اهداف و اهداف پادشاه اردن در واشنگتن ؛ آیا نقش امنیت در منطقه پر رنگ تر می شود؟ – اخبار آسیای غربی – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیمروزنامه ری الیوم به نقل از منابع دیپلماتیک آمریكا گفت: “این جلسه علاوه بر قسمت رسمی دارای یك بخش خانوادگی است و اظهارات رسانه های مشترك در پروتكل آمریكا نشان دهنده اهمیت ویژه این نشست و بایدن و عبدالله دوم برای رسانه ها است.” همانطور که به گرمی گفت

براساس این گزارش ، کاخ سفید ساعاتی قبل از جلسه رسمی اعلام کرد که سفر پادشاه اردن به ایالات متحده به یک همکاری دائمی و استراتژیک بین دو کشور تبدیل می شود و اردن را به عنوان یک شریک اصلی و متحد ایالات متحده معرفی می کند. . در بیانیه کاخ سفید همچنین آمده است که این نشست فرصتی را برای بررسی چالش های پیش روی غرب آسیا فراهم می کند.

رسانه های رسمی اردن نیز توجه ویژه ای به این اجلاس داشتند و مهمترین عبارتی دیپلماتیک که اردنی ها از بیانیه کاخ سفید اتخاذ کردند این بود که در این نشست بر نقش رهبری اردن در تقویت صلح و ثبات در منطقه تأکید خواهد شد.

این شاید بیش از آن چیزی باشد که آمریکایی ها می خواهند اردنی ها نقش منطقه ای و توانایی خود را برای نفوذ در همه مسائل فرامنطقه ای ، به ویژه مسئله فلسطین به رسمیت بشناسند. به نحوی ممکن است مصر نیز این نقش را داشته باشد و پرونده عراق و سوریه بعداً اضافه خواهد شد.

به گفته مروان المعشر ، وزیر دادگستری سابق اردن و کارشناس مبارزات حزب دموکرات های ایالات متحده ، حاشیه مانور رهبران اردن برای جستجوی اولین امتیازات اقتصادی از کابینه بایدن ، که خود را یک دوست اردنی می نامد ، هنوز مشخص نیست. موضوع دیگر صحبت در مورد یک مشارکت استراتژیک است که به معنای اقدامات امنیتی و نظامی در منطقه و اجرای برنامه های اساسی برای ایجاد پایگاه های نظامی و انتقال نیروهای آمریکایی به اردن است و این موضوع حتی پیش از سفیر پادشاه در واشنگتن نیز مطرح شده است.

بیشتر بخوانید  قیمت جدید کارخانه ای شاهین اعلام شد؛ موج انصراف خریداران در راه است؟ + قیمت

علاوه بر حسین بن عبدالله ، جعفر حسن ، وزیر خارجه اردن و معاون نخست وزیر نیز در آن حضور داشت.

به نظر می رسد ایالات متحده در آماده سازی این نشست اصرار داشته است كه این سفر به رسمیت شناختن اهمیت موقعیت ژئوپلیتیك اردن باشد و نقش اردن پس از یك مرحله طولانی از روابط سرد با دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین استثنایی باشد. ایالات و در همان زمان بر مشارکت های رهبری تمرکز دارد. مشارکتی که همه درمورد نتایج و اینکه این مشارکت در چه نقطه ای پایان می یابد ، می پرسند ، به ویژه اینکه سه بیانیه از پنج بیانیه رسمی ایالات متحده توسط سفارت آمریکا در امان صادر شده است ، که در آن از مشارکت استراتژیک صحبت می شود.

با توجه به سفر اردن کینگ به ایالات متحده که عمدتاً آمریکایی است ، احتمالاً این دیدار پس از جلسات پروتکل با بایدن ، اعضای دولت و رهبران در کنگره صورت خواهد گرفت و روشن است که برخی از این جلسات ، به ویژه جلسات کمیته خدمت سربازی در کنگره و کمیته روابط خارجی از قبل برنامه ریزی شده است.

“ماهیت این دیدارها با این کمیته ها و افراد اردنی روشن می کند که ایالات متحده نه تنها در شروع یک همکاری استراتژیک با اردن ، بلکه در نقش و برنامه نظامی ، اقتصادی و سیاسی خود نیز اشتباه کرده است ، و اکنون هیچ یکی می تواند. “-یوم نوشت.” رمزگشایی کنید “

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید