اوضاع در فلسطین به شدت خراب شده است – آژانس مهر نیوز | اخبار ایران و جهان



زهرا ارشادی ، سفیر و معاون نماینده دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره تحولات خاورمیانه از جمله فلسطین گفت: “از جلسه قبلی شورای امنیت ، اوضاع فلسطین بدتر شده است سیاست های غیرقانونی و جنایات رژیم اسرائیل. “مصادره ، تخریب و اشغال خانه های فلسطینیان و همچنین کشته و زخمی شدن هزاران فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه توسط نیروهای اشغالگر ، بسیار جدی است.

وی افزود: به عنوان مثال ، در جنگ وحشیانه و گسترده یازده روزه غزه در ماه مه 2021 ، نیروهای اسرائیلی 256 فلسطینی را از جمله 66 کودک و 40 زن ، از جمله 13 عضو خانواده از جمله یک کودک شش ماهه ، کشتند. کودکی که ویرانه بود. “آنها خانه خود را دفن کردند.

معاون نماینده ما در سازمان گفت: “طبق دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل ، حدود 2000 فلسطینی ، از جمله بیش از 600 کودک و 400 زن ، در جریان حملات در غزه زخمی شدند ، برخی از آنها ممکن است به طور دائم معلول باشند.” ملل متحد. ملل ملل. علاوه بر این ، طبق گفته دبیرکل سازمان ملل ، از اول آوریل 2020 تا 31 مارس 2021 ، نیروهای امنیتی و امنیتی اسرائیل 21 فلسطینی را از جمله شش پسر و یک هزار و 662 فلسطینی دیگر را از جمله 185 کودک (7 دختر و 178 پسر) و 21 زن آنها نیز زخمی شدند.

ارشادی افزود: رژیم اسرائیل به نقض سیستماتیک و فاحش حقوق کودکان ادامه می دهد. بر اساس گزارش سالانه دبیرکل در سال 2020 ، سازمان ملل متحد 1031 مورد نقض جدی علیه 340 کودک فلسطینی از جمله کشته شدن 11 نفر ، زخمی شدن 324 نفر و بازداشت 361. “انجام دهید.

“علاوه بر این ، همانطور که دبیرکل گزارش داد ، از 1 آوریل 2020 تا 31 مارس 2021 ، 4،450 فلسطینی ، از جمله 140 کودک ، 37 زن و 10 عضو شورای قانونگذاری فلسطین ، به عنوان زندانی در زندانهای اسرائیل نگهداری شدند. “در اقدامی وحشیانه در 8 ژوئیه 2021 ، ارتش اسرائیل منزل یک زندانی فلسطینی به نام منتصر شلبی را با مواد منفجره تخریب کرد.

بیشتر بخوانید  پاسخ و اتهام عجیب معاون وزیر راه و شهرسازی روی آنتن زنده به مجری زن+ ویدیو

“علاوه بر این ، یکی از اقدامات غیرقانونی و وحشیانه رژیم اسرائیل مصادره و تخریب خانه های فلسطینیان است. به گفته دبیرکل ، از اول آوریل سال 2020 تا 31 مارس 2021 ، مقامات اسرائیلی 1015 خانه فلسطینیان را تخریب کردند.” این ویرانی ها در ماه رمضان سال 2020 نسبت به مدت مشابه در سال 2019 بیش از سه برابر شده است و منجر به آوارگی هزار و 255 فلسطینی شده است که اکثر آنها زن (296) و کودک (6 نفر ، از جمله 305 دختر) بودند.

معاون نماینده دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ادامه داد: در 7 ژوئیه 2021 ، رژیم اسرائیل برای پنجمین بار روستای فلسطینی حمص الفوکا را به طور کامل تخریب کرد. در جریان حمله 11 روزه به غزه در ماه مه 2021 ، رژیم اسرائیل بیش از 2300 واحد مسکونی ویران کرد و طبق دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد ، حدود 16،250 واحد مسکونی تا حدودی آسیب دید ، و همچنین امکانات آب و بهداشت ، 58 مدرسه ، 9 بیمارستان و 19 مرکز بهداشتی آسیب دید.

“البته ، با توجه به جنایات رژیم اسرائیل ، ما نباید محاصره غزه را در سال 2007 فراموش کنیم ، که به گفته دبیرکل ، حرکت مردم و کالاها را به و از غزه و حقوق فلسطین به شدت محدود می کند ، “او گفت. بر اساس گزارش کمیته ویژه تحقیق در مورد این ، این امر بر آزادی حرکت ، حق زندگی ، حق سلامتی ، حق داشتن یک زندگی آبرومندانه و حق غذا تأثیر گذاشته و همه جنبه ها را تضعیف کرده است. تأثیر اقدامات اسرائیل بر حقوق فلسطین و سایر حقوق. زندگی مناسب اقتصادی و اجتماعی ، غزه را از یک جامعه کم درآمد با روابط صادراتی نسبتاً خوب اما در حال رشد با اقتصادهای منطقه ای و جهانی ، به زاغه ای با اقتصاد عقب مانده و سیستم خدمات اجتماعی در حال فروپاشی تبدیل کرده است. .

