مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اورتینکر کیست؟ (نشخوار فکری یا اورثینکر ) + ۱۵ نشانه و علائم – ایران چطور

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


اورتینکر

اورتینکر کیست؟ 15 نشانه که شما بیش از حد فکر می کنید
اصولاً انسان متفکر است! اما آیا هر مدل فکری شما را بیش از حد متفکر می کند؟ اگر حوصله بررسی تعریف دقیق افراط اندیشی را ندارید و فقط می خواهید بدانید چه کسی بیش از حد متفکر است تا خودتان یا یک فرد مهم در زندگی تان را بهتر بشناسید، به جای درستی آمده اید.

اورتینکر کیست؟ 15 سرنخ مهم
در اینجا پانزده ویژگی و ویژگی افرادی که بیش از حد فکر می کنند را با هم بررسی می کنیم. این فهرست را تا انتها بخوانید و ببینید آیا شما هم جزو خانواده ی ستمدیدگان متفکر هستید یا نه؟!

1. در هر چیزی به دنبال معنا هستند
گاهی اوقات افرادی که بیش از حد فکر می کنند چیزی را خلق می کنند حتی اگر هیچ مشکلی برای نگرانی نداشته باشند! افراط اندیشان معمولاً در دنیای اطراف و رویدادهای کوچک و بزرگ آن به دنبال معنای خاصی می گردند.

این شرایط باعث می شود فرد در دریای تجزیه و تحلیل بدون ساحل غرق شود. در چنین شرایطی، یادآوری این نکته بسیار مهم است که بسیاری از چیزها در ذات خود معنای خاصی ندارند. جدا از معنایی که به آنها می دهیم.

2. آنها بیشتر از خودشان فکر می کنند
یک نشانه واقعی و کلاسیک که می تواند به شما بگوید چه کسی بیش از حد متفکر است، این است که ببینید آیا فرد در اثر تفکر فلج شده است یا خیر. منظورم حالتی است که انسان آنقدر به چیزی فکر می کند که از هر کاری خودداری می کند.

فرد اورتینکر معتقد است که یک گزینه خاص برای یک موقعیت خاص بهترین است، اما بلافاصله آن را با یک گزینه جدید و بهتر مقایسه می کند، تصمیم می گیرد که بهترین است و غیره تا زمانی که به نتیجه برسد و هیچ کاری انجام ندهد.

متفکران حرفه ای تر که خود و این ویژگی را بهتر می شناسند، به جای اینکه همیشه به یک موضوع فکر کنند، در نهایت تصمیم می گیرند و یک گزینه را امتحان می کنند. زیرا می دانند که بازیگری به اندازه تفکر مهم است.

3. وقتی چیزی را می فهمند، به شدت هیجان زده می شوند
افراط‌اندیشان می‌توانند برای مدت طولانی روی یک موضوع تمرکز کنند. فرض کنید شخصی هفته ها به چیزی فکر می کند. این یک مشکل پیچیده است که هنوز حل نشده است، اما نادیده گرفته نشده است.

این ویژگی دقیقاً به شما می گوید چه کسی بیش از حد فکر می کند و چه کسی نیست. اساساً، علاقه‌مندان به وسواس خاص به دنبال پاسخی برای چند سناریو هستند که به ذهنشان خطور می‌کند. و هنگامی که آنها پاسخ را پیدا کردند، می توانید فریاد بزنید “پیدا کردم، یافتم!” از سرشان بشنو

بیشتر بخوانید  ارضا شدن بدون دخول بعد از انتقال جنین نی نی سایت

البته فرد اورتینکر نمونه ما احتمالاً به همین جا بسنده نمی کند و سراغ یک مشکل جدید می رود یا به این فکر می کند که آیا واقعاً از ابتدا مشکل اصلی را فهمیده است؟!

4. رها کردن برای آنها آسان نیست
اورتینکر کیست؟ کسی که اساسا نمی تواند به راحتی بی خیال باشد، حالا می تواند هر چیزی که می خواهد باشد. از آنجایی که چنین شخصی انرژی فکری زیادی را روی سؤالات سرمایه گذاری می کند، رها کردن آنها دشوار خواهد بود.

این رها شدن رسما برای بسیاری از متفکران یک شکست محسوب می شود و به همین دلیل به راحتی تسلیم نمی شوند. بسیاری از افراد حتی پس از بی دقتی در مورد موضوع، باز هم گاهی اوقات مچ دست خود را در حالی که به همان موضوع فکر می کنند، می گیرند.

5. صبور هستند
هنگامی که از او پرسیدید “افراده فکر کیست؟”، احتمالاً انتظار نداشتید پاسخی دریافت کنید. اما واقعیت این است که این افراد به خوبی می دانند که برای بررسی هر یک از سناریوهای ذهنی خود به زمان زیادی نیاز دارند.

همانطور که در بالا گفتیم، آنها از یافتن پاسخ خوشحال می شوند. بنابراین، در مجموع، ابن ارده چندان مستعد راه حل های عجولانه و اضطراری نیست; در حالی که بسیاری خواهان راه حل های سریع هستند.

6. اکثر آنها ایده آلیست هستند
همه ایده آلیسم لزوماً بیش از حد فکر نمی کنند. اما بیش از حد متفکران معمولا ایده آلیست هستند. عامل دیگری که خطر «هیچ کاری نکردن» را برای این افراد افزایش می دهد.

همه طراحان دوست دارند منتظر بمانند تا کاملا آماده شوند. اما این احساس آمادگی ممکن است هرگز ایجاد نشود و فقط باعث شود که فرد کارهای اجتناب ناپذیر را به تعویق بیندازد.

و در اینجا، بیش از حد متفکران با تجربه تر می دانند که بهترین زمان در بیرون وجود ندارد و آنها هرگز زمانی مانند “اکنون” ندارند.

7. همیشه به دنبال اطلاعات جدید هستند
فرض کنید شما بیش از حد متفکر هستید. نشسته ای و فکر می کنی یکی از دوستانت برایت مطلبی می فرستد (که موضوعش خیلی برات جالبه). در همین زمان یکی دیگر از آشنایان در تلگرام از شما سوال می پرسد، بنابراین همکارتان به شما پیشنهاد می کند برای ناهار رستوران k را انتخاب کنید.

با وجود حواس‌پرتی‌های زیاد، یک متفکر واقعی تمایل دارد درباره همه این چیزها بیشتر بیاموزد. اگر هیچ چیز دیگری نباشد، همه اینها فرصتی برای سناریوهای بیشتر و حتی تفکر بیشتر است!

8. آنها دوست دارند «چرا» تقریباً همه چیز را بدانند
بچه ها دوست دارند بپرسند “چرا”:

امروز بیرون هوا گرم است
چرا؟
با غریبه ها صحبت نکنید
چرا؟
راه نرو
چرا؟
و…
اندیشمندان هنوز این کودک درونی کنجکاو را دارند. مطالب و پاسخ های سطحی آنها را قانع نمی کند و دنبال دلایل عمیق و آن دلیل اصلی می گردند.

بیشتر بخوانید  علت قرنطینه شهر شیان چین چیست ؟ ویروس زامبی !!! – ایران چطور

در غیر این صورت، این ویژگی می تواند هنگام حل مشکلات پیچیده، گفتگوهای عمیق و مراقبه در معنای زندگی بسیار مفید باشد. اما گاهی اوقات فقط مضر است. چرا؟ چون خیلی چیزها بی معنی هستند یا معنایشان سطحی است. بنابراین، برای اینکه بگویید چه کسی بیش از حد فکر می کند، این را در گوشه ذهن خود نگه دارید.

9. آنها خشن ترین منتقدان خودشان هستند
در راستای همان کمال گرایی که گفتم، از یک سو، متفکران به خود می بالند که در کاری که انجام می دهند عالی هستند. و از طرفی اگر همه کارها را درست انجام ندهند (یعنی آنطور که خودشان می خواهند) تندترین منتقدان خودشان می شوند.

و در اینجا باز هم، هرچه بیش از حد آگاهانه‌تر فکر کنند (متوجه به اینکه این موضوع می‌تواند هم نقطه قوت و هم نقطه ضعف باشد)، فراموش نمی‌کنند که با وجود تلاش‌هایشان، همیشه نمی‌توانند همه چیز را درست انجام دهند.

10. از پاسخ های تک کلمه ای می ترسند
برخی از متفکران از کسی می پرسند: “حالت چطور است؟” و طرف مقابل فقط می گوید “من خوبم”، ممکن است کمی عصبانی شوند. مطمئناً افراط اندیش مثال ما این سوال را بعد از کلنجار رفتن با خودش نپرسیده و فقط جواب تک کلمه ای گرفته است!

برخی از آنها ممکن است کنجکاوتر باشند و سوالات بیشتری بپرسند تا بفهمند طرف مقابل چقدر خوب است. اما بیشتر آنها وارد یک مکالمه ذهنی می شوند و فکر می کنند “چقدر خوب است؟” واقعا خوبه یا تقلبی؟ امروز خوبه الان خوبه؟” و…

نه تنها خودشان این کار را انجام می دهند، بلکه گاهی از دیگران هم انتظار دارند همین کار را انجام دهند.

11. آنها تصور می کنند که دیگران می دانند به چه فکر می کنند
این یکی دیگر از نشانه های مهم برای تشخیص اینکه چه کسی بیش از حد متفکر است. صدای افکار این افراد در سرشان بسیار بلند است، اما گاهی فراموش می کنند که این صدا را فقط خودشان می شنوند.

افراط اندیشان گاهی اوقات آرام در گوشه ای می نشینند و فکر می کنند که دیگران دقیقاً می دانند در سرشان چه می گذرد. و همه ما (از افراط اندیشان گرفته تا افراد بی فکر) می دانیم که این اتفاق نخواهد افتاد.

در چنین مواقعی بسیار مهم است که خود فرد اورتینکر یا اطرافیانش به نوعی این سکوت را بشکنند. زیرا سکوت بیشتر انسان را به تفکر وامی دارد; اما حواس پرتی دنیای بیرون مانع از وقوع آن می شود.

12. آنها عاشق لیست هستند
تهیه یک لیست بزرگ و خط زدن آیتم های آن یکی یکی از لذت بخش ترین فعالیت های Overthinking است. فقط برنامه ریزی برای چیزی و خارج کردن آن از لیست می تواند این افراد را خوشحال کند.

بیشتر بخوانید  تقویم حجامت ۱۴۰۱ خیراندیش – ایران چطور

اگر چنین شخصی را می شناسید (که اتفاقاً سعی کرده است شما را با دنیای آرامش بخش و دلپذیر برگ آشنا کند) احتمالاً با بیش از حد فکر کردن طرف هستید.

13. مشتاق انجام کارهایی هستند که ذهنشان را آرام کند
شما نمی توانید دقیقاً تشخیص دهید که اورتینکر کیست. اما بد نیست با مهمانی های محبوب این گروه آشنا شوید. این افراد معمولا از پیاده روی، مدیتیشن، نوشتن، ورزش و گفتگوهای عمیق/دوستانه لذت می برند.

این اعمال یک چیز مهم مشترک دارند: آنها ذهن را از حالت تفکر بیش از حد خارج می کنند. ذهن این افراد همیشه در حال کار است و می تواند بسیار خسته کننده باشد. با چنین فعالیت هایی، بیش از حد متفکران در واقع به خود استراحت می دهند.

14. آنها افراد را تجزیه و تحلیل می کنند
این یکی از سرگرمی های افراد درونگرا است. اما بر خلاف درونگراها، بیش از حد متفکران خود را بسیار تحلیل می کنند. آن‌ها از تماشای مردم لذت می‌برند، زیرا دوست دارند مردم را کشف کنند و اینکه چرا کاری را انجام می‌دهند.

مکان های عمومی برای افراد بیش از حد متفکر می تواند بسیار جذاب و حتی طاقت فرسا باشد. وقتی از کنار این افراد می گذرد، متوجه راه رفتن آنها می شود، به آهنگی که گوش می دهند فکر می کند و…

یا اگر کسی با خودش صحبت می‌کند، به او یادآوری کنید که با خودش صحبت می‌کند نه با خودش، و بعد فکر می‌کند که چرا و چه چیزی با خودش صحبت می‌کرد.

15. انتقادی فکر می کنند
اغلب، متفکران اصیل راه‌حل‌های متعددی برای مسائل پیچیده پیدا می‌کنند، ایده‌هایی دارند که هیچ‌کس قبلاً به آن فکر نکرده است، و…

آنها صبورانه می نشینند و به پیچیدگی های زندگی خیره می شوند و به دنبال پاسخ می گردند. آنها عمیق تر و عمیق تر می شوند و همه گزینه ها را با دقت در نظر می گیرند. توانایی آنها در تفکر انتقادی نقطه قوتی است که هر متفکری به شدت به آن افتخار می کند.

برخی از بزرگترین مخترعان، رویاپردازان، کارآفرینان و رهبران فکری ما بیش از حد متفکر بودند. خصوصیتی که البته بسیاری از آنها را محدود و منزوی کرد.

به نظر شما اورتینکر کیست؟
حالا که این لیست را خواندید، فکر می کنید بیش از حد متفکر هستید یا نه؟ اگر چنین است، باید بگویم شما تنها نیستید.

به یاد داشته باشید که وقتی هم نقاط قوت و هم محدودیت های تفکر را بشناسید، بهتر می توانید بین فکر و عمل تعادل برقرار کنید. بیشتر از این فکر نکن و نظرت رو کامنت کن

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *