انشا روز پزشک |‌ ۴ انشا برای روز پزشک با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری


پزشکی حرفه‌ای است که هیچ زمانی انسان‌ها از آن بی نیاز نبوده‌اند. این در حالی است که پزشکان با ادای سوگند متعهد می‌شوند به نجات زندگی بیماران بپردازند، اما رسالت آن‌ها تنها محدود به قابلیت و توانایی علمی پزشکی نمی‌شود، بلکه یک پزشک ماهر علاوه بر داشتن تخصص در امر خطیر پزشکی باید به ویژگی‌های دیگری نظیر بردباری، راز داری، نیک خلقی، مهارت‌های ارتباطی و … آراسته باشد.

به مناسبت روز پزشک در ادامه با یکی از زیباترین موضوعات انشا، یعنی انشا درباره روز پزشک همراه ما باشید.

انشا روز پزشک

۱. انشای اول: درباره روز پزشک

مقدمه: در زندگی روزمره‌مان، هرکدام از ما با چالش‌ها و بیماری‌های مختلفی روبرو می‌شویم. در این شرایط، پزشکان به عنوان نجات‌بخش زندگی ما به کمک می‌آیند. هر ساله، روز پنجم شهریورماه به عنوان “روز پزشک” نام‌گذاری شده است تا قدردانی و احترام ما به این قشر زحمتکش و فداکار را نشان دهد.

بدنه: روز پزشک فرصتی است برای یادآوری زحمات و کوشش‌های شبانه‌روزی پزشکان، پرستاران و همه کسانی که در راستای حفظ سلامت جامعه فعالیت می‌کنند. آنها با مهارت‌های علمی و تجربی خود، به ما امید می‌دهند و در سخت‌ترین شرایط به یاری ما می‌شتابند.

این روز یادآور دکتر محمد قریب، پدر پزشکی نوین ایران نیز هست. او نه تنها یک پزشک با دانش و مهارت بود، بلکه انسانی بزرگ و دلسوز بود که تمام تلاشش را برای بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی کشورش نثار کرد. به همین دلیل، ارج نهادن به روز پزشک، در واقع ارج نهادن به یاد و نام این استاد بزرگ است.

در این روز، ما می‌توانیم از پزشکانی که در زندگی‌مان تأثیر مثبت داشته‌اند، تشکر کنیم. چه خوب است که با یک پیام ساده، یک شاخه گل یا حتی یک گفتگوی صمیمانه، محبت و قدردانی خود را به آنها ابراز کنیم. این کار کوچک می‌تواند باعث دلگرمی و شادی آنها شود و احساس کنند که تلاش‌هایشان بی‌نتیجه نیست.

 نتیجه گیری: به عنوان نتیجه‌گیری، روز پزشک فرصتی است برای یادآوری اهمیت سلامت و نقش کلیدی پزشکان در جامعه. بیایید این روز را گرامی بداریم و با همگامی در جهت حمایت از این قشر عزیز، احساس مسئولیت‌پذیری بیشتری کنیم. چرا که سلامتی ما در دستان آنهاست و ما باید همواره قدردان زحماتشان باشیم.

بیشتر بخوانید  آمریکا و اسرائیل رزمایش هوایی برگزار کردند

۲. انشای دوم: سختی‌های پزشک شدن

مقدمه: کسانی که دوست دارند پزشک شوند باید، از ابتدای سالهای مدرسه برنامه ریزی کنند، از همان پایه اول ابتدایی، چرا که باید بسیاری از دروس مانند ریاضی به خوبی یاد گرفته شود تا بتوانند در سالهای آخر دبیرستان موفق شوند و بتوانند در کنکور و در رشته پزشکی قبول شوند.

بدنه: دکتر شدن رویای زیبایی است که اغلب خانواده ها و جوانان در ذهن خود پرورش می دهند ولی باید بدانیم که دکتر شدن در هر رشته ای چندان هم آسان و راحت نمی باشد. کسانی که چنین هدف بزرگی دارند باید، تمام وقت خود را برنامه ریزی کنند و از تلف کردن وقت خود دوری کنند.

چه بسیار افرادی که شب و روز مشغول آموختن و تلاش و تکاپو هستند و برای روزهای خوش زندگی خود بی وقفه حرکت می کنند. دکتر شدن علاقه می خواهد و عشق و تلاش. انسانها اغلب دارای استعداد هستند، می توانند با تلاش و زحمت به خواسته زیبای خود دست یابند.

دکتر شدن چندان هم سخت نیست، وقتی از هم نوعان ما در این رشته وارد شده اند و موفق بوده اند، پس از توان هیچ کس خارج نیست و هر انسانی می تواند با تلاش و توکل به آرزوی خود برسد و اما مهم تر از پزشک شدن، بهتر است به این موضوع هم خوب دقت کنیم که دکتر بی اخلاق و تعهد به چه کار می آید که همانا انسانیت و نوع دوستی و خداترسی می تواند از همه انسانها یک فرشته بسازد و اگر این فرشته در لباس پزشکی حاذق ظاهر شود، چه قدر عالی و جذاب خواهد بود.

دکتری که درد مردم را از خود نداند، نمی تواند در شغلش موفق باشد، هرگاه درد مردم را از عمق وجود درک کنیم و برای رفع ان تلاش کنیم در هر مکان و مرتبه که باشیم از بندگان خوب خدا خواهیم بود.

نتیجه گیری: انسان برای رسیدن به هدف خود نیاز به برنامه ریزی و توکل و پی گیری دارد که بهتر است در ابتدای زندگی در کنار پدر و مادر و یک مشاور دلسوز، چنین شرایطی را برای خود مهیا کند. درس خواندن و شرکت در آزمون های تکمیلی می تواند ما را دراه رسیدن به این هدف موفق گرداند.

بیشتر بخوانید  تراز انرژی در لبه پرتگاه دره بحران

۳. انشای سوم: پزشکی ترکیبی از علم و هنر

مقدمه: در زندگی هر انسان، سلامت یکی از اصلی‌ترین نعمت‌هاست. وقتی که ما بیمار می‌شویم، اولین کسی که به ذهنمان می‌رسد، پزشک است. روز پزشک، فرصتی است تا قدردان تلاش‌ها و فداکاری‌های این قشر زحمتکش باشیم. پزشکان ساعت‌های زیادی را در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها می‌گذرانند تا به بیماران کمک کنند.

بدنه: مدت‌هاست که درباره شغل آینده‌ام درحال فکر کردن هستم. درنهایت متوجه شدم چیزی جز پزشک شدن نمی‌تواند من را از زندگی راضی کند، چرا که پزشکی ترکیبی از علم و هنر است. پزشک‌ها باید به این نکته توجه کنند که تنها علم پزشکی در این زمینه مهم نیست، بلکه هنر برقراری ارتباط با بیماران را نیز باید به خوبی درک کنند. آن‌ها باید بتوانند احساسات بیماران را بشنوند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

یکی از جذابیت‌های پزشک شدن برای من این اسن که پزشکان همواره باید به یاد داشته باشند که بیماران آنها انسان‌هایی با احساسات و روحیات متفاوت هستند. آنها باید در کنار مهارت‌های پزشکی خود، مهارت‌های ارتباطی و انسانی را نیز تقویت کنند. آن‌ها راهنماهای ما در دنیای بیماری‌ها تصور کرد. 

نتیجه گیری: اگر به سفر زندگی خود نگاه کنیم، پزشکان مانند چراغ راهی هستند که در تاریکی‌ها ما را هدایت می‌کنند. آنها با دانش و تجربیات خود به ما کمک می‌کنند تا در برابر بیماری‌ها ایستادگی کنیم و به زندگی سالم‌تری دست یابیم.

۴. انشای چهارم: پزشکی به عنوان یک شغل

مقدمه: پزشکی یکی از حرفه‌های مهم و حیاتی در جوامع بشری است که با هدف حفظ و ارتقاء سلامت افراد و جامعه انجام می‌شود. این شغل شامل ارزیابی، تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌ها می‌باشد. پزشکان می‌توانند در زمینه‌های مختلفی مانند پزشکی عمومی، جراحی، پزشکی داخلی، طب اطفال، روان‌پزشکی و بسیاری دیگر تخصص پیدا کنند.

بدنه: پزشکی جزو شغل های پر درآمد دنیا است و امروزه بسیاری از مردم به علت درآمد بالای این شغل به دنبال آن می روند، در واقع پزشکان زیادی هم هستند که دنبال پول و مادیات هستند و جنبه های دیگر شغل خود را نادیده می گیرند و یا اصلا درکی از آن ندارند.

بیشتر بخوانید  اینترنت از چهارباخ تا میدان نقش جهان در اصفهان رایگان خواهد بود

مثل پزشکی که به خاطر نداشتن هزینه درمانی یک خانواده، بخیه های سر کودکی را باز کرد، این دیدگاه و این رفتار فاجعه ای بزرگ است که ارزش والای حرفه پزشکی را لکه دار می کند.

پزشکی شغل مقدسی است و پزشک به دلیل ارتباط مستقیم با جان انسان ها در مرتبه ای بالا و در عین حال حساس مشغول به کار و تلاش است. او وسیله ای است که خداوند برای شفای بیماران قرار داده و معجزاتش را در دستان او جاری کرده است و کسی است که درمان انسان ها و مراقبت از جان آن ها را به عهده گرفته است. پزشک بابت این وظیفه سوگند یاد کرده و عهد بسته است.

افرادی که پزشک می شوند مدت های زیادی در دانشگاه تحصیل می کنند و مدت زیادی از عمر خود را صرف این کار می کنند زیرا لازمه این شغل مهارت فوق العاده بالا می باشد و از طرف دیگر باید روی جنبه های معنوی و اخلاقی خود نیز کار کنند.

پزشک ماهری که اخلاق خوبی ندارد و توانایی ارتباط درست با دیگران را به دست نیاورده نمی تواند وظیفه خود را کامل انجام دهد و بسیاری از مردم را از خود می راند.

با این حال من پزشکان زیادی را سراغ دارم که در حالت عادی ویزیت معمولی خودشان را می گیرند زیرا برای کسب چنین مهارت بالایی سال ها تلاش کرده اند اما همان ها هفته ای یک روز ویزیت رایگان برای بیماران فقیر قرار می دهند، آن ها پزشکانی هستند که جایگاه و وظیفه خود را به خوبی درک کرده اند.

نتیجه گیری: پزشکی یک شغل پرچالش اما رضایت‌بخش است که به فرد اجازه می‌دهد تا به بهبود سلامت و کیفیت زندگی دیگران کمک کند. اگر کسی به علایق علمی، کمک به دیگران و تحمل فشار علاقه دارد، پزشکی می‌تواند انتخاب مناسبی برای او باشد.

دیدگاهتان را بنویسید