اولین بار خورده شدن میمون توسط مار بوآ + عکس


محققان برزیلی موفق شدند اولین شواهد مستند از کشتن و خوردن میمون‌هایی از خانواده میمون‌های آتلید توسط یک مار بوآ را ثبت کنند.

اولین بار خورده شدن میمون توسط مار بوآ + عکس

محققان برزیلی موفق شدند بار اولشواهدی مستند از کشتن و خوردن میمون ها توسط خانواده میمون های آتلید توسط بوآ منقبض کننده ثبت نام

دوستان میمون پر سر و صدایی که در عکس می بینید دیگر فریادهای او را نخواهند شنید. زیرا ماهیچه های منقبض کننده بوآ مشغول بلعیدن آن هستند. این عکس در جنگل های آمازون برزیل، اولین مدرک ثبت شده از کشتن و خوردن یک میمون مار توسط مار است.

اولین بار خورده شدن میمون توسط مار بوآ + عکس

این میمون نگون بخت اندکی قبل از ظهر از گروه خود جدا شد و بر روی درختی نشست که در میان شاخه هایش یک بوآ به ارتفاع 2 متر پنهان شده بود. اریکا پاتریشیا کوئینتینو، محقق دانشگاه ریو گراند دو سول در برزیل که این عکس را گرفته است. ابتدا صدای مضطرب میمون محکوم را شنید و سپس متوجه حمله مار بوآ شد. بوآ از سر به طعمه خود حمله کرد و سپس دو بار خود را دور بدن میمون پیچید.

اگرچه میمون ماده دیگری که در آن نزدیکی بود فریاد زد و با بازوهای خود به مار حمله کرد تا مار بوآ را بترساند، بوآساز تکان نخورد. سرانجام میمون دیگر عقب نشست و از فاصله ای مطمئن سرنوشت وحشتناک دوستش را تماشا کرد.

اولین بار خورده شدن میمون توسط مار بوآ + عکس

به گفته محققان، میمون احتمالا در عرض 5 دقیقه مرده است. با این حال، مار بوآ در تنه را باز نکرد و 15 دقیقه بعد در حالی که از دمش از شاخه آویزان بود، شروع به خوردن میمون کرد. با انقباض و انبساط ماهیچه های خود به مدت 76 دقیقه، مار بوآ به تدریج طعمه خود را به طور کامل بلعید، سپس به همان نقطه ای که از آنجا به میمون حمله کرد، بازگشت.

بیشتر بخوانید  قیمت داروها در سال 98 چقدر خواهد بود؟

دو روز بعد، مار بوآ دوباره در همان درخت دیده شد. یک رفتار رایج برای بوآها، آنها اغلب یک ماه در یک مکان می مانند. در مناطقی مانند آمازون که پوشش جنگلی تکه تکه شده است، این استراتژی به طرز شگفت انگیزی مؤثر است. زیرا میمون ها اغلب از مسیرهای مشابهی استفاده می کنند.

همانطور که بیشتر و بیشتر آمازون توسط فعالیت های انسانی پاک می شود، ممکن است ناخواسته در حال ایجاد مکان های شکار جدید برای میمون های شکارچی بوآ باشیم.


دیدگاهتان را بنویسید