اولین مراجعه به متخصص زنان


اابتدا به متخصص زنان مراجعه کنید
اگر قبلاً نزد متخصص زنان نرفته اید، ممکن است در ابتدا ناراحت شوید، اما بهتر است آرامش داشته باشید و از این فرصت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بدن و سلامت خود استفاده کنید.

متخصص زنان و زایمان پزشکی است که در زمینه سلامت و باروری زنان تخصص دارد. وقتی برای اولین بار سعی می کنید یک متخصص زنان خوب پیدا کنید، ممکن است با نام های دیگری مانند متخصص زنان و زایمان یا ماما مواجه شوید. این به نحوه آموزش آنها برای هدایت زنان از نوجوانی به نوجوانی و بارداری به زایمان اشاره دارد.
اگر هرگز نزد متخصص زنان نرفته اید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا به متخصص زنان نیاز دارید و هنگام مراجعه به پزشک چه انتظاری دارید.

اولین مراجعه به متخصص زنان

در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا باید به متخصص زنان مراجعه کنید:

– آموزش روش های پیشگیری از بارداری یا تنظیم خانواده
– آموزش غربالگری و پیشگیری از بیماری های مقاربتی
– برای امتحانات سالانه
غربالگری سرطان های دستگاه تناسلی مانند تست پاپ از سن 21 سالگی شروع می شود و هر دو سال یک بار تکرار می شود (در برخی از زنان، این آزمایش بیشتر بسته به نظر پزشک انجام می شود، در حالی که برخی دیگر ممکن است هر 3 سال یک بار به این آزمایش نیاز داشته باشند).
– آموزش در مورد ویروس پاپیلومای HPV
– برای مراقبت از خود و کودک در دوران بارداری
چه زمانی به متخصص زنان مراجعه کنیم
وقتی ۲۱ ساله هستید یا رابطه جنسی دارید، زودتر از ۲۱ سالگی بیایید.
– اگر خونریزی غیرطبیعی یا پریودهای نامنظم دارید
– اگر سه ماه یا بیشتر پریود نشده اید
– اگر فکر می کنید باردار هستید یا مطمئن هستید که باردار هستید
– اگر تلاش می کنید باردار شوید و موفق نشدید
– اگر درد لگن دارید
– اگر بین 40 تا 50 سال سن دارید، اولین ماموگرافی خود را انجام دهید
– بعد از یائسگی برای آزمایش تراکم استخوان
نحوه آماده شدن برای مراجعه به متخصص زنان
دوش گرفتن24 تا 48 ساعت قبل از مراجعه، رابطه جنسی نداشته باشید و از کرم یا شیاف واژینال استفاده نکنید.
– هر سوالی دارید بنویسیدد، مانند قاعدگی نامنظم یا ترشحات ناخوشایند و غیرطبیعی، علاوه بر آن کاغذ و خودکار را بنویسید تا هر چه دکتر گفته است.
– لیست تمام داروها، ویتامین ها، مکمل ها و داروهای گیاهی را به همراه داشته باشید
– ارائه پرونده سلامت خانواده، به ویژه در زمینه مشکلات باروری در بین اعضای خانواده؛ اطلاعات کافی داشته باشید.
از اولین آزمون چه انتظاری باید داشت؟
– تشکیل پرونده پزشکی یا سابقه سلامتو. پرستار از شما سوالاتی در مورد سوابق سلامت شخصی و خانواده شما می پرسد و همچنین در مورد مواردی مانند مصرف الکل، سیگار کشیدن، مصرف غیرقانونی مواد مخدر و مواد مخدر و رابطه جنسی سوالاتی می پرسد.

بیشتر بخوانید  تابستان امسال با عرقیات گیاهی

برخی از این سوالات ممکن است برای شما بسیار خصوصی به نظر برسند، اما به خاطر داشته باشید که همه چیزهایی که به اشتراک می گذارید بین شما و پزشکتان محرمانه می ماند، مگر اینکه به صورت کتبی موافقت کنید که به دیگران دسترسی داشته باشید و با آنها مشورت کنید. شخص دیگری را به پزشک خود بدهید.
– علائم حیاتی. پرستار وزن و قد شما را اندازه گیری می کند و فشار خون شما را ثبت می کند
– قبل از آزمایش شما یک لباس بلند خواهید داشت که برای پوشیدن باز می شود و یک ملحفه کوچک که تمام قسمت های پا را می پوشاند. قبل از پوشیدن این لباس باید تمام لباس های زیر خود را در بیاورید.
– گفتگو. پزشک برای چند دقیقه در مورد نگرانی های شما به طور خلاصه با شما صحبت می کند و نحوه انجام آزمایش را توضیح می دهد. این فرصت خوبی است تا سوالات خود را بپرسید.
– معاینه سینه پزشک از انگشتان شما برای معاینه سینه ها و نوک سینه ها با استفاده از نمونه معاینه ویژه استفاده می کند. این کار برای یافتن توده های غیر طبیعی در سینه یا تغییرات در بافت پوست کار می کند.

– معاینه لگنمعاینه لگنی شامل معاینه دستگاه تناسلی خارجی با قرار دادن اسپکولوم است که به پزشک اجازه می دهد واژن را وارد کرده و دهانه رحم را بررسی کند.

دکتر با هر دو دست، یکی روی شکم و دیگری روی واژن. رحم لوله‌های فالوپ و تخمدان‌ها را بررسی می‌کند.» ممکن است کمی احساس ناراحتی و استرس داشته باشید، یا ممکن است اسپکولوم در ابتدا سرد باشد.
– تست پاپا در طول معاینه، پزشک نمونه ای از سلول های دهانه رحم را برای آزمایش پاپ اسمیر می گیرد که برای تعیین تغییرات در سلول های سرطانی دهانه رحم انجام می شود. نمونه برداری اصلا دردناک نیست.
– آزمایش بیماری های مقاربتی. اگر از پزشک خود این آزمایش را بخواهید، او بیوپسی واژینال را برای آزمایش بیماری های مقاربتی می گیرد. برخی از این بیماری ها با آزمایش خون تشخیص داده می شوند.
– گفتگو. اگر به چیزی مشکوک باشید، پزشک به شما اطلاع می‌دهد و ممکن است برای اطمینان از آزمایش‌های دیگری مانند ماموگرافی، آزمایش تراکم استخوان یا آزمایش خون انجام دهد. این فرصت دیگری برای پرسیدن سوال است، هر گونه سوالی در مورد یافته ها یا پیشنهادات او از پزشک خود بپرسید. نتایج آزمایش پاپ اسمیر و بیماری های مقاربتی معمولاً تا دو هفته یا بیشتر آماده می شود. بیا دیگه.
ممکن است در اولین آزمایش زنانه مضطرب و ناراحت شوید. اما به پزشک خود به عنوان یک شریک سلامت نگاه کنید. او باید پزشک شما شود تا بتوانید از صحبت کردن با او در مورد خصوصی ترین مشکلات سلامتی خود لذت ببرید.

بیشتر بخوانید  معرفی اسپری استنشاقی فلوتیکازون

منبع: vvv 3-m.ir


دیدگاهتان را بنویسید