اولین مدال المپیک در تاریخ تیراندازی ایران


جواد فارویی ، تنها نماینده ایران در فینال تپانچه بادی 10 متر مردان در المپیک 2020 توکیو ، غافلگیر شد و با کسب مدال طلا ، اولین مدال تاریخ تیراندازی المپیک ایران را به نام خود ثبت کرد.

این اولین مدال المپیک در تاریخ تیراندازی ایران است که توسط فرووی کسب کرده است. وی پیش از این در مرحله مقدماتی با امتیاز 580.25 به فینال این مقاله رسیده بود و در رده پنجم قرار داشت. فرووی بزرگترین ورزشکار کاروان ایران است ، دارای سه فرزند و یک پرستار است. این ورزشکار 41 ساله ایلامی پس از کسب مدال طلا خم شد و سایر ورزشکاران به وی تبریک گفتند.

در فینال این مسابقات رقبایی از ایران ، هند ، چین ، آلمان ، اوکراین ، کره و صربستان شرکت کردند که دارنده مدال نقره صربستان و ژانگ وی چینی در جایگاه سوم قرار گرفت.

فرووی با کسب دو مدال طلا در جام جهانی هند و کرواسی در رده بندی فدراسیون جهانی رتبه اول را کسب کرد.

نعیمه هیدماتی و هانی رستمیان ، تیم ملی تیراندازی ایران نیز در سالن حضور دارند تا فینال جواد فوری را از نزدیک تماشا کنند.

تیراندازی ایران در المپیک 2020 توکیو شش نماینده در دو رده تفنگ و تپانچه دارد. پیش از این فاطمه کرم زاده و آرمینا صادقیان در تفنگ بادی زنان در رده های 23 و 30 قرار داشتند.

مهیار صداقت در تفنگ بادی مردان و هانیه رستمیان در تپانچه بادی بانوان فردا در سومین روز مسابقه در خط شلیک قرار می گیرند.

مسابقات تیراندازی المپیک توکیو از شنبه 2 تا 11 آگوست ادامه دارد. نجمه هیدمتی ، آرمینا صادقیان ، فاطمه کارامزاده ، مهجار صداقت ، جواد فرووی و هانی رستمیان نام تیراندازان ایرانی هستند که در المپیک توکیو حضور دارند.

بیشتر بخوانید  آلمان «مرکز اسلامی هامبورگ» را تعطیل کرد

دیدگاهتان را بنویسید