مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

انواع ماسک سویا و خواص شگفت انگیز آن برای پوست و مو

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



ماسک سویا


اگر به زیبایی خود اهمیت می‌دهید، حتما سویا مصرف کنید تا پوست و موی زیبا داشته باشید. از سویا هم به عنوان ماسک صورت و هم ماسک مو می توان بهره برد . ما در ادامه طرز تهیه ی هر دو نوع این ماسک ها را توضیح خواهیم داد


سویا به خاطر داشتن ویتامینE موجب جوانی ، رطوب پوست و از بین بردن لکه‌های پوستی می‌شود.


یکی از مطالعات انجام شده کشف کرده است که مصرف 40 میلی گرم آگلیکون (ایزوفلاوون سویا که در محصولاتی نظیر لوبیای سویا یا توفو وجود دارد) می تواند از شکسته شدن پوست و توقف تولید کلاژن جلوگیری کند.


ماسک سویا برای صورت


سویا برای جوش صورت


سویا برای درمان جوش و آکنه بسیار موثر است . همینطور سویا برای لکه های حاصل از بسته شدن منافذ پوست و جمع شدن آلودگی ها لابلای آنها تاثیر گذارست .


ماسک صورت سویا


انواع ماسک صورت سویا


در ادامه طرز تهیه چند نوع ماسک صورت را ارائه خواهیم داد :


1- ماسک سویا برای پوست چرب


طرز تهیه ماسک سویا برای صورت به این شکل است :

مقداری سویا را بکوبید ، کمی آب به آن اضافه کنید تا شکلی خمیری پیدا کند . ماسک سویا را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید به مدت 20 تا 25 دقیقه روی پوست صورت بماند برای نتیجه گیری بهتر در هفته سه بار این ماسک را برای صورت استفاده کنید .


2- ماسک جو دو سر و سویا


در کنار سویا می توانید از جو دو سر هم استفاده کنید . این ماسک برای پوست های چرب موثر است . چربی پوست را کنترل می کند و باعث درخشندگی پوست شما می شود . سویا و جو دو سر در کنار هم باعث لطافت پوست شما شده و سلول های مرده ی پوست را از بین میبرد .

بیشتر بخوانید  با این ۱۰ روش به حساسیت های لوازم آرایشی نه بگویید!


طرز تهیه ماسک جو دو و سویا :


یک فنجان بلغور جو دو سر را با 3 قاشق غذاخوری روغن سویا ترکیب کنید . مقداری آب به آن اضافه کنید تا شکل خمیری پیدا کند . پوستتان را تمیز کنید و ماسک تهیه شده را صوری آن بمالید . 15 دقیقه بعد پوست خود را با آب ولرم بشویید .


ماسک سویا


3- ماسک شیر سویا


ماسک شیر سویا خواص پاک کنندگی فوق العاده ای دارد به خصوص برای پوست خشک و حساس . ماسک صورت شیر سویا خاصیت لایه برداری هم دارد و سلول های مرده پوست را از بین خواهد برد .


شیر سویا برای آب رسانی پوست بسیار مفید است . به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ، در جوان ماندن پوست شما کمک زیادی می کند . برای در مان جوش بسیار مفید است . ماسک شیر سویا چربی پوست شما به طرز شگفت انگیزی کنترل می کند . هم برای پوست های چرب و هم پوست های خشک مناسب است.


طرز تهیه ماسک شیر سویا :


برای تهیه ماسک شیر سویا در ابتدا در یک فنجان شیر ، سویا را به میزان یک قاشق چای خوری ریخته و اجازه دهید به مدت 8 ساعت بماند . به خمیر به دست آمده یک قاشق چای خوری روغن بادام اضافه کنید و هم بزنید . اکنون با استفاده از یک پنبه ، صورتتان را به ماسک آغشته کنید و به صورت دورانی ماساژ دهید . در آخر صورتتان را با آب ولرم بشویید . می توانید روزانه از این ماسک استفاده کنید اما به خاطر داشته باشید که این ماسک برای پوست های چرب مناسب نیست .

بیشتر بخوانید  چگونه تاتو را پاک کنیم ؟ روش های از بین بردن تاتو


4- ماسک شیر سویا و قهوه


با خواص شیر سویا برای پوست آشنا شدید . بهتر است بدانید قهوه با داشتن کافئین ماده است که در اکثر محصولات پوستی کاربرد دارد . قهوه به دلیل اینکه گردش خون را افزایش می دهد در لطفات و زیبایی پوست تاثیر بسزایی دارد .


طرز تهیه ماسک شیر سویا و قهوه :


در ابتدا قهوه فوری را به میزان دو قاشق غذاخوری در ظرفی ریخته ، شیر سویا را به آن اضافه کنید و کاملا ترکیب کنید . خمیر به دست آمده را روی پوست صورت خود و در صورت تمایل گردن خود بمالید و پس از ده دقیقه ، صورت خود را شست و شو دهید . برای اثربخشی بیشتر سه بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.


5- ماسک شیر سویا و پودر چوب صندل


شما برای داشتن یک پاک کننده ی پوست قوی در خانه می توانید شیر سویا را با پودر چوب صندل ترکیب کنید . این ترکیب معجزه گر برای جوش صورت ، چین و چروک ، افتادگی پوست و پیشگیری از پیری بسیار کارساز خواهد بود .


طرز تهیه ماسک شیر سویا و پودر چوب صندل :


طرز تهیه این نوع ماسک به این شکل است که 2 قاشق چای خوری پودر چوب صندل را با 4 قاشق غذاخوری شیرسویا ترکیب کرده و خمیر حاصل را با کمک پنبه روی صورت خود بمالید و به شکلی دورانی ماساژ دهید . پس از ماساژ آن به مدت 10 تا 15 دقیقه اجازه دهید روی صورت بماند و پس از آن شست و شو را انجام دهید

بیشتر بخوانید  مدل مو مردانه کوتاه در سال 2018 + تصویر


ماسک صورت سویا



ماسک ورقه ای سویا


ماسک ورقه ای سویا که به صورت اماده در فروشگاه ها به فروش می رسد هم به درمان برخی مشکلات پوستی شما کمک خواهد کرد .برخی فواید آن :


  • حاوی عصاره سویا، گریپفروت و هیالرونیک اسید

  • ضد پیری

  • فعال کننده فرایند کلاژن سازی

  • افزایش تولید کلاژن

  • آبرسانی فوق العاده

  • ضد سرطان



ماسک مو سویا


ماسک مو سویا


ماسک موی سویا نیز به صورت آماده در فروشگاه ها قابل خرید است.


دانه سویا حاوی اسید های چرب امگا-3 است که به مبارزه با ریزش مو، خشک و شکننده شدن آن کمک می کند. دانه سویا موها را سالم و براق نگه می دارد.


ماسک سویا به دلیل داشتن پروئتین و PH خنثی کاملا ارگانیم است و برای التهابات پوست سر و خشکی مو بسیار کارساز است . معمولا از این ماسک پس از دلکره کردن مو استفاده می کنند.


روش استفاده از ماسک مو سویا :


هر بار در حمام و پس از شستن موها با شامپو مقداری از ماسک موی سویا را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی ماساژ داده و آبکشی کنید.


نتیجه گیری : شما با یک درمان کاملا طبیعی با سویا می توانید پوست خود را جوان نگه دارید ، از شر جوش های صورت راحت شوید . سویا یک منبع فوق العاده برای آبرسانی به پوست شماست که درخشندگی پوست و موی شما را تضمین خواهد کرد .


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *