انتقاد از ستاد حقوق بشر در موانع آموزشی کودکان افغانستان – اخبار مهر ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهرستاد حقوق بشر ایران در واکنش به خبر رد دفتر حمایت مالی در مورد آموزش کودکان افغان ، مقاله ای در اینستاگرام منتشر کرد: رهبر معظم انقلاب در سال 2015 دستور تاریخی صادر کردند: “همه کودکان افغان (با حقوقی شرایط حضور در ایران و “یا بدون آن) باید در مدارس دولتی ثبت نام شود.” بنابراین ، افزودن فرایندهای پیچیده اداری یا افزودن هر نوع شرطی برای آموزش کودکان افغان که مانع یادگیری این کودکان شود ، با متن صریح دستور مقام معظم رهبری مغایرت دارد.

متن ادامه می دهد: لازم است نهادهای متولی در این زمینه ، با حذف شرایط جدید یا هر روش دیگر ، به رفع مشکل بپردازند تا شرایط لازم برای تسهیل ثبت نام فوری این کودکان فراهم شود.

به دنبال جنجال بر سر ثبت نام اتباع افغانستان ، محمودی ، مدیر کل دفتر امور اتباع و مهاجران ، در پاسخ به شکایت افغان های مقیم ایران گفت: “کودکان متولد ایران که شناسنامه دارند ، مستقیماً در مدارس ثبت نام می شوند. “

وی همچنین تصریح کرد که بخش جدید دفتر شهروندان از کلیه خدمات حمایت مالی مطلع شده و همه موظف به اجرای آن هستند. انتظار می رود که به زودی پناهندگان فاقد صلاحیت افغان ثبت شود روند اعلام و به اطلاع عموم می رسد.

بیشتر بخوانید  آغاز آزمایشی پروژه تأمین مالی زنجیره‌ای صنعت لوازم خانگی در آذربایجان شرقی

دیدگاهتان را بنویسید