اولین راه اندازی “نوآوری در بسته بندی و محصولات عناب” در حال انجام است



ایسنا / خراسان جنوبی مدیر مرکز نوآوری عناب در دانشگاه علمی کاربردی جهاد خراسان جنوبی گفت: اولین رویداد راه اندازی مرکز نوآوری عناب در جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی برای جذب ایده های نوآورانه در زمینه “بسته بندی عناب و محصولات آن” و حمایت از این ایده ها مرحله تولید محصولات قابل عرضه در بازار در تاریخ 13 ژوئیه انجام می شود.

مهدی ابراهیمی امروز سه شنبه ، 6 ژوئیه به خبرنگاران گفت: “با توجه به اینکه محصول عناب در ایران آنطور که شایسته است مورد توجه قرار نمی گیرد و بسیاری از مردم هنوز از خصوصیات و ویژگی های خاص آن بی اطلاع هستند ، برگزاری این رویداد اقدام موثری است.” معرفی عناب.

به گزارش ایسنا ، وی گفت: علی رغم اینکه ایران در بین کشورهای تولید کننده عناب در جهان رتبه سوم را دارد ، نتایج مطالعات انجام شده در زمینه تولید و فرآوری این محصول نشان از ضعف تحقیقات کاربردی و تحقیقات در زمینه این استراتژی استراتژیک. “

ابراهیمی ادامه داد: تقریباً تمام صادرات عناب از مراکز تولید این محصول در سایر مناطق کشور و خارج از کشور به عنوان یک محصول خام و فرآوری نشده و در بسته بندی های غیراستاندارد.

وی یادآور شد: به عنوان نمونه 7167 تن عناب تولید شده در سال گذشته ، گمرکات کشور در مجموع 350 تن عناب خام به ارزش 36 میلیارد ریال صادر کرده است که معادل تنها پنج درصد عناب تولید شده در کشور است و این منجر به حداقل سود حاصل از تولید عناب برای تولیدکنندگان آن بود ، بنابراین توجه به بسته بندی عناب ، اگر تولید آن مهم تر باشد ، قطعاً به همان اندازه مهم است و نیاز به توجه دارد.

بیشتر بخوانید  امام جمعه از زاهدان: استان امامان در امتداد استان و امر الهی است - اخبار سیستان و بلوچستان - استانهای تسنیم

ابراهیمی گفت: با توجه به ظرفیت کشور در زمینه بسته بندی انواع محصولات غذایی و از طرف دیگر وجود ایده های خلاقانه در بسته بندی محصولات ، رویداد نوآوری در بسته بندی عناب و محصولات عناب با هدف حمایت از ایده های خلاقانه و فناوری در این زمینه انجام می شود. حوزه. “، شرایط ظهور عناب در بازار را در بسته بندی مناسب فراهم کنید.

مدیر مرکز نوآوری عناب در انستیتوی علوم کاربردی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: برای تشویق صاحبان ایده برای شرکت در این رویداد ملی جوایز ارزنده ای از جمله کمک 4 ، 3 و 2 میلیون تومانی وجه نقد در مقام اول به ایده های سوم و همچنین از وام هرز الحسنه ، صندوق کارآفرینی امید 100 ، 60 و 40 میلیون تومانی برای تقویت و پرورش این ایده ها در گام اول در نظر گرفته شده است.

ابراهیمی یادآور شد: متقاضیان شرکت در این رویداد می توانند ایده های خود را تا 20 تیر با مراجعه به وب سایت دفتر نوآوری ، فناوری و تجارت دانشگاه جامع علمی کاربردی به نشانی: https://uastartup.uast.ac .ir ارائه دهند. / fa / form / 420 / annab ثبت نام کنید و در این رویداد ملی شرکت کنید.

گفتنی است ، این رویداد توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان جنوبی ، بنیاد ملی نخبگان نخبگان جنوبی ، پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ، اتاق بازرگانی ، معدن و کشاورزی بیرجند ، صندوق کارآفرینی معاونت خراسان جنوبی پشتیبانی می شود محقق جهاد ، دانشگاه صنعتی خراسان جنوبی و جهاد فارغ التحصیلان جهادی ، سازمان علوم ، تحقیقات و فناوری استان بسیج ، کارخانه خدمات تخصصی جهاد دانشگاهی برای گیاهان دارویی دارویی (شرکت محصولات بیرناب) ، امیر زرین برگ خاوران برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید  داور عصر جدید طلاق گرفت | امین حیایی با این تیپ 20 سال جوان تر شد

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید