انطباق با پروتکل های بهداشتی در کشور از 70 به 47.9٪ افزایش یافته است



به گزارش ایرنا ، بابک دین پرست ، معاون وزیر کشور و دبیر پایگاه عملیات مقابله با کرونا امشب در تلویزیون اضافه کرد: “در این مدت ، متوسط ​​انطباق با پروتکل های بهداشتی حدود 22٪ کاهش یافته و این باعث افزایش شیوع تاج در کشور بسیار تأثیرگذار است.

وزیر ولیعهد گفت: “در این مدت ، میانگین استفاده از ماسک 24 درصد کاهش یافته و به 47 تا 48 درصد رسیده و میانگین انطباق با پروتکل فاصله از 70 به 48 درصد افزایش یافته است.”

دین پرست به محدودیت ها و ممنوعیت های سفر در این 6 روز در استان های تهران و البرز اشاره کرد و افزود: طبق مصوبه اردوگاه ، این محدودیت ها امشب از ساعت 6 بعدازظهر آغاز شده و تا ساعت 7 صبح روز دوشنبه 4 مرداد ادامه دارد. ، امسال. “در حال حاضر ، اجرای قانون در 14 نقطه آغازین در هر دو استان مستقر شده است.

وی ادامه داد: برای یک اقدام گسترده باید هماهنگی های لازم با کلیه دستگاه های اجرایی انجام شود ، بنابراین تعیین زمان مشخص برای اجرای دستورالعمل های صادر شده ضروری است و در این ابلاغیه وزیر کشور موظف به بازگشت است وسایل نقلیه و مواردی را برای متخلفان ، رانندگان اعمال می کنند.

دبیر پایگاه مبارزه با فساد اداری کرونا توضیح داد که بند دیگر این ابلاغیه 14 روز تعطیلی شعب بانک ها در این دو استان به مدت 6 روز است ، زیرا مردم اغلب برای انجام امور بانکی به شعب بانک ها مراجعه می کنند و این یکی از موارد شیوع این بیماری مردم بسیار موثر هستند.

بیشتر بخوانید  دعا برای بچه دار شدن | بهترین دعاهای سریع الاجابه برای بچه دار شدن

به گفته دین پرست ، با ابلاغ این تصمیم به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، این بانک به کلیه شعب بانک های دولتی و خصوصی اعلام کرده است که شش روز تعطیل است و باید با استفاده از فضای مجازی سعی در افزایش بانکداری مردم داشته باشد. و به صورت غیرحضوری ، این متکلم تأکید کرد: در این مدت ، کلیه دفاتر دولتی و خصوصی در استانهای تهران و البرز تعطیل خواهند شد و همه برای اجرای این ابلاغیه باید از پایگاه عملیاتی کرونا پیروی کنند و از همه هموطنان می خواهم که به اینجا بیایند . من باید توجه جدی به اجرای این بیانیه داشته باشم ، زیرا مصوبات این اردوگاه برای همه لازم الاجرا است.

دبیر پایگاه پیشخوان کرونا به تشدید محدودیت ها و تعطیلی دفاتر دولتی و خصوصی در این شش روز در دو استان تهران و البرز اشاره کرد و ادامه داد: همانطور که در هفتاد و ششمین جلسه ستاد ملی کرونا در ماه جولای تصویب شد. 10 در شهرهایی که وضعیت قرمز است. فقط هفت حرفه در رستوران ها و کافه ها ، پذیرایی ها ، سینما و تئاترها ، بازارهای بازی و سرپوشیده ، استخرها ، پارک های تفریحی و باغ وحش ها و نمایشگاه ها تعطیل خواهد بود.

دین پرست افزود: در اجرای طرح جامع مراجعه مردم به دستگاه های دولتی در دو ماه گذشته تعدادی از دستگاه های اجرایی کشور شناسایی و هشدارهای لازم به این دستگاه ها داده شده است.

وی به محدودیت های اصناف اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 3 میلیون و 600 هزار اصناف در کشور ما فعالیت می کنند و تعطیلی این اصناف مشکلات زیادی را ایجاد می کند زیرا برخی از اصناف درآمد خود را در همان روز کسب می کنند ، بنابراین چگونه می توانیم با این اصناف کنار بیاییم.

بیشتر بخوانید  تنها با ۴ چوب کبریت، مربع را به دو قسمت کاملا مساوی تقسیم کنید!

دبیر ستاد فرماندهی ضد تاج ولیعهدی یادآور شد: موضوع بستن اصناف در محدودیت های کرونر ، در صورت اجرای دقیق ، بسیاری از اصناف متضرر می شوند ، بنابراین ما باید با اقدامات مناسب بتوانیم بر این شرایط غلبه کنیم.

دین پرست با بیان اینکه ماهانه به طور متوسط ​​بیش از 250 هزار مورد بازرسی صنفی انجام می شود ، گفت: طبق آمار اتاق اصناف ایران ، در سه ماه گذشته 934 هزار مورد بازرسی صنفی و در طی آن بیش از 50 میلیارد تومان بازرسی صنفی انجام شده است. دوره زمانی. “اصناف نیز جریمه می شوند.

محمد بیکر موتبای ، دبیرکل اتاق اصناف ایران نیز در این برنامه با بیان اینکه اصناف برای اجرای این بیانیه همکاری لازم را خواهند داشت ، افزود: در این شرایط سالن های استان های تهران و البرز مجاز به کار می کند. و به مدت 6 روز بسته خواهد شد. “

وی تأکید کرد: در 17 ماه گذشته محدودیت های تاج در حوزه اصناف در کشور اعمال شده است ، اصناف با مشکلات زیادی روبرو هستند ، بنابراین در این مدت فقط 9 گروه 2980 فعالیت کاری در استانهای تهران و البرز انجام می شود مجاز به فعالیت است.

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران توضیح داد که در این دوره ، نانوایی ها ، سوپرمارکت ها ، فروشندگان لبنیات ، فروشندگان پروتئین ، فروشگاه های زنجیره ای سوپرمارکت ، فروشندگان لوازم پزشکی ، میوه فروشی ها ، آژانس های تاکسی و مراکز آشپزی قادر به فعالیت خواهند بود.

یک کارمند اتاق اصناف ایران تأکید کرد: در این مدت ، بازارهای میوه و تره بار و تاجران میوه از فعالان واحدهای صنفی خواهند بود و بازرسان اتاق اصناف آماده برخورد با متخلفان در شش روز آینده توسط انجام گشت های مشترک. در صورت تکرار ، واحدهای صنفی متخلفین به مدت سه هفته پلمپ می شوند.

بیشتر بخوانید  حمله پهپادی جدید به پایگاه «عین الاسد» آمریکا

مویتبای یادآور شد: متاسفانه به دلیل شرایط سخت کرونر اصناف در اردیبهشت ماه سال گذشته 16 هزار میلیارد تن چک برگشتی داشتند که در آذرماه به 23 هزار میلیارد تن افزایش یافت و در نهایت میزان چک های برگشتی به اصناف به بیش از 31000 میلیارد تن. “

دبیرکل اتاق اصناف ایران افزود: در مجموع 9 هزار و 300 اصناف در سراسر کشور وجود دارد که شامل خانواده های آنها است ، تعداد اصناف و خانواده های آنها به حدود 35 میلیون نفر می رسد ، بنابراین هرگونه اقدام برای اعمال محدودیت های کرونر باید با بررسی های لازم “بودن.

دیدگاهتان را بنویسید