اهمیت تنظیم موتور در آزمون معاینه فنی



آنچه دیگران می خوانند:

امروزه در شهرهای پرجمعیت به منظور کاهش آلایندگی، مالکان موظف به شرکت در معاینه فنی هستند، بنابراین لازم است به این موضوع توجه ویژه ای شود تا خودرو در میزان معینی از آلایندگی و در نتیجه کاهش مصرف سوخت قرار گیرد. مهمترین نکته در سوال تنظیم موتور بررسی سیستم جرقه زنی خودرو

سیستم جرقه زنی خودرو از دو زیر سیستم تشکیل شده است: فرآیند احتراق، فرآیند تزریق سوخت.

در فرآیند احتراق، انرژی الکتریکی مورد نیاز برای احتراق از طریق سیم پیچ تغذیه شده و از طریق سیم به شمع ها ارسال می شود. پس در این سیستم سیم و شمع و کیفیت کار آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. بدین ترتیب:

برای بررسی سیستم جرقه زنی خودرو، موارد زیر را بررسی کنید: شمع و سیم.

با گذشت زمان، به دلیل شرایط سخت عملیاتی (دمای حدود 900 درجه سانتیگراد و بیشتر)، شمع ها سریعتر فرسوده می شوند و معمولاً هر 15000 کیلومتر باید بررسی یا تعویض شوند. به سرویس به موقع شمع ها توجه کنید مصرف سوخت را کاهش دهید تبدیل می شود در دراز مدت، استفاده از شمع های باکیفیت باعث آلودگی کمتر کربن در اتاق حرفه ای و افزایش شتاب می شود.

درباره وایر ما با سه نوع روبرو هستیم: سیم های معمولی، سیم های هم اندازه و سیم های متصل به سیم پیچ. در مورد سیم های معمولی که امروزه در خودروهای پراید، تیبا و پژو پارس معمولی (موتور Xu7) دیده می شود. سیم های هم اندازه (یا هم اندازه در خودروهای پژو 206 تیپ 2 و 5 یا (یا خودروهای دیگری که از موتور Tu5 استفاده می کنند مانند h30cross، رانا یا پارس LX.) را در خودروهای زانتیا و پارس ELKS 1800 مشاهده می کنیم. از کویل هایی استفاده می شود که از سیم های یک اندازه استفاده می کنند.اما در خودروهای EF7 (دانا و سمند) و L90 که از کویل مدادی استفاده می کنند سیم ها به پایین آنها متصل می شوند.معمولا عمر سیم ها از شمع ها بیشتر است. مهمترین نکته در تشخیص سیم شکسته جریان دزدی است که با خطوط مشکی عمودی روی شمع قابل تشخیص است پارگی یکی دیگر از علائم خرابی سیم است که باید تعویض شود سیم با کیفیت باعث احتراق قوی تر می شود. شتاب خودرو را افزایش دهید تبدیل می شود

بیشتر بخوانید  متن و ترجمه آهنگ COZY از Beyonce

تنظیم کاراکال

بهترین مکان برای تنظیم موتور، مراکز تیونینگ در شهر است که مجهز به دستگاه های چهار دریچه گاز هستند. در حال حاضر گاز HC با نرخ 250 PPM و گاز CO با نرخ 0.7 حداکثر مجاز انتشار در مراکز تست فنی هستند. در اینجا لازم به ذکر است که سلامت کاتالیست نیز در کاهش میزان گازهای آلاینده بسیار مهم است.

معمولا در خودروهای با موتور 8 سوپاپ (پژو 405 ژو7، موتور 206 تیپ 2 TU3، تیبا و پراید) مصرف کاتالیزور بیشتر است و در فاصله کمتری نسبت به موتور 16 سوپاپ راندمان کاهش می یابد. به همین دلیل اگر موتور از نظر آلایندگی مشکل داشته باشد و از نظر فنی و تنظیم موتور مشکلی نداشته باشد، خرابی کاتالیست یکی از مشکلات قابل پیش بینی است.

* این مطلب یک رپورتاژ تبلیغاتی است و سایت شما وستی مسئولیتی در قبال آن ندارد.


دیدگاهتان را بنویسید