انتقاد از طرح حمایت از رئیس کمیته فضای مجازی مجلس دهم



به گزارش روز جمعه ایرنا ، مصطفی کواکبیان در توییتر خود درباره طرح حمایت از حقوق مصرف کننده در فضای مجازی افزود: طرحی برای حمایت از حقوق مصرف کننده در مجلس. “بدون شفافیت و خلاف منافع ملی ، قانون اساسی ، ایجاد شغل و غیره ، آنها خود را در مقابل ملت قرار نمی دهند و بنزین را در آتش عصبانیت خود نمی ریزند.

یک طرح بحث برانگیز برای حمایت از حقوق مصرف کننده و خدمات اساسی فضای مجازی روز چهارشنبه در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در آن روز ، نمایندگان ابتدا این طرح را در جلسه غیر علنی مورد بحث و بررسی قرار دادند و سپس آن را مطابق اصل 85 قانون اساسی در جلسه علنی به كمیته های تخصصی ارائه دادند.

مطابق اصل 85 قانون اساسی ، سمت نماینده مستقل از یک شخص است و نمی تواند به شخص دیگری تفویض شود. پارلمان ممکن است اختیارات قانونگذاری را به شخص یا ارگانی واگذار نکند ، اما در صورت لزوم می تواند اختیار صدور قوانین خاص را طبق کمیته قانون 72 به کمیته های داخلی خود تفویض کند ، در این صورت این قوانین به صورت آزمایشی و تعیین شده اعمال می شود توسط پارلمان. و تصویب نهایی آنها در مجلس خواهد بود.

در هفته های اخیر ، بسیاری از کارشناسان نسبت به پیامدهای تصویب این طرح ، به ویژه در یک فضای محدود تجاری هشدار داده اند. اما در نهایت بررسی این طرح در کمیته مشترک با 121 رأی موافق به تصویب نمایندگان رسید.

بیشتر بخوانید  نابغه ها بگویند کدامیک از این 3 نفر تظاهر به بیماری می کنند؟ + پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید