اوایل امسال آتش سوزی در 88 هکتار از چهار منطقه تهران رخ داد



فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه از ابتدای امسال در چهار منطقه 25 آتش سوزی تحت هدایت اداره حفاظت محیط زیست استان تهران انجام شده است ، گفت: تا 26 ژوئیه 24 مورد آتش سوزی 88 هکتار از مراتع طبیعی اراضی خاموش و ملی این استان به آتش کشیده شد.

فرهاد زندی در گفت وگو با ایسنا وی افزود: از تاریخ 5 تیرماه موارد آتش سوزی وجود داشته و هنوز میزان این آتش سوزی ارزیابی نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به تهیه تجهیزات اطفا حریق ، شناسایی مراکز آتش نشانی ، آموزش تیم واکنش سریع و انعقاد تفاهم نامه با روستاها و منابع طبیعی ، میزان و موارد آتش سوزی در مناطق چهارگانه تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. “

به گفته زندی ، بیشتر آتش سوزی ها در مجاورت استراحتگاه ها و سکونتگاه ها در پارک های ملی سرخه حصار و خوجیر رخ داده و بیشتر آتش سوزی ها ناشی از عوامل انسانی بوده است.

وی افزود: هیچ یک از آتش سوزی های مناطق طبیعی استان تهران ناشی از عوامل طبیعی یا انعکاس نور از ظروف پلاستیکی و فلزی باقی مانده در طبیعت نبوده است اما طبق مطالعات انجام شده این آتش سوزی ها در اثر روشنایی و آزادسازی آتش. “در طبیعت ، توسط انسان برای پخت غذا و گسترش آتش استفاده می شده است ، اما تاکنون کسی در این زمینه دستگیر نشده است.

وی خاطرنشان کرد: تیم های واکنش به طور مداوم مناطق چهارگانه استان تهران را به ویژه در ایام تعطیل و آخر هفته رصد و جابجا می کنند تا در صورت مشاهده آتش سوزی اطفا حریق و در صورت مشاهده آتش سوزی به گردشگران هشدار دهند.

بیشتر بخوانید  تروریسم علیه داعش و اصرار اروپا برای باقی ماندن آمریکایی ها

سرانجام زندی گفت: ما جاده های دسترسی را با ماشین و پیاده به مراکز مهم مسدود کردیم تا با جلوگیری از ورود مردم به این مناطق احتمال آتش سوزی را کاهش دهیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید