اوحدی:خبرنگاران، تصویرگران لحظات ناب از نبرد و مقاومت پاک سیرتان هستند



به گزارش ایرنا، سعید اوحدی در پیام تبریک خود به مناسب خبرنگار نوشت: خبرنگاران روایتگر ایثار و رشادت اسوه‌های جهاد و مقاومت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.   به فرموده رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) «خبرنگاران لحظات نابود شدنی و زوال یافتنی را تثبیت و ابدی می‌کنند».

او ادامه داد: در جهان کنونی با توجه به نقش و جایگاه رسانه‌ها بدون تردید فعالان این حوزه می‌توانند تأثیر به سزایی در ابعاد مختلف به ویژه در حوزه فرهنگی و ترویج ارزش‌های اسلامی و انقلابی و فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند.

وی افزود: فعالان رسانه‌ای در حوزه ایثار و شهادت طی سالیان گذشته با اقدامات شایسته و ارتباط سازنده و فعالیت مطلوب توانستند به گونه مؤثری در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ شأن و جایگاه شهدای بزرگوار و ایثارگران عزیز و انعکاس عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران تأثیرگذار باشند و از این‌رو تلاش‌های ارزنده آنان جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

اوحدی نوشت: به مناسبت ۱۷ مرداد ماه و روز خبرنگار، ضمن گرامی داشت یاد و نام ۲۰۰ شهید خبرنگار عزیز، این روز را خدمت همه خبرنگاران فعال و زحمت‌کش و همچنین خانواده شهدای خبرنگار تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: امید آن‌که همیشه ایام در خدمت رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خانواده معزز شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت موفق و پیروز باشید.

همچنین رضا حاجی آبادی مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیامی با تبریک روز خبرنگار نوشت: روز خبرنگار روز گرامیداشت مردان و زنان عرصه اطلاع‌رسانی؛ دانایی و آگاهی است. بی‌تردید در جهان امروز که عصر اطلاعات و ارتباطات نام‌گرفته نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در آگاهی‌بخشی به جوامع انسانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید  فرودگاه سقز همزمان با عید سعید قربان افتتاح می شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

او ادامه داد: خبرنگاران و یا به تعبیری اصحاب رسانه، چشم و گوش هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند. در اهمیت فعالیت خبرنگاران و رسانه‌ها همین بس که از مطبوعات و رسانه‌ها به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد شده است. علاوه بر این ازآنجاکه سالانه شمار زیادی از خبرنگاران در جریان تهیه خبر و گزارش دچار حادثه شده، زندانی، شکنجه و حتی جان خود را از دست می‌دهند این حرفه در شمار مشاغل بسیار سخت و پر مسئولیت دنیا قرار گرفته است.

او گفت: خبرنگاران در جریان جنگ تحمیلی با حضور در صحنه‌های نبرد حق علیه باطل رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان جان‌برکف را ثبت و ضبط کردند و در این راه مقدس از هیچ تلاشی فروگذار نکردند که البته این حضور ارزنده همچنان در عرصه‌های گوناگون از جمله در روایت ایثارگری‌های کادر درمان تداوم دارد.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان نوشت: ضمن گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدای عرصه خبر و اطلاع‌رسانی، این روز را خدمت همه خبرنگاران و به‌ویژه اصحاب رسانه در حوزه ایثار و شهادت و خانواده‌های معزز شهدای خبرنگار تبریک گفته و برای همه آرزوی توفیق داریم.

دیدگاهتان را بنویسید