مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اولین گونه ماهی خونگرم جهان را کشف کنید

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


کشف اولین گونه ماهی های خونگرم در جهان برای شما کاربران عزیز مجله دلگر قرار داده ایم که مجله دلگر را دنبال کنید.

اولین گونه ماهی خونگرم جهان را کشف کنید

اولین گونه ماهی خونگرم جهان را کشف کنید

دانشمندان سیستم گرمایش بدن ماهی را با رادیاتور ماشین مقایسه می کنند که شبیه رادیاتور پستانداران و پرندگان است و می تواند گرمای داخلی خود را بدون توجه به تغییرات دمای محیط حفظ کند.

اگرچه برخی از ماهی‌ها مانند کوسه‌ها و گونه‌های تن می‌توانند گرما را در قسمت‌های خاصی از بدن مانند مغز و چشم حفظ کنند، اما به طور کلی ماهی‌ها را جزو حیوانات خونسرد طبقه‌بندی می‌کنند.

زیست شناسان دریایی از اداره ملی اقیانوسی و جوی اولین گونه ماهی خونگرم را در آب های آمریکا و استرالیا کشف کردند.

اوپا اولین گونه ماهی کشف شده است که کاملاً خونگرم است و مانند پستانداران و پرندگان قادر است با گردش خون گرما را در سراسر بدن حفظ کند.

این ماهی ها در دریاهای آمریکا، استرالیا و چند کشور دیگر نیز یافت شده اند. این ماهی ها از طریق باله های دائمی در داخل بدن خود گرما ایجاد می کنند و به نوعی سیستم تبادل حرارت در بدن خود تبدیل می شوند و از آبشش خود برای حفظ گرما استفاده می کنند.

پس از تجزیه و تحلیل نمونه‌هایی از بافت آبشش ماهی صید شده در سواحل غربی ایالات متحده، دانشمندان اداره ملی اقیانوسی و جوی دریافتند که سیستم‌های گرمایش داخلی آنها با ماهی‌های دیگر متفاوت است.

اوپا ماهی بیضی شکل به اندازه لاستیک ماشین است و در عمق 50 تا 400 متری از سطح دریا زندگی می کند.

بیشتر بخوانید  همسر مهدی قائدی اندامش را هم به رخ کشید!

با وجود این سازگاری، این ماهی ها شکارچیان بهتری در آب های اقیانوس خواهند بود. به این ترتیب این ماهی ها می توانند سریعتر شنا کنند و نسبت به محیط واکنش نشان دهند و محیط خود را بهتر از سایر موجودات دریایی ببینند.

نیکلاس وگنر، زیست شناس دریایی از اداره ملی اقیانوسی و جوی و رئیس تیم تحقیقاتی می گوید: “آنها مانند دیگر ماهی های سردآبی، به آرامی در اقیانوس شنا می کنند. اما می توانند دمای بدن خود را تغییر دهند.” و هنگام شکار و طی مسافت های طولانی به سرعت عمل می کنند.

“پیش از این هرگز چنین سیستم دمایی در آبشش گونه های آبزی کشف نشده بود. این ویژگی یک مزیت بیولوژیکی انتخاب شده در تکامل این گونه از گونه های آبزی است.”

“طبیعت همیشه ما را با استراتژی های هوشمندانه خود در جایی که انتظارش را نداریم شگفت زده می کند. وگنر می گوید: «بسیار سخت است که بدنتان را وقتی با آب سرد احاطه کرده اید، گرم نگه دارید و این ماهی ها این گونه هستند. آنها توانایی فوق العاده ای به دست آورده اند.»

مجموعه: یک مجله اینترنتی دلگرم کننده


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *