انشا در مورد آزادی زنان برای مدرسه درباره «زن، زندگی، آزادی» – ایران چطور


انشا در مورد زندگی آزادی زنان و زنان و دختران ایرانی انشا آزادی برای دانش آموزان و مدارس ادامه مطلب…

به گزارش سمیرا صادق زاده (معلم یکی از مدارس ایران زمین):

«زن، زندگی، آزادی» تکراری ترین شعار این روزهای ایران است. شعاری زیبا و هیجان انگیز، خوش کلام و موزون، تکرار حرف «ز» در هر سه اثر او، زینت تظاهرات اعتراضی شد. شعاری که بتوان در آن به بحث اصلی پرداخت. البته شاعران این شعار مشخص نیستند که کدام قسمت از سه رکن محور اصلی است: زن یا زندگی یا آزادی؟

1) چرا این سوال مهم است؟

زیرا گاهی در دنیای واقعی تضادهایی بین این سه قسمت وجود دارد. مثلاً ممکن است در زندگی زناشویی برخی وظایف زن مانند فرزندآوری و تربیت با آزادی ها و خواسته های زن در تضاد باشد یا در زندگی اجتماعی خواسته های زن با نقش های ترنسجنسی او در تضاد باشد! سپس باید پاسخ دهیم که اصل کدام است و دیگری تابع؟

2) آیا «آزادی» جهانی و بدون پیش شرط است؟

افراد کمی هستند که قدر آزادی را نمی دانند. همانطور که در دنیای مدرن تصور می شد که آزادی به یک اصل خدشه ناپذیر و مطالبه جهانی تبدیل شده است، در اندیشه دینی نیز آزادی یک جوهره مقدس و جاودانه است. اما یک سوال مهم وجود دارد: چه چیزی آزادی را مقدس می کند؟ یک پاسخ این است که آزادی را می توان بر اساس نتایج آن قضاوت کرد. در نتیجه برخی از آزادی ها مردم را به بردگی می کشد و آزادی های مهمتر آنها را از بین می برد و از سوی دیگر برخی قوانین که به نظر محدودیت می رسد، آزادی بیشتر و خالص تری را به ارمغان می آورد. اندیشه دینی مؤید آزادی هایی است که انسان را از اسارت عادت و جهل و ظلم و شهوت رها می کند و عقل انسان را برای حرکت به سوی خدا قوی می کند. در اینجا همه گروه های مدافع آزادی باید پاسخ دهند: آزادی از چه و برای چه؟

بیشتر بخوانید  سخنگوی طالبان: دولت انتقالی را نمی‌پذیریم

3) آزادی چگونه محدود می شود؟

آزادی اصیل است، اما مطلق نیست و لزوماً باید توسط اجزای دیگری در زندگی انسان محدود شود. اما چه چیزی مجاز است که آزادی را محدود کند؟ در اندیشه غربی، تنها آزادی، آزادی را محدود می کند. این بدان معناست که شهروندان آزادند تا زمانی که آزادی دیگران را محدود نکنند، اراده عمومی حدود آزادی را تعیین می کند و این یعنی مدل دموکراسی که در آن رای 51 نفر می تواند آزادی 49 نفر دیگر را محدود کند. . اما در اندیشه دینی آنچه آزادی را تعریف می کند، اراده و صدای عموم نیست، بلکه مفاهیمی چون توحید، معنویت و عدالت است.

4) نگرش زنان نسبت به زندگی و آزادی چگونه است؟

زن بنا به ضرورت «جنسیت» خود، محدودیت‌های جنسیت «فیزیکی» خود را می‌پذیرد که ممکن است برای مردان مشابه باشد، اما به دلیل روحیه انسانی‌اش آزادی‌های زیادی به او داده شده است (در این مرحله تفاوتی وجود ندارد). بین زن و مرد)؛ مفاهیم متعالی برای زن برای زن جایز و حتی واجب است، مانند عدالت خواهی، حقیقت جویی، معنویت جویی، رشد و تحقق استعدادهای نهفته. پس آنچه در سه گانه «زن، زندگی، آزادی» باقی می ماند مفهومی است به نام «مرد». انسان برای رسیدن به بردگی بالاتر و «شبیه خدا شدن» از هرگونه محدودیت روحی و روانی رها می شود. در اینجا می پذیریم که برخی از آزادی های مدرن که به دنبال آن هستند در تعارض مستقیم با حرکت الهی انسان است و برخی محدودیت های تحمیلی مانند برخی نقش های خانوادگی، جنسیتی و اجتماعی بزرگترین فرصت در راه آزادی زنان است.

بیشتر بخوانید  صحبت‌های جالب رشید مظاهری درباره پنالتی جنجالی

دیدگاهتان را بنویسید