“همانطور که دبیرکل در گزارش خود درباره تأثیرات اقتصادی و اجتماعی اشغال اسرائیل بر وضعیت زندگی مردم فلسطین در سرزمینهای اشغالی فلسطین ، از جمله قدس شرقی و جمعیت عرب در جولان اشغالی سوریه ، محاصره غزه یک مجازات جمعی است. مبانی حقوق بین الملل ممنوع است ، اما رژیم اسرائیل همچنان گاه به گاه به نوار غزه حمله می کند.

بیشتر بخوانید  وزارت نیرو متهم اول وضع فعلی پروژه بن-بروجن/در مسئله آب همه شهروند درجه یک هستند

معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: البته این اقدامات فقط نمونه کوچکی از جنایات غیرانسانی و اقدامات غیرقانونی رژیم اسرائیل علیه فلسطینی ها است که نمونه هایی از جنایات جنگی و جنایات علیه انسانیت و مسئولیت بین المللی است. رژیم اسرائیل. “به جرم ارتکاب چنین جنایات فجیعی به دادگاه کشانده شود.

ارشادی گفت: ما همچنین باید به ادامه اقدامات بی ثبات کننده و ماجراجویی نظامی رژیم اسرائیل در منطقه اشاره کنیم ، نمونه بارز آن ادامه اشغال جولان سوریه و مناطقی از لبنان و همچنین ادامه نقض حاکمیت در هر دو طرف. “آیا این منشور سازمان ملل است ؛ همانطور که تاریخ نشان می دهد ، هنگامی که اعمال غیرقانونی مجازات نمی شوند ، آنها خود را تکرار می کنند. دلیل اینکه رژیم اسرائیل با مصونیت کامل مرتکب چنین جنایاتی می شود این است که بیش از هفت دهه ، شورای امنیت در برابر همه ساکت و بی تحرک است اقدامات غیرقانونی آن. مدت غیر قابل قبول این توصیه ها این رژیم را به جنایات بیشتر با ظالمانه تر تشویق کرده است.

وی افزود: در عین حال روشن است که دهه ها سکوت و بی عملی شورای امنیت در برابر چنین اقداماتی که نقض جدی صلح و امنیت بین المللی است ، به دلیل حمایت مداوم آمریکا از هرگونه اقدام شورای امنیت. “یک نمونه از این موارد استفاده از 44 وتو برای جلوگیری از تصویب پیش نویس قطعنامه های این شورا علیه اسرائیل است که حتی در تاریخ این نهاد بی سابقه است. آخرین نمونه از این اقدامات اقدام آمریکا در مه 2021 برای جلوگیری از آن است برای شورای امنیت خواستار پایان دادن به بمباران اسرائیل در غزه بود.

معاون نماینده دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: چنین حمایت های بی دریغ آمریکا از اسرائیل مغایر حق ذاتی فلسطینیان مظلوم است ، از جمله حق حیات ، عزت ، آزادی ، دفاع از خود ، دفاع از خود . تعریف و ایجاد یک کشور مستقل فلسطین. “

بیشتر بخوانید  جزئیات فرود اجباری پرواز استانبول-تهران در فرودگاه اصفهان

ارشادی افزود: شورای امنیت باید به این روند غیرقابل توجیه و غیرقابل قبول خاتمه دهد و رژیم اسرائیل را وادار کند که بلافاصله و بطور کامل تمام جنایات خود علیه فلسطینیان را متوقف کند. رفع محاصره غیرقانونی و غیرانسانی نوار غزه. پایان دادن به اشغال تمام سرزمین های فلسطین ، جولان اشغالی سوریه و مناطق اشغالی لبنان. این رژیم را مسئول ارتکاب بزرگترین جنایات بین المللی طی چند دهه گذشته بدانید.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران جنایت های رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می کند و بر حمایت خود از آرمان عادلانه مردم فلسطین و تحقق کامل کلیه حقوق مسلم آنها ، به ویژه حق ذاتی آنها برای خود تأکید می کند. “تعیین” یک کشور مستقل فلسطین. “فلسطین پایتخت قدس شریف اعلام شده است.

معاون نماینده دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: می خواهم به سی و نهمین سالگرد ربودن سه نفر از اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت و یک روزنامه نگار ایرانی که در ژوئیه 1982 در زمان اشغال بیروت توسط اسرائیل. گزارش های مختلفی مبنی بر تحویل آنها به ارتش اسرائیل بلافاصله پس از دستگیری در شمال بیروت که در آن زمان توسط رژیم اسرائیل اشغال شده بود ، گزارش شده است.

“علاوه بر این ، با توجه به شواهد متعدد ، از جمله اظهارات کسانی که در زندانهای اسرائیل بودند و بعداً آزاد شدند یا به زندان بازگشتند ، آنها هنوز زنده هستند و در اختیار رژیم اسرائیل هستند ، ما مسئولیت سازمان ملل را به خاطر می آوریم” ارشادی در پایان گفت: در تحقیق درباره این جنایت ، ما می خواهیم از او در بازگشت دیپلمات ها و روزنامه نگاران ربوده شده به ایران کمک بگیریم.

امروز نماینده رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی بار دیگر ظلم خود را نشان داد و دیگران را در منطقه و جهان به جلب توجه از جنایات شنیعی که همچنان مرتکب می شود متهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید