا و چگونه به وضعیت فعلی رسیده اند.

وی درباره علت خرابی پله برقی های تهران گفت: به طور کلی می توان گفت که وضعیت پله برقی ها به دلیل نبود قطعات یدکی و تحریم ها آسیب زیادی دیده و قیمت بالایی دارند. اما از آنجایی که بحث تعمیر پله برقی در سازمان زیباسازی است، دوستان موافقت کردند که در عرض چند دقیقه تعمیر را انجام دهند. این درخواست ما هم بود و چندین بار در برنامه «در شهر» به آن پرداخته شد.

بیشتر بخوانید  حادثه وحشتناک برای پسر جوان در جشن صد سالگی پدر بزرگش / فیلم -

نادعلی خاطرنشان کرد: رفت و آمد مردم از این طرف به آن طرف خیابان بسیار سخت است، مخصوصاً زمانی که خیابان بسته است و فرد معلول یا مسن است. اما باید شرایط را نیز در نظر گرفت چرا که بحث تعمیرات و قطعات یدکی نیز شرایط پیچیده و سختی دارد. «به هر حال سازمان با انجام کار موافقت کرد و من خواستار انجام آن به موقع شدم.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که در شرایط تحریم چگونه پله برقی ها تعمیر می شود، گفت: این به همان بحث های استفاده از امکانات داخلی برمی گردد. اگر کار آسانی بود باید زودتر اتفاق می افتاد اما به هر حال سطح اولویت زودتر در نظر گرفته نمی شد. وقتی این یک امکان ساده است و همه افراد با آن سر و کار دارند، البته اولویت اول برای تعمیر و اصلاح است. ما همچنین در حال نظارت بر نحوه استفاده مردم از این امکانات هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید