اپیدمی طبیعی – ایسنا


“شهروندان وقتی می بینند مدیران هنگام برخورد با کرونا در تصمیم گیری صحیح موفق نیستند و اعمال محدودیت های لازم را به تأخیر می اندازند ، از پایبندی به پروتکل های بهداشتی منصرف می شوند.”

به گزارش ایسنا ، بابک اشراتی ، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران در یادداشتی در روزنامه جام جم نوشت: ترافیک در شهرهای قرمز و نارنجی توسط ستاد تاج ملی تنظیم می شود. با این حال ، محدودیت های اعمال شده برای مشاغل کمتر از قبل است.

مهمترین دلیل عدم توجه به اعمال محدودیتها طبیعی به نظر می رسد. نرمال سازی نه تنها در سطح جامعه و جامعه ، بلکه در سطح مدیران بهداشت نیز گسترده است. بی توجهی به پروتکل های بهداشتی دلایل دیگری نیز دارد و در این بین وضعیت اقتصادی فعلی کشور نقش بسزایی دارد. فشار اقتصادی باعث شده است که مردم حتی اگر مایل به رعایت آن باشند ، قانون را رعایت نکنند.

امروزه رعایت پروتکل بهداشتی کمتر از 50٪ تخمین زده شده است. به همین دلیل است که می بینیم افراد کمی نقاب می زنند و حتی بسیاری از افراد به سفرهای غیرضروری می روند. علاوه بر این ، افراد زیادی هستند که دوره می گذرانند و طوری رفتار می کنند که گویی ویروس تاج دیگر وجود ندارد. با این حال ، آمار مربوط به فراوانی و فراوانی قربانیان تاجگذاری ثابت می کند که وضعیت مانند همیشه بد است و پروتکل های بهداشتی باید جدی گرفته شوند.

واکسیناسیون مردم در کشور در حال انجام است و امروز بیش از 10 میلیون نفر حداقل یکی از دو دوز واکسن تاج را دریافت کرده اند. حقیقت این است که واکسیناسیون به تنهایی نمی تواند منجر به بیماری عروق کرونر قلب شود ، زیرا اگر درصد بالایی از جمعیت علیه ویروس کرونا واکسینه شوند ، هنوز خطر بیماری عروق کرونر قلب وجود دارد. به همین دلیل ، تا زمانی که رعایت پروتکل های بهداشتی توسط همه افراد جامعه جدی گرفته نشود ، نمی توان امیدوار به پیشرفت باشیم.

بیشتر بخوانید  هدف از ترور هنیه کشیدن پاهای ایران به جنگ مستقیم است | ماجرا به نفع نتانیاهو تمام میشود

فراموش نکنیم که برای کنترل تاج ، شهروندان باید از تصمیمات مدیران پیروی کنند. در این میان ، مدیران نیز مسئولیت هایی دارند. آنها باید به موقع اطلاعات لازم را در اختیار شهروندان قرار دهند و با تصمیم صحیح شرایط محدود شدن تاج را تضمین کنند. “در حقیقت ، وقتی شهروندان می بینند که مدیران هنگام برخورد با کرونا تصمیم درستی نمی گیرند و اعمال محدودیت های لازم را به تأخیر می اندازند ، از پیروی از پروتکل های بهداشتی منصرف می شوند.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید