مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اولویت مجلس در دولت سیزدهم چیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


محمدرضا میرتاج الدینی در رابطه با برنامه مجلس برای اصلاح قانون بانکداری بدون ربا گفت: این یک طرح مهم و تخصصی است و ابتدا باید قانون سیستم بانکی را تغییر دهیم.

نایب رئیس کمیته برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه کمیته برنامه و بودجه به عنوان کمیته فرعی در این امر دخیل بود ، گفت: توافق و اعتراضات زیادی برای تعیین استقلال بانک مرکزی انجام شده است.

میرتاج الدینی که از این طرح حمایت می کند ، گفت: برخی معتقدند استقلال نظام بانکی به دولت گره خورده و آنها معتقدند که دولت باید منابع همه بانک ها را تأمین کند.

در همان زمان ، وی “تولید” را بیش از هر چیز دیگری قرار داد و افزود که قانون باید بر تولید تمرکز کند و دولت باید تأمین کننده “تولید” باشد.

میرتاج الدینی معتقد است که دولت باید حداکثر 60٪ از منابع بانکی را به سمت تولید هدایت کند ، در حالی که بانک مرکزی در تعارض با دولت است.

كنترل تورم در دولت سیزدهم در اولویت پارلمان خواهد بود

نایب رئیس کمیته برنامه و بودجه مجلس همزمان با آغاز به کار دولت جدید ، کنترل تورم را از اولویت های مجلس می داند و افزود:

میرتای الدینی تأکید کرد که تورم باید به گونه ای کنترل شود که شاهد افزایش مجدد آن نباشیم.

وی تحلیل برخی از اقتصاددانان درباره فشار بر تورم را به عنوان سکوی پرشی توصیف کرد که پس از آزاد شدن ، منجر به تورم شدید جدید در آینده خواهد شد.

میرتاج الدینی گفت: این هنر کنترل تورم همراه با ثبات اقتصادی و داشتن تمایل جزئی است.

بیشتر بخوانید  فوری؛توافق ایران و قطر درباره استفاده از منابع ۶ میلیارد دلاری با سوئیفت و LC

این نماینده مجلس کنترل حجم نقدینگی در کشور را سیاست ضد تورم خواند و تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی طرح مجلس این است که حجم نقدینگی از دوره فعلی بیشتر نشود.

نایب رئیس کمیته برنامه و بودجه مجلس گفت اگر دولت ها با کسری بودجه مقابله کنند ، از بانک مرکزی وام می گیرند و رقمی به عنوان حقوق گردان از بانک مرکزی دریافت می کنند.

223227

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *