مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اولین خبر هفته اول از افزایش حقوق بازنشستگان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، سید کریم حسینی گفت: در راستای رفع شکاف درآمدی کارکنان صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و همچنین مستمری بگیران این سازمان، علاوه بر حفظ ویژگی های فاز اول تعدیل بازنشستگی. طرح، بخشی از فرآیند نیز به روز شد.

وی با اشاره به اینکه اقلام جدیدی به فاز دوم طرح تعدیل بازنشستگی اضافه شده است، گفت: این اقلام برای حقوق بازنشستگان فروردین و اردیبهشت امسال اعمال شد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مستمری بگیران تامین اجتماعی می توانند با مراجعه به سامانه خدمات تامین اجتماعی سازمان، تغییرات اعمال شده در احکام خود را مشاهده کنند.

کمک هزینه مسکن برای بازنشستگی تغییر کرد

حسینی بیان کرد: اعمال ماده 96 قانون بیمه های اجتماعی بر کل مبلغ مستمری ها و اقلام تعدیلی، جبران 75 درصد زیان مستمری سال تاسیس نسبت به حداقل مستمری همان سال، همسان سازی مبالغ. کمک هزینه عائله مندی و فرزندان به عنوان مستمری بگیر. کمک هزینه به همه همسران بازمانده از قبیل مستمری بگیران و مستمری بگیران ازکارافتاده، افزایش کل مبلغ مستمری و سایر مزایا (حداقل 50 درصد کل پرداختی ناخالص در اسفند 1395)، افزایش مبلغ. پرداختی کمک هزینه مسکن و کمک هزینه معیشت 114 یعنی 66 درصد یکی از نتایج به‌روزرسانی مرحله دوم طرح تعدیل بازنشستگی کشوری است.

به گفته وی، در راستای تحقق این مرحله از طرح، کمک هزینه مسکن مستمری بگیران از 700 هزار ریال به یک میلیون و 500 هزار ریال و کمک هزینه زندگی از یک میلیون و 200 هزار ریال به 2 میلیون ریال افزایش یافت.

بیشتر بخوانید  حرف های علی ضیا بوی عاشقی می دهد

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اجرای مرحله دوم یکسان سازی حقوق بازنشستگان را گامی بزرگ در راستای رفاه و رضایتمندی این قشر از مستمری بگیران خواند و گفت: این اقدام تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. تاثیر بر بهبود معیشت بازنشستگان

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *