مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اولین قربانیان کرونا در کره شمالی اعلام شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، امروز (جمعه) رسانه دولتی کره شمالی گزارش ها حاکی از آن است که شش نفر در این کشور در پی افزایش دمای هوا جان خود را از دست دادند و در این بین تست تاج یک نفر مثبت بود.

به گفته رسانه ها، بیماران تب دار در قرنطینه هستند و تحت مراقبت و درمان قرار می گیرند.

در حالی که برخی کارشناسان معتقدند ویروس تاج پیش از این در کره شمالی، مقامات دولتی پیونگ یانگ برای اولین بار دیروز (پنجشنبه) اولین مورد رسمی کووید 19 را اعلام کردند.

به گفته مسئولان، سویه ایمیکرون ویروس کرونا در پایتخت گسترش یافته و مقررات قرنطینه اعلام شده است. با این حال، تعداد دقیق موارد گزارش نشده است.

با این حال، رسانه های دولتی امروز گزارش دادند که این بیماری همه گیر به خارج از پایتخت سرایت کرده و تب که هنوز علت آن مشخص نیست، از اواخر ماه آوریل در کشور حاکم شده است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی می گوید حدود 350 هزار نفر به این تب مبتلا شده اند، اما مشخص نکرد که چه تعداد از آزمایشات کرونری مثبت بوده است.

تحلیلگران می گویند آخرین داده های منتشر شده توسط رسانه های دولتی، که از تب ناشناخته در سراسر کشور گزارش می دهند، ممکن است به مشکلات کره شمالی در مقابله با یک بیماری همه گیر بی سابقه اشاره کند.

خبرگزاری دولتی کره شمالی می گوید رهبر این کشور حداکثر فوریت خود را برای مهار این ویروس اعلام کرده است که به نظر می رسد شامل قرنطینه محلی و محدودیت در تجمعات در محل کار باشد.

بیشتر بخوانید  نقره وزنه‌برداری المپیک به علی داوودی رسید

به گزارش بی‌بی‌سی، جمعیت ۲۵ میلیونی کره شمالی به دلیل نبود برنامه‌های واکسیناسیون مستعد ابتلا به این بیماری هستند و به سیستم مراقبت بهداشتی مناسب دسترسی ندارند.

سال گذشته، کره شمالی پیشنهاد جامعه بین المللی برای تامین میلیون ها دوز واکسن آستاراخان و ساخت چین را رد کرد و مدعی شد که با بستن مرزهای خود در اوایل سال 2020، توانسته است ویروس کووید 19 را مهار کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *