اولین بازار رسمی آب کشور در دشت یزد-اردکان ایجاد می شود



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ محمدمهدی جوادیان زاده در جلسه سازمان و مدیریت بازارهای محلی آب ، که به صورت آنلاین و با حضور اعضای هیئت مدیره سازمان و سازمان برگزار شد ، گزارشی از مطالعات انجام شده در زمینه اجرای بازار آب در دشت یزد – اردکان را ارائه کرد. مدیریت بازارهای محلی آب وزارت نیرو.

وی با بیان اینکه دشت یزد-اردکان دشت وسیعی است و به دلیل در دسترس بودن چندین نوع منابع آب می تواند بازار آب را متنوع کند ، گفت: اهمیت بیشتر این دشت این است که منابع آبی آن شامل آب های زیرزمینی ، فاضلاب تصفیه شده و آب از خلیج فارس “که اخیراً به استان منتقل شده است و این به معنای ایجاد تنوع در تأمین آب با قیمت های مختلف است که می تواند الگوی خوبی برای سایر دشت های کشور باشد.

جوادیان زاده افزود: در این راستا لازم است هیئت مدیره سازمانی و مدیریت تدابیری اتخاذ کند تا روند کار به راحتی پایان یابد و این بازار بدون ایجاد خسارت بیشتر به منابع آب دشت منجر به ایجاد تعادل و احیای مجدد دشت شود. “

وی با اشاره به اصلاح و اصلاح صد درصدی پروانه بهره برداری از چاه های کشاورزی فعال در این هواپیما گفت: اصلاح و اصلاح پروانه ها بر اساس آب قابل برنامه ریزی دشت صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد موضوع پایداری تأمین آب صنعتی را بسیار مهم دانست و گفت: اشتغال زایی و سرمایه گذاری های موقت مبتنی بر آب قابل اجرا نیست و در صورت تشکیل بازار آب ، صاحبان صنایع می توانند جبران کنند. آب آنها به طور قانونی وارد می شوند و ناگزیر باید از بازاری تأیید شده توسط شرکت آب منطقه ای کار کنند و آب منطقه ای آنها را به بازار رسمی آب هدایت می کند.

بیشتر بخوانید  وزیر علوم: تغییر مدیریت‌ها، پایان مسئولیت‌ها نیست 

وی با اشاره به لزوم اندازه گیری بازار گفت: 75 درصد چاه های کشاورزی دشت یزد – ارکان به ابزار اندازه گیری هوشمند مجهز هستند و می توانیم برای ورود به هر بخش کشاورزی یا هر صنعتی که به ابزار اندازه گیری مجهز نباشد ، نیاز داشته باشیم. در آب بازار باید یک کنتور هوشمند نصب کند.

در این جلسه دشت یزد-اردکان به عنوان یکی از سه خلبان اول برای مدیریت بازار آب کشور انتخاب شد.

46

دیدگاهتان را بنویسید