انجمن یاس کرمان دارای 5 مرکز حمایت از سرطان است



به گزارش ایرنا ، رضا بهرامی شنبه شب در بازدید استاندار کرمان از طرح خیریه رادیوتراپی یاس کرمان افزود: پروژه ساخت مرکز پرتودرمانی با 52 درصد پیشرفت فیزیکی به 25 میلیارد تن اعتبار برای خرید تجهیزات و تکمیل ساختار پروژه نیاز دارد. .

به گفته وی ، تاکنون 10 میلیارد تومان وام در این مجموعه هزینه شده است که در صورت بهره برداری ، نیازهای مردم جنوب شرق کشور برآورده می شود.

بهرامی گفت: ما می خواهیم دولت پشتیبانی و بهره برداری از ساختمان پرتودرمانی را در دستور كار خود قرار دهد.

وی افزود: شرکت های بزرگ در حومه شهر نیز می توانند در قالب مسئولیت های اجتماعی به این مرکز خیریه و رادیوتراپی کمک کنند.

کرمان یاس ، مدیرعامل انجمن خیریه سرطان گفت: مجتمع خیریه رادیوتراپی یاس کرمان سه هزار متر فاصله دارد و در این ساختمان بیماران سرطانی تحت پرتودرمانی درمان می شوند.

وی با بیان اینکه 70 درصد بیماران سرطانی با پرتودرمانی قابل درمان هستند ، ادامه داد: تاکنون در استان کرمان فقط یک مرکز در بیمارستان شفا و یک مورد مربوط به بخش خصوصی وجود دارد که نیاز بیماران استان را نیز برآورده می کند. زیرا بیماران مهاجر از سایر استانهای همجوار هستند.

به گفته وی ، تصمیم بر این شد که ساختمان جدیدی در محدوده محور هفت باغ علوی کرمان احداث شود ، به طوری که حضور بیماران در این مرکز احساس بیمارستان را به آنها نمی دهد و بیشتر محلی برای آروم باش.

بهرامی خاطرنشان کرد: این ساختمان دارای مجتمع پزشکی ، کافه ، دفتر مالی و پزشکی است و در معماری آن از آخرین متریال و فضای کلاسیک استفاده شده است.

بیشتر بخوانید  فوری/ آخرین مهلت برای دریافت سهام عدالت

وی تأكید كرد: “به دلیل شیمی درمانی و جراحی ، با وجود امکانات و متخصصان ، هیچ مشكلی در درمان سرطان در كرمان وجود ندارد و این پروژه از نظر ساختاری نیز بسیار مناسب است ، زیرا پرتودرمانی را به عنوان یك روش دیگر برای درمان سرطان ارتقا می دهد و در حال حاضر به کاهش تومور.

وی افزود: مشکل مالی دولت ، عدم توانایی در راه اندازی مراکز درمانی و خرید تجهیزات و عدم تخصیص ارز دولتی به بخش خصوصی منجر به عدم توجیه اقتصادی طرح های پرتودرمانی در استان کرمان شده است اما خیران این امر را انجام داده اند موفق بوده است

بهرامی گفت: انجمن یاس به این نتیجه رسید كه می تواند این پروژه پرتودرمانی را انجام دهد و خرید دستگاه ها را از زمان 2800 تومانی آغاز كرد ، اما به دلیل استفاده دوگانه از این دستگاه ها در مراكز درمانی و هسته ای ، با موانع تحویل آن روبرو شدیم ، اما علی رغم تحریم ها ، سرانجام موفق به تحقق آن شدیم.

وی با بیان اینکه اکنون 45 دستگاه پرتودرمانی در ایران خریداری شده است گفت: این موسسه خیریه رادیوتراپی یاس کرمان یکی از مشهورترین مراکز رادیوتراپی و انکولوژی در جنوب شرقی کشور است. روش های جدید.

بهرامی یادآور شد: امیدواریم دولت برای حمایت از این پروژه اقدامی انجام دهد تا به یادگار مانده باقی بماند و همچنین معادن بزرگ مانند مس سارسسمه با كمك 20 میلیارد تومانی می توانند به سرعت اجرای این پروژه كمك كنند.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی در یاس کرمان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: این موسسه خیریه پس از 12 سال تأسیس پنج هزار بیمار سرطانی را تحت پوشش قرار می دهد که برای هر یک از آنها 300000 تن در ماه هزینه می کنیم ، در حالی که امکانات لازم برای بیماران

بیشتر بخوانید  واکنش مطهری به نظم اژه

دیدگاهتان را بنویسید