انسان در دستگاه سیدالشهدا(ع) ارزش میابد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام سید مهدی خضری در اولین شب از ماه محرم در مراسم هیئت حسین جان قزوین با اشاره به وقایعی یکه برای حضرت موسی (ع) رخ داده اظهار کرد: دریک شب تاریک و ظلمانی حضرت موسی با همسرش که باردار بود در بیابان آتشی را دید، به سمت آن حرکت کرد تا نور و گرما برای خود و خانواده فراهم کند؛ صدایی شنید که فرمود من خدای تو هستم، کفش‌هایت را دربیاور، اینجا سرزمین مقدسی است و بنا به روایات این سرزمین کربلای معلی بوده است.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: شخصی از امام صادق علیه السلام ادب زیارت سید الشهدا را پرسید که حضرت ضمن توضیحاتی در خصوص چگونگی حال زائر فرمود در آنجا کفش‌هایت را دربیاور، اینها نشانگر عظمت و حرمت این سرزمین بزرگ است.

خضری تبیین کرد: وادی محرم به ویژه دهه اول طور سینا است، رزق گریه و توسل در کل سال در این ایام به عشاق اهل بیت اهدا می‌شود، این دهه ویژگی‌های خاصی دارد و هرکسی این رزق را و موقعیت این توسل و تصویه روحی را ندارد.

وی بیان کرد: وارد سرزمین مقدسی می‌شویم؛ علامه طباطبایی می‌فرماید امید شفاعت ما در روز قیامت همین پارچه‌های مشکی است و رسیدن به هر مقامی از توسل و زیارت سیدالشهدا شروع می‌شود.

امام جمعه موقت قزوین تاکید کرد: نسبت به جلسات و مهمانان جلسات سیدالشهدا باید مراقب بود، تمسخر جلسات سیدالشهدا عاقبت بدی دارد و راحت نباید پیرامون آن صحبت کرد.

وی به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری تاکید کرد و یادآور شد: اگر بر اثر عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کسی بیمار شود حق الناس و ظلم است اما هیأتی ها این را خوب می‌دانند، هیچکس نمی‌گوید در جلسات سیدالشهدا کرونا اثر ندارد؛ البته که بی احترامی و تعطیلی هم چاره کار نیست و نباید این جلسات تعطیل شود.

بیشتر بخوانید  ایا فردا مدارس شیراز تعطیل است پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱

خضری اذعان کرد: خیلی‌ها در همین مجالس عزاداری قیمت پیدا کردند، آمدند چای بخورند ولی ارزشی شدند، حضرت موسی هم در آن بیایان دنبال آتش و گرما رفت اما پیامبر برگشت، دستگاه اباعبدالله خاصیت این چنینی دارد.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: شب اول محرم شب ادب و لبیک گفتن است؛ اول باید ادب کرد و سپس لبیک گفت. ده روز از تعلقاتمان کم کنیم تا انتخاب شویم و نگاهمان کنند و ما هم جزو افراد انتخاب شده باشیم. حضرت مسلم بن عقیل را هم اهل بیت انتخاب کرده و پرورشش دادند و به مقامی رسیده بود که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم قبل از تولدش برای او گریه کرد. فراموش نکنیم که اگر ما دنیا طلب شویم، امام زمان (عج) هم مثل مسلم در کوچه‌ها تنها می‌ماند.

دیدگاهتان را بنویسید