انتقاد از رئیس پلیس کشور به دلیل عدم عضویت در برخی از نهادهای مسئول حجاب – اخبار پلیس – اخبار اجتماعی تسنیم


به گفته گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار حسین اشتری در مراسم اختتامیه جشنواره ملی گوهر فاطمی با بیان اینکه الحمدلله در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیروهای مسلح از جمله پلیس جمهوری اسلامی ایران گفت: عفاف و حجاب است یکی از اصلی ترین مشکلات انقلاب اسلامی و فرهنگ ایرانی – این اسلام ماست و همه نهادهای مسئول باید برای رسیدن به این مهم تلاش کنند.

فرمانده انتظامی با اشاره به اهمیت تکلیف اجباری اعطای امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: شورای عالی عفاف و حجاب انقلاب اسلامی 300 مصوبه را برای 26 نهاد مسئول تعیین کرده است که یکی از آنها نهاد اجرای قانون است.

این افسر ارشد پلیس گفت: “سهم همه دستگاه ها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید مشخص شود زیرا متأسفانه برخی از سازمان ها و نهادهای مسئول در این زمینه یا به میدان نرفته اند و یا فعالیت جدی و جدی نداشته اند. عملکرد موثر “

وی با تأکید بر اینکه متولیان عفاف و حجاب باید تلاش کنند و این وظیفه فراموش شده را در جامعه احیا کنند ، تأکید کرد: پلیس ضمن حفظ ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی ، مأموریت پیوستن به امر به معروف و نهی از منکر را نیز دارد. از شر

اشتری گفت: پلیس حافظ امنیت ، جان ، مال و ناموس مردم است و یکی از وظایف مهم نیروی انتظامی انجام وظیفه خود در زمینه امر به معروف و نهی از منکر است.

رئیس پلیس کشور گفت: اقدامات منفی و مثبت پلیس برای توجه به امر به معروف و نهی از منکر و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب از تعهدات الهی ، شرعی و قانونی ناشی می شود.

بیشتر بخوانید  تعطیلی مدارس اصفهان فردا سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ – ایران چطور

افسر پلیس با بیان اینکه نیروهای پلیس در میدان و بالای پیکان تکلیف واجب الحاق به معروف و نهی از منکر هستند ، افزود: “همه دستگاه ها و مسئولان باید به تعهدات خود در رابطه با توسعه فرهنگ عفاف و حجاب. “

وی خاطرنشان کرد: “در پیگیری فرهنگ عفاف و حجاب ، ما به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل می کنیم و حتی اگر سازمان ها و ارگان های دیگر نیز کار نکنند ، مأموریت ما متوقف نخواهد شد ، اگرچه معتقدیم که اگر همه مسئولین کار کنند ، ما نتایج خوب بیشتری کسب خواهد کرد “

اشتری با اشاره به یک مطالعه علمی و میدانی گفت: “طبق این مطالعه علمی و کارشناسی دریافتیم که در هر جامعه و محیطی که توجه بیشتری به توسعه فرهنگ عفاف و حجاب شود ، آسیب پذیری ها و ناهنجاری ها و زنان کمتر است. و دختران ایمن ترند. “

رئیس پلیس کشور افزود: “هرچه از فرهنگ اصیل اسلامی – ایرانی دور شویم و هرچه به فرهنگ غربی نزدیکتر شویم آسیب بیشتری خواهد دید. از طرف دیگر ، آمار نشان می دهد زنان و دختران که رعایت نمی کنند عفاف و حجاب بیشتر در معرض خطر است. “از طرف دیگر ، کسانی که به درستی تحت پوشش هستند از امنیت بالاتری برخوردار هستند ، هرکسی که عفت و حجاب را رعایت کند ایمن تر است و تا زمانی که امنیت بیشتری داشته باشد آسیب کمتری خواهد دید .

کمیساریای عالی با اشاره به اینکه همه ما وظیفه داریم فرهنگ عفاف و حجاب را توسعه و ترویج دهیم ، ادامه داد: در پاسخ به توسعه این فریضه واجب و الهی ، مسئولیت ها و وظایف از فرد و خانواده آغاز می شود و تا جامعه ، به ویژه افرادی که در سازمان ها کار می کنند باید توجه ویژه ای به این موضوع مهم داشته باشند.

بیشتر بخوانید  مرد ۴۰ ساله در شیراز خود و اعضای خانواده اش را کشت + جزئیات تکان دهنده

وی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بیشتر در جامعه باید بنیان بگذاریم و از همه توانایی های خود استفاده کنیم ، خاطرنشان کرد: باید ارتقا of فرهنگ عفاف و حجاب را به صورت هنری تقویت کنیم و ظرفیت رسانه در این امر ، به ویژه از رسانه های ملی و کارشناسان.

اشتری با بیان اینکه برگزاری جشنواره هایی با مضامین خیمه های آسمانی و گوهر فاطمیون گام ها و اقداماتی برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب است ، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین جشنواره های اجتماعی و فرهنگی در سال های اخیر دستاوردهای مثمر ثمر و اثرگذاری داشته است.

فرمانده انتظامی با اشاره به تلاش های معاونت اجتماعی پلیس در مراسم اختتامیه جشنواره ملی گوهر فاطمی (از طریق ویدئو کنفرانس در سراسر کشور) گفت: دبیرخانه عفاف و حجاب در نیروی اجتماعی معاونت اجتماعی باید در همه فعال باشد در طول سال و همه روزها. این فعالیت نباید به برگزاری چنین جشنواره هایی محدود شود.

این افسر ارشد پلیس با ارزیابی رسانه ها که پل ارتباطی پلیس و مردم است ، گفت: با بررسی وصیت نامه های شهدا متوجه می شویم که آنها همیشه بر حفظ حجاب و عفاف تأکید و توصیه کرده اند و بنابراین باید توسعه دهیم فرهنگ عفاف و حجاب و اقدام منطقی.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید