اولین موتور خانواده سه‌سیلندر امسال تولید می‌شود



مهدی رجبعلی افزود: بر این اساس نسل جدیدی از موتورهای ایرانی با هدف کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی در این شرکت در حال طراحی و توسعه است و در این راستا می توان طراحی خانواده موتورهای سه سیلندر را مد نظر قرار داد. . مهمترین دستاورد در این زمینه».

وی ادامه داد: در دوره گذار برای دستیابی به تولید انبوه موتورهای کم مصرف، ارتقا و توسعه موتورهای موجود و کاهش آلایندگی و مصرف سوخت نیز از عمده فعالیت های توسعه کارخانه ایپکو است.

مدیرعامل ایپکو درباره پیشرفت طرح تولید موتور اتمسفری EF7 Plus گفت: این طرح از نظر توسعه تکمیل شده و در حال تامین و آماده سازی قطعات برای شروع تولید انبوه است.

رجبعلی با تاکید بر تولید انبوه موتورهای EF7 پلاس در آینده نزدیک، برنامه اصلی این شرکت را طراحی و تولید خانواده موتورهای سه سیلندر ایران خودرو دانست و گفت: مراحل توسعه این خانواده موتورها در حال انجام است و امیدواریم این کار را در نیمه اول سال جاری انجام دهیم. قطعاتی را که نقشه آن ها تحویل سازندگان شده است دریافت کرده و وارد پروسه تایید قطعات می شویم و انتظار داریم تا پایان سال اولین موتور از خانواده موتورهای سه سیلندر روی خط تولید قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توسعه نسل سوم خودروهای هیبریدی در IPCO یکی از طرح های در دست اجرا است، عنوان کرد: این طرح در قالب طرح جامع توسعه برق و الکترونیک مربوط به ECU و نرم افزارهای کاربردی موتور در IPCO است که این پروژه در حال انجام است. و در نیمه اول سال جاری به بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه ته دیگ بال مرغ بدون ماست

Ecopress

دیدگاهتان را بنویسید