اولویت اصلی ایران خودرو کاهش خودروهای کفپوش است



به گزارش سلام نو به نقل از ایکوپرس، دکتر مهدی خطیبی گفت: اخبار امیدوارکننده ای به جامعه بدهید و برای بهبود شرایط به دنبال نقد سازنده باشید.

وسایل نقلیه با قطعات تقسیم شده را کاهش دهید
وی با اشاره به دستورات هشت گانه رئیس جمهور و راهبرد وزارت صمت در بهبود و پیشرفت صنعت خودرو و تولید ملی کشور، به خواسته ها و ضرورت اجرای آن و برنامه ها و اقدامات ایران خودرو برای تحقق این موارد اشاره کرد. دستور داد و گفت: . اولویت اصلی در این زمینه کاهش تعداد خودروها در کف پارکینگ است.
دکتر حتیبی در ادامه به دستاوردهای کاهش کفپوش ها اشاره کرد و گفت: در بهمن ماه سال گذشته با خودروهای معیوب زیادی در پارکینگ این خودروساز مواجه بودیم. با تمرکز بر تکمیل این خودروها، موفق شدیم قسمت قابل توجهی را تکمیل و روانه بازار کنیم. بیش از 100000 خودرو از ابتدای ماه مارس عرضه شده است.
وی با بیان اینکه تکمیل خودرو و افزایش عرضه در بازار در ماه های اخیر جز با همدلی و حضور و تعهد جهادگران، خطوط تولید، سازندگان و تامین کنندگان قطعات میسر نشد، گفت: توانسته اند بخش قابل توجهی از خودرو را تکمیل کنند. خودروهای معیوب و مایل به ارائه آنها به مشتریان در فضای همدلی باشد.
دكتر حتيبي با اشاره به اينكه افزايش حجم توليد از دستورات رئيس جمهور است، خاطرنشان كرد: گروه صنعتي خودرو ايران در نظر دارد تا پايان امسال 750 هزار دستگاه خودروي سواري و وانت و خودروهاي تجاري سنگين و سبك توليد كند. سال ها.

بیشتر بخوانید  هنوز برای انتخابات ۲۰۲۴ تصمیمی ندارم اما مایلم نامزد شوم

تدوین برنامه جامع کیفیت تولید و خدمات
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: ایجاد طرح جامع کیفیت تولید و خدمات، طرح تحولی در این حوزه است که از ابتدای سال جاری عملیاتی شده و چندین طرح بهبود در زنجیره ارزش تولید در حال اجراست. افزایش کیفیت و ایمنی محصول و افزایش رضایت مشتریان از دستاوردهای این طرح جامع خواهد بود.
وی خرید محصولات جدید و خروج خودروهای قدیمی از خطوط تولید را یکی از اقدامات ایران خودرو در راستای تحقق دستورات رئیس جمهور دانست و تصریح کرد: در این راستا علاوه بر خروج دو محصول سمند قدیمی و 405 از خط تولید. ، خرید محصولات جدید در دستور کار قرارداد. تصویب و اجرای پروژه محصول TF21 که برای مدت 18 ماه برنامه ریزی شده است، از اقدامات مهم ایران خودرو برای توسعه محصول است.
دکتر حتیبی افزود: افزایش تولید محصولات با کیفیت نیز در دستور کار قرار دارد و بر این اساس امسال 75 هزار دستگاه تارا تولید و تحویل می شود.

افزایش تولید خودروهای سودآور
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به برنامه این خودروساز برای تولید خودروی اقتصادی و ایجاد شرایط سودآوری پس از سال ها زیان گفت: تولید اقتصادی در ایران خودرو با افزایش ظرفیت تولید خودروهای سودآور راهبردهای اصلی در این شرکت. با برنامه ریزی های انجام شده، ایران خودرو پس از سال ها زیان به زودی به یک شرکت سودآور و اقتصادی تبدیل می شود.
وی افزود: گروه صنعتی ایران خودرو با وجود همه محدودیت ها شرایط بهتری نسبت به بسیاری از بخش های اقتصادی کشور دارد و اگر نقد سازنده ای به صنعت خودرو وجود دارد باید به صورت تخصصی مطرح شود و به ارتقای این صنعت کمک کند.
دکتر حتیبی از تغییر رویکرد در تولید و حرکت برای حذف خودروی معیوب از روند تولید خبر داد و گفت: در سه مرحله تولید خودروهای ناقص متوقف می شود. اگر تولید ناقص خودرو در سال گذشته انجام نمی شد، علاوه بر صرفه جویی چهار هزار میلیارد تنی در هزینه ها، کیفیت محصولات نیز 25 درصد افزایش می یافت و حاشیه های مختلف در صنعت خودرو ایجاد نمی شد. امسال تولید خودروهای معیوب را در سه مرحله حذف می کنیم و در نتیجه در هزینه ها بسیار صرفه جویی می کنیم. بی شک کیفیت تولید را نیز افزایش خواهیم داد.

بیشتر بخوانید  پیام نوروزی مدیر عامل و رییس هیات مدیره بیمه ایران

همکاری مشترک دو خودروساز
وی اتحاد راهبردی ایران خودرو با سایپ را گامی مهم در همکاری مشترک برای تولید اقتصادی دانست و گفت: کمیته مشترکی با حضور مدیران ارشد دو شرکت تشکیل شده و این اتحاد باعث کاهش هزینه های تولید می شود.
مدیرکل گروه صنعتی ایران خودرو اقداماتی همچون تجمیع فعالیت های لیزینگ را از جمله اقدامات بهبود فعالیت ها و کاهش هزینه ها دانست.
دکتر حتیبی افزود: خواهشمندیم معوقه ای در پرداخت قطعه سازان وجود نداشته باشد، تعهدات معوق به مشتریان به 6500 دستگاه رسیده است که تا پایان اردیبهشت ماه به صفر می رسد.
وی افزود: گروه صنعتی ایران خودرو با صلابت و اتکال به خداوند متعال و با تکیه بر توان بسیار بالای نیروی انسانی، مطمئنا روزهای بهتری را برای این صنعت رقم خواهد زد. امیدواریم در آینده فضای بهتری تنفس کنیم و به اهداف تعیین شده برسیم.
گفتنی است پیش از این دیدار صمیمانه، نمایندگان رسانه ها از خط تولید تارا و مرکز تحقیقات ایران خودرو بازدید کردند.
در پایان این مراسم اصحاب رسانه در گفتگوی صمیمانه با مدیرکل گروه صنعتی ایران خودرو سوالات خود را مطرح کردند و به بررسی مشکلات و موانع موجود در صنعت خودرو پرداختند. دکتر حتیبی همچنین به تمامی سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

دیدگاهتان را بنویسید